Oblíbené filmy (10)
Collateral (2004)
Můj nejoblíbenější film. Dva lidé, kteří vedou skutečnou konverzaci namísto vyměňování replik. Jeden vztah, který se plynule (a realisticky) vyvýjí namísto náhlých nepochopitelných pohnutek. To jinde neuvidíte.
Dr. Divnoláska aneb Jak jsem se naučil nedělat si starosti a mít rád bombu (1964)
5* by zasloužil už samotný trailer :)
Fargo (1996)
U toho nejde přemýšlet, bavit se či vyvozovat závěry . . . jde jen a jen trnout.
Věčný svit neposkvrněné mysli (2004)
Romantické filmy nemám moc v lásce. Dvě osoby, které se během filmu proplétají nejrůznějšími peripetiemi, vzájemnými nesympatiemi, posléze sympatiemi, a to všechno proto, aby si na konci mohli padnout do náruče "and live happily ever after". Pak se tu z ničeho nic zjeví Věčný svit. A paradoxně právě film, ve kterém se maže paměť po vzoru sci-fi, je nejauteničtějším romantickým filmem, který reflektuje skutečné vztahy v celé jejich pravdivé hořkosti. Prostě nejlepší a nejpravdivější film o vztahu mezi mužem a ženou.
Albín jménem Noi (2003)
Lítám v tom (2009)
Pět let jsem čekal na nějaký další kousek, který bych si připsal do mého pomyslného, proklatě hubeného seznamu filmů, kvůli kterým vlastně filmy miluju. Díky, Jasone.
Klub rváčů (1999)
Lze jen odkázat na komentář Tsunami_X....vystihnul to všechno.
2001: Vesmírná odysea (1968)
Film, u kterého jsem poprvé usnul, napodruhé jsem se jím pronudil a až na třetí pokus mě úplně pohltil. Prostě film, který je chytřejší než já. Zůstat u toho jednoho shlédnutí, tak sem dám pravděpodobně dvě hvězdičky a nadávám na nudu a nestravitelnost. Naštěstí jsem svůj ubohý mozek donutil to všechno absorbovat a zjistil jsem tak, že Odysea je čirou filmovou symfonií.
Tahle země není pro starý (2007)
Blade Runner 2049 (2017)
Villneuve je génius. I když měl v ruce asi nejslabší scénář své kariéry, přebil ho hutnou atmosféru a neskutečnými vizemi. Kino nutností!