Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Dokumentární

Recenze (55)

plakát

Whiplash (2014) 

Nejznámější jazzový film, jenom ten jazz se jim moc nepovedl. Příběh Charlieho Parkera je dost přehnaný pro dramatický efekt, jazzové ansámbly nehrajou v soutěžích, hrajou konzerty; každá pozice je specializovaná a mít náhradníky nemá smysl. Celý film se točí kolem vztahu student-despota a o hudbě to vůbec, ale vůbec není. Upřímně to spíš vypadá jako by někdo vzal scénář fotbalového dramatu s bezcitným koučem a zaměnil prostředí a fotbalový žargon za jazzový. A když pak vidíme v jazz klubu Pana Plešatého hrát na klavír tu bezduchou patlaninu, co se tváří hluboce a emotivně, nahlas jsem se rozesmál. Hlavně protože před chvílí ve filmu řekl, jak nenávidí Starbucks playlist, pak hraje přesně totéž. Celkově vzato, skvěle zahrané character drama ve fiktivním prostředí, kde se k hudbě přistupuje jako ke sportu.

plakát

Max Payne (2008) 

Max Payne je snad ta nejjednodušší možná filmová adaptace hry, vzhledem k tomu, že je ta hra stavěná jako noirová detektivka. Všichni, co se na jeho tvorbě podíleli pracovali dlouhé hodiny, spousta přesčasů a málo spánku, dali do toho úplně všechno, aby to takhle zmršili. Kdyby se o tohle pokoušelo nějaké maličké studio bez rozpočtu, mohli by jenom natočit ty komiksové stránky, kde si Max povídá sám pro sebe, jakoby mu hrabalo, mezi těmi pár přestřelek a nechat to tak. Možná by to šlo i bez tolika střílení, filmoví diváci na to nejsou tak zvyklí, někdo by se mohl ptát proč je v kanálech miliarda feťáků a všichni bezdůvodně ozbrojeni lépe něž zásahové jednotky, když by si za ty peníze mohli radši koupit víc fetu... Ale když ve filmu použijeme ten legendární bullet-time, na kterém je stejnojmenná hra stavěná jen dvakrát, a jednou z toho je na dveře, tak promiňte, ale něco je hodně špatně.

plakát

Americké psycho (2000) 

Jako z knihy Baudrillarda, film je nasáklý postmodernem. Patrick nemá žádnou osobnost, emoce, nic. Jediné co mu dává smysl identity je jeho majetek. Jen věci, které vlastní jsou to, čím se liší od ostatních. "Existuje koncept Patricka Batemana, abstrakce, ale neexistuje žádné skutečné 'já'. Můžete mi potřást rukou a cítit tlak sevřené ruky, ale po pravdě, žádné 'já' tu prostě není." Omlouvám se za nepřesný překlad. Celým filmem (i knihou) se míchají jména postav, často si lidi pletou kdo je kdo. Jméno přestává být důležité, jak všichni postupně ztrácí své identity. Tolik pozornosti se věnuje vizitkám, ale jen jejich vzhledu. Nikdo si ani nepamatuje jméno svých kolegů. Jen barva a písmo. Všichni jsou "Vice president" na vizitkách, ale když někdo zemře nebo zmizí, jako by se nic nestalo a všechno funguje jako dříve. Lidé se podobají více a více svému vlastnímu majetku. Zaměnitelní, nahraditelní a bez vlastní hodnoty. Vítejte v pozdním kapitalismu.

plakát

Moral Orel (2005) (seriál) 

Animovaný klenot, vysílaný na [adult swim] před hromadou let. Jeden z mnoha nešťastných titulů, které čelily razantním změnám, protože zašly moc daleko. Původně bylo plánováno pět sérií, ale, když se měla vysílat třetí, Adult Swim si pozval vývojáře a smetli všechno ze stolu. Nelíbil se jim směr, kterým se seriál začal udávat. Všechno to začíná, jako lehká parodie křesťanství, ale brzy se začínáme zabývat osobnostmi jednotlivých postav a všechno zahalí mnohem vážnější atmosféra. Všichni mají osobní problémy a snaží se s nimi vypořádat, jak jen umí a to je mistrovsky vystiženo. Bohužel dvě epizody se ze třetí série vynechaly a budoucnost celého seriálu se hodila do koše. Jediné, co se zachovalo je speciál Beforel Orel. Málokdy se povede napsat postavy uvěřitelně, jako živé, Moral Orel to dokázal a za to si vysloužil předčasný konec.

plakát

964 Pinocchio (1991) 

Kdyby se jen nesnažili tak neúnosně protahovat určité momenty pro zvýraznění jejich významu, byl by to parádní béčkový cyberpunkový surrealistický film. Velká část příběhu je překvapivě dobře stravitelná a, že se ke konci začneme brodit v chaosu a abstrakci je u podobných filmů předpoklad.

plakát

Double Down (2005) 

Jedinečný, žánr-měnící zážitek. Možná další kultovní klasika. Veškerá tvorba Neila Breena, ať už herecká, režijní, scénaristická, editorská, nebo jiná, nese specifické aspekty, kterými jistě uchvátí srdce mnohých fanoušků.

plakát

Zen (2009) 

Film je nudný, zbytečně zdlouhavý a pomalu se rozvájející, pro většinu lidí utrpení. Přesně takový je i zen v celé své kráse.

plakát

Do hloubky webu (2015) 

Víc než co jiného jde o poměrně detailní popis zániku Silk Road. Pokud hledáte něco trochu obecnějšího nebo různorodějšího, poohlédněte se po něčem jiném.

plakát

Until the Light Takes Us (2008) 

Black metal, ruku v ruce se satanismem, ikonické pálení kostelů.. to všechno jsou mediální uzpůsobení pravdy a nepravdy. Veřejnost udělala z tohohle žánru to, co z něj udělat chtěla. Následníci tohoto náhledu se nedokáží prokousat tunami nesmyslů a polopravd a sami podléhají uměle vytvořené ideologii.

plakát

Vejdi do prázdna (2009) 

Tohle je jeden z nejzvláštnějších filmů, které jsem viděl. Zajímavý příběh, podivné obrazové efekty, podivný hudební/zvukový podkres, podivná kamera, potivný způsob vyprávění příběhu.. Těch podivností je tu hromada a je docela těžké to všechno trávit za běhu. Obzvláště druhá polovina jde docela do abstrakce a pro to nijak extra pochopení bohužel nemám. V několika ohledech mi to připomnělo Ai no Mukidashi (Pod vlivem lásky).