Poslední recenze (39)
Napoleon (2023)
Pokud chtěl Ridley Scott ztvárnit na kameru život osoby Napoleona Bonaparta, tak by to dalo buď na velmi rozsáhlou (ale zároveň obsahově okleštěnou) trilogii a nebo rovnou na celý seriál. Autor se rozhodl z jeho příběhu udělat jediný film a kloubí dohromady x osobností Napoleona (NB vojevůdce, NB politik a nebo NB jako občan Francie a manžel)- bohužel dohromady to působí všechno trošku slabě a osekaně. Jediné, kde si film potrpí na důraz, tak je protagonistův stav k jeho femme fatale Josefínou a upřímně si myslím, že tam si měl Scott zastavit. Než vynechat události před korunovací, první i druhé tažení v Itálii, Trafalgar, Španělsko, Holandsko a ve velké míře Prusko, tak by bylo vhodnější se soustředit jen na něco menšího z jeho života, třeba zmíněnou Josefínu.
Blix Not Bombs (2023)
Řemeslně je film hrozně hezký a musím říct, že se mi líbí poslání, které se snaží divákovi předat. Film funguje skvěle ve třech rovinách- a) představení diplomata Blixe, b) nastínění pozadí konfliktu v Iráku a za c) také jako seznámení se svízelností diplomacie, když stojí tváří tvář bezohlednosti a aroganci mocných. Blix je silně sympatický a je dobře, že se podařilo zaznamenat jeho myšlenky i v tomto formátu pro další generace. Pokud bych měl něco vytknout, tak si nejsem jistý do jaké míry se mi líbilo prostupování režisérky do děje- mě jako diváka doopravdy spíše zajímá Blix než Stocklassa.
Bělostné louky (2009)
Shlédnuto na festivalu ÍRÁN:CI 2022. Náročné, ale velmi zajímavé alegorické nahlédnutí do íránské totality a společnosti jí uzurpovanou. Kdybych nebyl po konci filmu na QaA s přítelem režiséra, velmi špatně bych se chytal na to, co jsem viděl. Ve finále ale musím smeknout, jelikož takto povedená alegorie se málokterému režisérovi povede. Můj náhled na Írán se i po dvou přednáškách zase o něco proměnil a doplnil o informace o jeho krásné kultuře. Je to až mrazivé, když si uvědomím, že kdyby se Mohammad Rasoulof narodil někde jinde, byl by proslaveným režisérem v nejlepších letech, nyní si ale za svojí kritiku systému odpykává nesmyslný trest ve vězení. Film je krásným mementem moderního islámského totalitarismu.