Režie:
Michal BlaškoScénář:
Štěpán HulíkKamera:
Adam MachHudba:
Jonatán PastirčákHrají:
Klára Melíšková, Denisa Barešová, Miroslav Hanuš, Ivan Trojan, Johana Matoušková, Milena Steinmasslová, Jan Nedbal, Marek Pospíchal, Elizaveta Maximová (více)Epizody(3)
Obsahy(2)
Pracovitá, strohá a ve svých činech pevně přesvědčená o vlastní pravdě si jde zdravotní sestra Hana Kučerová tvrdě za svým. Názory jiných nereflektuje, na ničí přání se neptá. Ona přece ví, co je pro ostatní dobré. Mezi kolegy a sousedy tak přirozeně není příliš oblíbená. Kolegyně v nemocnici odsuzují Hančin příkrý přístup k pacientům, ona zase neschvaluje jejich ochotu navazovat intimní vztahy s lékaři. V tak napjatém prostředí se primář Vaculík snaží zachovat mezi sestrami na oddělení alespoň částečný mír a vytvořit pro pacienty potřebný klid. Pro Vaculíka je pacient na prvním místě. Jenže jak on, tak pravděpodobně všichni kolem něj mají svá tajemství a motivace, ve kterých není snadné se orientovat. Jak rozhodnout o tom, co je pravda a co lež, když fakta nemluví jednoznačně a jediné, co máme k dispozici, jsou naše pocity a domněnky? Jak jednoduché je soudit věci podle toho, jak vypadají v našich očích, a ne podle toho, jaké opravdu jsou? (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (169)
"A nemám snad právo na to bejt taková jaká jsem?" Máš - ale pak se nediv těm důsledkům, když na tom svém právu takhle lpíš. Výborná česká mini série o tom, že člověk dostane vždycky úplně přesně to, co si zaslouží. Spravedlnost kupodivu funguje, jen trochu jinak, než by člověk čekal a jen pro někoho. Být "sám sebou" a nesnažit se zapadnout si člověk může dovolit pouze pokud má dostatečně schopnosti profesní nebo sociální anebo pokud prostě nepotřebuje lidi - čti "rozhodl se, že je nepotřebuje". Bohužel tohle rozhodnutí se může někdy pěkně vymstít, když člověk náhodou zjistí, že by se mu nějaké ty sociální vazby zrovna hodily a když to, zda stráví zbytek života ve vězení závisí na tom, jak moc oblíbeným je v kolektivu. ()
Pravděpodobně nejlepší veřejnoprávní seriál všech dob. Nepříjemný, moderní režií i vyprávěním, vtahující právě proto, že se nesnaží lézt líným konzumentům do análu. A konečně taky všechny herecké výkony naprosto trefené a v případě ústředního kvartetu neuvěřitelně intenzivní. Víc podobného draslíku rovnou do žíly těm diváckým ležákům otupělým dalšími a dalšími detektivkami! ()
Českou seriálovou produkci (obzvlášť tu kriminální) v podstatě dokonale ignoruji, ale zvědavost mi nakonec nedala, když to všichni tak chválili - abych si nakonec jen potvrdil, že kdybych to neznal, absolutně o nic bych nepřišel - osobně mi to prostě přijde strašně přeceňované, i když samozřejmě racionálně chápu, že jedním ze zdrojů popularity Podezření je jeho kontrast s podobnou produkcí na Nově a Primě, která se tomu samozřejmě rovnat nemůže, ale osobně mi ta laťka stejně pořád přijde nastavená strašně nízko, a všechny tři díly mě dost nudily, mj. kvůli tomu, že případ Marešové byl svého času hojně medializovaný, a pokud to člověk jen trochu sledoval, v seriálu se nedozví skoro nic nového, a jen si to útrpně spěje ke svému předem očekávanému rozuzlení. Nebavilo mě ani obsazení okoukanými hereckými tvářemi a veskrze to v mém případě považuji za ztrátu času, a osobně si trochu myslím, že nejvíc to vychvalují ti samí, kteří měli tenkrát o Marešové předem jasno, podobně jako nemám pocit, že by se něco od těch časů změnilo a že by se česká média a veřejné mínění nějak víc naučily uznávat presumpci neviny, je to pořád stejná bída jako tehdy. Btw. dceřina milostná scéna s přítelem je nejzbytečnější sex ve filmu za hodně dlouho. ()
Nevídaný počin. Měl jsem vážně pocit, jak když sleduju nějakou tak akorát artovou minisérii na HBO a nejvíc mě překvapil fakt, že tvůrci nepotřebovali nijak šokovat a zrychlovat tempo, ačkoli hádám, že by to někteří diváci možná i uvítali/potřebovali. Melíšková on point a Barešová bude podle mě brzo naprostou hvězdou a imho čeká jen na nějakou hlavní roli, kde zazáří. Vztah mezi matkou a dcerou byl až fakt neuvěřitelně uvěřitelný - a to opět bez využití nějakých trapných extrémů. Doufám, že ČT s podobnými kousky bude přicházet častěji. 4,5* ()
Česká televize se s tím v poslední době nemaže a po Devadesátkách, které byly za mě v zásadě bezchybné, přichází s výborným Podezřením zaměřujícím se mediálně sledovanou kauzu zdravotní sestry a jejího obvinění z několika úmyslných vražd pacientů. Nečekal jsem, že by Melíšková mohla podat tak profesionální výkon, její chladná a odtažitá postava Kučerové byla ztvárněna na jedničku. Seriál se též může pochlubit parádním hereckým osazenstvem ve vedlejších rolích, trio Barešová - Trojan - Hanuš zde na plné čáře exceluje. Režie chirurgicky přesná, i ta místy netradiční kamera Adama Macha (na tuzemské poměry) z tohoto třídílného televizního počinu dělá podívanou, která za světovou konkurencí moc nezaostává. Seriál nabídne kupu emocí, pesimismus na každém kroku a také dost otázek, na které si musí třeba divák odpovědět sám. Celá kauza totiž do dnešního dne obsahuje dost otazníků, takže si i díky Podezření může každý udělat vlastní názor na věc. Paráda. Za mě 8/10 ()
Galerie (65)
Zajímavosti (18)
- Při příchodu policisty ve 30. minutě je u prázdného lůžka zavěšena infuze G10% a nasazené stříkačky v linernáích dávkovačích (dále i infuzní hadičky apod.) Což je u prázdného lůžka nemyslitelné. Vše se chystá až přímo pacientovi. (Winster)
- Určitá část příběhu se odehrála ve Vazební věznici v Hradci Králové. (James87)
- V epizodě zazní skladba „Danza Kuduro“ od Lucenzo ft. Don Omar. (FrankSusta)
Reklama