Recenze (176)
Bolest a sláva (2019)
Ani slavný Almodovar nezvládl úskalí autorského filmu. Udržet tempo scénáře celých 100 min. to už potřebuje mistra. Film se mu rozpadá, chvílemi nudí. Flash backy jsou chaotické - zažil jsem ho v lepší formě. Snad příště. Nebo si mám myslet, že je za zenitem ?! 3* za jméno
Březový háj (1970)
Wajda ve své nejlepší formě. Stanislaw se vrací umřít ke svému bratrovi a ve skutečnosti mu dává příklad, jak žít ( po smrti ženy). Úsporné drama v dechberoucích exteriérech, úsporné dialogy . Snad rolí Michala si režisér Polák vybral M. Perepezka pro roli vraha do filmu Smrt stopařek
Cesta domů (2019)
To je film , který má tah na branku jaký už jsem dávno neviděl. Jasnej uvěřitelnej příběh. Pochopení otce synem při cestě ke splnění rodinné povinnosti. Road movie, ale scénář a režisér si nevybrali slabší chvilku! Oba herci - otec i syn Alim hrajou na plný pecky. Nejlepší film LFŠ 2020! 4*
Citlivý člověk (2023)
Bez znalosti literární předlohy je to trochu šok. Road movie D. Prachaře při ní setkání s postavami jak z jiného světa většinou extroverti různého ražení. Klein měl odvahu obsadit shakespearovského herce Prachaře do role takového exota, ale musím uznat, že to vyšlo. Ocenil bych hudbu, ta filmu hodně pomohla. 3*
Cizinec (1967)
Tenhle film Viscontimu moc nesedl. Nemožnost zasahovat do scénáře se podepsala nad celkovým dojmem. M. Mastroianni je místy toporný, role mu nesedla, potlačovala jeho temperament. Příběh není příliš uvěřitelný, motiv vraha je vykonstruovaný. Snad jen závěrečná scéna kněze B. Cremera vylepšuje skóre. Slabší chvilka mistra.
Cizinec ve vlaku (2018)
Už od Schindlerova seznamu mám slabost pro Liama Neesona ale tenhle film mu nedal vyniknout. Scénář dost předvidatelný, některé postavy jako arogantní makléř jedoucí poprvé vlakem mimo mísu... Konspirační zápletka je z velké míry klišé. Závěr z filmu - 2.setkání s tajemnou ženou už v roli agenta FBI je naprostý kýč. Slušný průměr. 3*
Čára (2017)
Film jako řemen. Scénář má hloubku, spád. Scénář i kamera udržují solidní tempo příběhu a nedovolí vydechnout. A E. Vašáryová jako kmotra. Lahůdka. Mistrovský opus P. Bebjaka. 4*
Čas vlků (2003)
Haneke toť hodně emocí v husté atmosféře. Rámec a prostředí jsou vždy krajnosti. Existenční problémy ve světě v chaosu. Naděje je vlak. Taky pitná voda, jídlo, baterka, rádio. Buď s e staneme vlky a nebo si zachováme lidskost a přežijeme... Ještě že zůstal poslední záběr filmu- oknem z vlaku jedoucím do... civilizace?...Film mě nezklamal.
Četař York (1941)
Gary Cooper v roli, co mu sedí, obyčejný chlap, co ani nechtěl do války, ale když už tam je, tak se předvede. A má co ukazovat. Je to předobraz šerifa z V pravé poledne o 16 let později. I ostatní herci mu slušně sekundují. Jen ta přeměna z chuligána na zbožného křesťana je jako biblická Šavla v Pavla. 4*
Daleko od hlučícího davu (2015)
Když se řekne Vinterberg to je pojem, teda byl do dneška. Že si vybral scénář jaký si vybral je jeho věc, ale nudit jím 2 hodiny , to je pod jeho úroveň. Každý tvůrce má právo na slabší chvilky. To byl případ Vinterberga a jeho opusu podle knihy T. Hardyho. Vše předvídatelné, schematické , šablonovité, To už ho omrzelo hlubší psychologické vykreslení postav, které bralo dech v Rodinné oslavě? Znovu jsem si ověřil, že film stojí a padá se scénářem. Nebyl to úplně ztracený filmový večer, ale čekal jsem víc. 3* z úcty k filmaři