Poslední recenze (17)
Každý den kromě Vánoc (1957)
Dokument z cyklu "Look at Britain" spadající do britského Free Cinema z poloviny 50. let, režírovaný jeho hlavní tváří - Lindsay Andersonem, který nabízel typické charakteristiky tohoto hnutí. Zejména se jednalo o zaměření se na přehlíženou dělnickou třídu, jako v tomto případě na láskyplný pohled na život obyčejných pracujících lidí na rušném trhu Covent Garden, jenž je navíc natočen nízkonákladově ruční kamerou. I po více než šedesáti letech stále velice zajímavá podívaná. 75%

Letos v září (1962)
Letos v září je částečně experimentální snímek spadající do kategorie autentického filmu, tématem a mnohými rysy odpovídají definici nové vlny, i když do ní nebývá zařazen. Sledujeme křečovité postavy prožívající první lásku, kteří až přespříliš překypují nesmělostí, až je to po první třetině filmu nesnesitelné. Jejich neschopnost si navzájem vyjádřit lásku se navíc brzy stává ohranou. Drtivou většinu filmu nás k tomu doprovází vnitřní monolog hlavní postavy, který ale není nikterak odlišen od reálných promluv, což je pro orientaci matoucí. Umělecky ani technicky nepovedený snímek, u kterého není divu, že režisér František Daniel za něj schytal velkou kritiku, po které už se k režii nevrátil. 40%

Eliška a její rod (1966) (seriál)
Po Rodině Bláhově a Třech chlapech v chalupě v pořadí třetí československý televizní seriál, u kterého se dá snadno pobavit přes jeho vysoký věk a technickou nedokonalost i dnes. Stojí na silných dramatických linkách vyšperkovaný hereckým obsazením, kde komičnost obstarává zejména Sovák s jeho rádiovkou, a mladičká hloupoučká Janžurová. Škoda jen, že se nedochovaly poslední dvě epizody. 75%