Recenze (396)
Atlantic (2014)
Tak zbytočný snímok s tak ťahavou "náhodnou" kompozíciou, neúspešný pokus odtrhnúť sa od "mainstreamu". Niečo za polovicou som to vypol....
Sibiřská škola (2013)
John Malkovich ako dedo všetkých dedov. Neuveriteľná "podkožovka". Toľko hlbokých myšlienok neustále vkladaných na palete perfektne prelínaných časových línií. Xénia, Kseňa - je, keď nie najlepšia, tak jedna z najlepšie precítených postáv aké som kedy videl. Tá hravosť, jednoduchosť, rozpačitosť, krehkosť ale aj ráznosť sú veľmi zriedkavé. Ako to dedo všetkých dedov povedal: "Je to požehnanie od Boha". Keď si rozložíte film na detaily, tak zistíte, že napríklad okrem Gagarina nikto slovo blázon na jej osobu nepoužil - vždy keď to bolo na jazyku používa sa "požehnanie od boha". Nedá sa slovne popísať hĺbka všetkých myšlienok, zápletka je len dopnok toho monumentálneho emočného diela.. 99%
Žena se zlomeným nosem (2010)
Aaaale no dá sa tu kráľovsky zasmiať :-)
Tohle je náš svět (2016)
Konečne sa dostávajú do popredia aj naturálne "roadtrip movies". Matt Ross krásne poukázal na našu "jedinečnú" dobu, kde je všetko prirodzené chtiac či nechtiac vystavované posmechu, alebo resp. odporu. Jedným krásnym príbehom ukázal nespojiteľnosť dvoch svetov a obhájiteľnosť návratu k prírodným živlom. Lepšie obsadenie si predstaviť ani nedokážem. Dokonalá súhra naturálnosti, citov, lásky a nebojácnosti. 95%
Anthropoid (2016)
Prvý krát v "západnej" kinematografii vyzdvihli nášho nezlomného ducha a ešte viac ma teší ako otvorene priznali zradu na našom národe. Konečne väčšia masa ľudí si má možnosť uvedomiť, čím sme si všetkým prešli a hlavne čoho sme boli schopní - vlastne ešte stále sme!
Skrytý nepřítel (2016)
Ďalší z filmov, ktoré vás bavia od začiatku po koniec. Pár nadnesených scén nemôže pokaziť celkový dojem veľmi útočného a rýchleho spádu... 70%
Prozření Charlieho Swana III (2012)
Osobná spoveď Charlieho, potvrdenie jeho života, chýb a pokračovania. Veľmi príjemná sebakritika na pozadí aj sociálneho, či rodinného cítenia... 80%
Endorfin (2015)
Neviem presne ako som sa k tomuto kúsku dostal, no z princípu som to dopozeral celé. Neviem, či tá toľko predstavovaná čistota a mrštnosť hlavnej predstaviteľky je perforovaná do záverečného vyvrcholenia alebo som mal skôr dojem, že pozerám Ľudskú stonožku, Atlas mrakov, Srbski film aj Interstellar, no len tie najjemnejšie "vatové" pasáže. Inak až na vysvetlenie nepriamočiarosti času tam nie je nič hodnotné, skôr všetko až náhodne spletité a bez nápadu..
Infiltrátor (2016)
Pán Cranston zrejme nikdy nesklame. Tak ako to zahral, klobúk dole so všetkým ako sa patrí. Normálne mi ho na konci prišlo ľúto - len v málo snímkoch sú tak vzťahy ťahané až pod kožu. Pár drobných chybičiek nemôže pokažiť skoro dokonalé prevedenie filmu. Vôbec nechápem tie nižšie hodnotenia - pre novodobé publikum už asi nebude stačiť ani "zombie pocahontas"
Capsule (2015)
Pol hviezdičky za prvú minútu úvodu a posledných päť na konci... Inak to je fatálne nelogická sračka bez akéhokoľvek napätia. To je asi aj prvý film vo vesmíre, kde stav beztiaže akosi tvorcom unikol. Celý priebeh sa odohráva v kapsule - predstavte si, že pozeráte Zdrojový kód a kapitán Stevens je celý čas v inkubátore a fakt nič iné.... No je to sračka, nekonečná!