Recenze (176)
Slovo (2022)
Druhotina B. Parkánové. Vlastní scénář. Trampoty jednoho notáře v době normalizace. Na osobní vzpomínky z rodiny režisérky. Zase potvrzené , že když je slabý scénář, tak herci nic nezmůžou. Je to nuda celý film. Žádné oživení, žádné dramatické scény. Ano Václav drží slovo, nevstoupí, nepodepíše... Tečka. Co dodat. 3*** za výkon M. Fingera a G. Mikulkové.
Světlonoc (2022)
Byl jsem zvědavý ale trochu mě zklamal ten závěr. Jinak kvalitní mysteriozní biják. Takových moc není. Ani od českých tvůrců, musel bych moc dlouho vzpomínat. Je to příslib do budoucna. 4*
Velká premiéra (2022)
Ve vztahu nesnesitelný umělec se nahrazen ve vztahu psychologem. Ani mu to nevadí. Realizuje se v Olomouci na premiéře. Trochu absurdní a crazy opus M. Krobota. Scénář kulhá na obě nohy. Šimčík přehrává , ale ani jeho grimasy nezakryjí slabiny filmu. 2**
Atlas ptáků (2021)
Omerzu a velké očekávání. Slovinec, ale rukopisem česká filmová škola. Dost jiný Donutil, ale Pan herec. Minimalistický projev, ale výstižný. Já si cením výkon A. Mihulové, to je film hlavně o ní. Role psaná na tělo. Precizní filmařina. Omerzu nasadil laťku a každým filmem výš a výš 3*
Benedetta (2021)
Biják, kde se pozná mistr svého oboru v průběhu děje. Zápletka ze začátku nic moc. Stigmata, závist, ponížení, sebevražda, pomsta. Ta pointa je posledních 20 min. Je posedlá, je asi šílená... ale co kdyby. I nuncius chce mít jistotu. Kdo jí má. Když kolem hodoval smrťák a mor kosil města, jak to že se vyhnul Pescii? Vidiny se prolínají s realitou. Film nezapře filmovou ruku mistra. Scénář si sice vybral slabší chvilky, ale jinak pořád filmová třída. 3-4*
Hrana zlomu (2021)
Konečně zase tuzemský horror. Umírněný, bez obskurním násilných psychopatů. Kozub ovládaný matkou ovládá celý film s bravurou. Závislost na matce ala Psycho. Jen se nevraždí. Film má spád, Celý film udržuje napětí. Má pořádnou gradaci. Povedený biják po všech směrech, bez slabých míst. 4****
Kapitán Volkonogov uprchl (2021)
30.léta SSSR KGB provádí čistky ve vlastních řadách. Kpt. Volkonogov zdrhne a má vidění, že bez odpuštění pozůstalých obětí se dostane do pekla. Tak začíná jeho anabáze Petrohradem. Když už to vypadá beznadějně, odpuštění najde a může jít směle na smrt. Film má spád, jednoduché alegorie, ale dá se na to dívat. Najít odpuštění vlastních vin je to nejtězší.. 3***
Na plný úvazek (2021)
Paříž - město hrůzy, stávky, demonstrace, násilí.... Těžko se rozvedené matce s 2 dětmi dopravuje z předměstí do centra a hledá hlídání... Celkem nuda, love story se nepovede. Pohovor nakonec nečekaný happyending. 3***
Není čas zemřít (2021)
Dobře natočený Bond. Akčních scén tak akorát. Bond je méně cynický, více bilancuje se životem a dochází k sebepoznání. Závěr je melodrama. Na Jamese. Každá pohádka má někdy konec. Craig byl dobrej Bond. Jen se my zdálo, že těch filosofických úvah bylo víc než by se hodilo. 4*
Smolný pich aneb Pitomý porno (2021)
Rumunská nová vlna. lákavý scénář ( ne kvůli pornu! ;-) ale jinak trochu Kusturica před 20-ti lety. 3 díly. První celkem zbytečně dlouhý, 2. jako aby byla potřebná stopáž a teprve ve 3. dílu se rozvine dialog. Otevřený konec 3 scénáře ... Kvůli úvodním 3 minutám bude divácky oblíbený, ale jinak. Trochu zklamání. 3*