Recenze (176)
Mimořádná událost (2022)
Na jednu stranu nutno tvůrce scénáře obdivovat, jak na tak slabý motiv navěsily tolik příběhu postav, ale celé je to jak nastavovaná kaše a dětská skládačka. Snaha o katarzi postav - veterána z války (A. Švehlík), matky s rozmazleným frackem (J. Boková) je laciná a nevěrohodná. Snad jen kluci z kapely nejsou klišé . 4****
Muž jménem Ove (2015)
Četl jsem knihu a film je vydařenou adaptací. Ove R. Lassgard dokonale vystihl typově roli. Dobře zvládnutý scénář. 4****
Katapult (1983)
Knihu jsem četl. Zpracování do filmové podoby J.Jireš zvládl. Dařilo se mu v obsazení. Vyniká B. Štěpánová. Dodává filmu patřičnou dávku erotiky, která k Páralovi patří. Bartoškovi role sedla jako ušitá. Žádná oscarová kreace, ale ve svém žánru povedený biják. 3*
Podezření (2022) (seriál)
Seriál je o tom, jak režisér Blaško a scénárista Hulík dělali Umění. Rozsekané , nenavazující scény, co si má divák domyslet. A když si nedomyslí a začne se ztrácet, je to jeho chyba. Ještě umělecky nedorostl do vnímání našeho UMĚNÍ. Premisa filmu je, že je příběh notorický známý a my UMĚLCI vám ho teď naservírujeme , že z toho týden nebudete spát! Trojan hrál něco, sám nevěděl co, Melíšková nebyla v roli uvěřitelná, snad jen Hanuš, ale to je slabé. odpad
Benedetta (2021)
Biják, kde se pozná mistr svého oboru v průběhu děje. Zápletka ze začátku nic moc. Stigmata, závist, ponížení, sebevražda, pomsta. Ta pointa je posledních 20 min. Je posedlá, je asi šílená... ale co kdyby. I nuncius chce mít jistotu. Kdo jí má. Když kolem hodoval smrťák a mor kosil města, jak to že se vyhnul Pescii? Vidiny se prolínají s realitou. Film nezapře filmovou ruku mistra. Scénář si sice vybral slabší chvilky, ale jinak pořád filmová třída. 3-4*
Chléb, láska a fantasie (1953)
To je Itálie, jak si můžeme představit po jeho vyslovení. Gina je 26- letá a hraje jako z partesu. Je to jen pár postav, ale každá z nich roli parádně zvládne. V. de Sica - jeho jediná herecká role nemá chybu. Obyčejný příběh s minimem nadsázky a když nehledáte silný příběh a morální apel, pak je to ideální film. 4*
Není čas zemřít (2021)
Dobře natočený Bond. Akčních scén tak akorát. Bond je méně cynický, více bilancuje se životem a dochází k sebepoznání. Závěr je melodrama. Na Jamese. Každá pohádka má někdy konec. Craig byl dobrej Bond. Jen se my zdálo, že těch filosofických úvah bylo víc než by se hodilo. 4*
Tábor padlých žien (1997)
Bohužel zapadlý povedený film s česko slovenským hereckým obsazením. Silný příběh, kvalitní scénář. 4*
Atlas ptáků (2021)
Omerzu a velké očekávání. Slovinec, ale rukopisem česká filmová škola. Dost jiný Donutil, ale Pan herec. Minimalistický projev, ale výstižný. Já si cením výkon A. Mihulové, to je film hlavně o ní. Role psaná na tělo. Precizní filmařina. Omerzu nasadil laťku a každým filmem výš a výš 3*
Smolný pich aneb Pitomý porno (2021)
Rumunská nová vlna. lákavý scénář ( ne kvůli pornu! ;-) ale jinak trochu Kusturica před 20-ti lety. 3 díly. První celkem zbytečně dlouhý, 2. jako aby byla potřebná stopáž a teprve ve 3. dílu se rozvine dialog. Otevřený konec 3 scénáře ... Kvůli úvodním 3 minutám bude divácky oblíbený, ale jinak. Trochu zklamání. 3*