Recenze (176)
Anděl Páně 2 (2016)
Scénář je úskalí všech "dvojek". Tak šel ME cestou volného pokračování. Celkově scénář slabší. Film držela dvojice Trojan, Dvořák a plejádá známých tváří . Spousta narážek, co posouvají film do na hranici pohádek pro dospělé. Více explicitního násilí. Narážek typu sv. Josef pod kresbou parohů křídou... bylo víc. Celkově 4*
Anita - švédská nymfička (1973)
Každý žánr má svá pravidla a tento film je hezká podívaná v žánru soft-erotiky. Místy je vtipný a hlavně erotické scény jsou vloženy do dějové linie, nejsou samoúčelné. Režisér s ním "díru do světa" neudělá, ale odvedl solidní práci. A byla by škoda nemít příležitost se podívat na Ch. Lindbergovou. :-)
Annina válka (2018)
Dech beroucí minimalistické drama z války. Bez násilných krvavých scén. Marta Kozlová v titulní roli, to je na Oscara. 6-ti letá neherečka byla celých 75 min. v záběru. Hraje samozřejmě , instinktivně a uvěřitelně. 4* a potlesk ve stoje pro M. Kozlovou
Anthropoid (2016)
Sequens natočil Atentát 1960 a po 56 letech nové zpracování. Nelze nesrovnávat. Love story a explicitní scény brutálního mučení i přestřelky u kostela. Trochu podbízení vkusu mainstreamových diváků. Pár málo uvěřitelných záběrů - strach vystřelit na člověka u vojáka na misi s jasným cílem zabíjet., vybraným a vycvičeným... Ukázka statečnosti obyčejných lidí a zrady jiným v čase, kdy se lidské povahy obnažovaly na kost. Proto 4*
Atlas ptáků (2021)
Omerzu a velké očekávání. Slovinec, ale rukopisem česká filmová škola. Dost jiný Donutil, ale Pan herec. Minimalistický projev, ale výstižný. Já si cením výkon A. Mihulové, to je film hlavně o ní. Role psaná na tělo. Precizní filmařina. Omerzu nasadil laťku a každým filmem výš a výš 3*
Balada o sedmi oběšených (1968) (TV film)
Film je hlubokou sondou do duše odsouzenců. Nehýří se hereckými prostředky. Nakonec je to i film o naději a humor především ) i kdyby tátu věšeli?...) - " Tak na shledanou na onom světě. A ne abys dělal, že mě neznáš! " cikán důstojníkovi. Jít odhodlaně na smrt - pro velkou věc- to je hrdinství , ale hrdost na ultimo prokazuje cikán - dá přednost oprátce před katovským ponížením. Silný film - kamera plná detilů, ale nevtíravá, hudba umocňuje obrazy. 4*
Benedetta (2021)
Biják, kde se pozná mistr svého oboru v průběhu děje. Zápletka ze začátku nic moc. Stigmata, závist, ponížení, sebevražda, pomsta. Ta pointa je posledních 20 min. Je posedlá, je asi šílená... ale co kdyby. I nuncius chce mít jistotu. Kdo jí má. Když kolem hodoval smrťák a mor kosil města, jak to že se vyhnul Pescii? Vidiny se prolínají s realitou. Film nezapře filmovou ruku mistra. Scénář si sice vybral slabší chvilky, ale jinak pořád filmová třída. 3-4*
Bez Boha (2016)
Deprese od první minuty , takhle noir film natočit chce charakter. ten R.Petrova má. Katarze se nekoná. Je to řetěz a tam neplatí , já už nehraju. Jede v tom i policie, není úniku. Svědkové jsou nežádoucí. Éra bílých koní nebyla v Bulharsku žádná selanka, těžko se hledá kladná postava... Naprosto citově zmrzačená Gana se stává apatickou.Poslední scéna z filmu je parafrází božích mlýnů ?! Kontrast je úmyslný - barevná scéna ze sjezdovky za plného slunce, když zbytek filmu je ponořen do podzimního světla... co dodat... Postradatelný film.
Běžná selhání (2022)
Tři motivy , které se navzájem propletou. Na pozadí planetární poruchy způsobující elektrické výboje, poruchy sítě, požáry, nečekané exploze . Trochu připomíná motiv Melancholie L. von Triera. Závěrem dochází k sebepoznání konečně projevům citů. Celý film je veden leitmotivem absence citových projevů a jejich zoufalé potřebě. Kamera reportážní, většina detaily. Scénář má spád. Herecké výkony zejména neherců - dětí jsou překvapením snímku. 3*
Bohemian Rhapsody (2018)
Ve všech směrem dokonalý film. Převtělení Rami Maleka do Fredieho je dechberoucí. Životopisný film , co nemá konkurenci. Jasný kandidát na Oscary č. 1. *****