Oblíbené filmy (10)
Amadeus (1984)
Jeden z opravdu mála filmů, kterému český dabing neuškodil.
Prolomit vlny (1996)
Dílo, které je pro mě vrcholem Trierovy tvorby. Ať už po Dogville natočí cokoliv, Prolomit vlny má všechno, co dělá film Filmem.
Pink Floyd: The Wall (1982)
Skvělá hudba, skvělý film, jedinečné provedení a nápady a ve výsledku dílo, na které bolí se dívat.
Evropa (1991)
Když jsem viděla Dogville, myslela jsem, že víc už Lars von Trier udělat nemohl. Pak mě ale Prolomit vlny přesvědčil o opaku. A teď přišla Evropa a já nevím, zda je možné ji srovnávat s nějakým filmem, vím však, že takhle vypadá umění. Dokonalá práce s kamerou, skvělé prolínání černobílé a barev, scénář bez chyby a hlavně vypravěč. Trier vás vtáhne do děje a nepustí vás z něj ani po závěrečných titulcích. Tenhle zážitek mě jen tak nepustí. "Až řeknu deset, zemřeš..."
Dogville (2003)
Nejsilnější je vždycky chvíle, ve které Lars von Trier nastaví zrcadlo světu. A když ještě zruší zdi a všechno vidíme, je to o to horší.
Hilary a Jackie (1998)
Nejhorším životním údělem je být prokletím sám sobě.
Karamazovi (2008)
Von Trier českého filmu. Skvělý. 100%
Lost Highway (1997)
A proč bychom vlastně všechno měli chápat? Lynch je malíř, jen jeho obrazy sledujeme na plátně. Jistě, je to úlet, ale proč by měl být konvenční? Lidé hledají dějovou linku, vysvětlení všeho do posledního detailu... Ale vždyť ani v reálném světě nechápeme spousty věcí. Takže: "Zavolejte mi, jsem u vás doma..."
Jesus Christ Superstar (2000)
Docela mě překvapuje tak nízké celkové hodnocení. JCS je podle mého nejlepší muzikál všech dob a tohle zpracování mě svou jedinečností zaujalo o dost víc než zkostnatělá a konzervativní než verze z roku 1973, Jérôme Pradon je nejlepší Jidáš ze všech a vůbec tomu není co vytknout. Nechápu.