Recenze (172)
Černý anděl (1946)
Tenhle noir čapne a nepustí až do samého konce, možná trochu hloupého na můj vkus, ale to se dá odpustit.
David and Goliath (2015)
Nepovedené. Herecké výkony tristní. Omezený rozpočet zřetelný. Stokrát omílaných Goliášových půltucet vět otravných. Tlachání přemíry i v táboře Izraelců. Absence filmové virtuozity asi jako sloves v tomto komentáři. Pouze Davidova víra pevná... a Boží příslib rovněž.
De aanslag (1986)
Film námětem velmi zajímavý, leč utahaný, bez náležité gradace, s přemírou dialogů a scén, jimiž by slušelo solidní přistřihnutí. Samotný příběh se odvíjí od konce 2. světové války a z ní plynoucí jednou událostí, která ovlivní rodinu a život tč. 12letého protagonisty. Na jeho otázku "proč" pak ve finále přichází rozuzlení v odpovědi začínající "protože"...
Děti železnice (1970)
2,5 - Podívaná pro celou rodinu... Nemastné, neslané, neškodné, ne...vím co napsat víc. Anglie, rok 1905. Sledujeme příběh tří dětí, SPOILER: které přijdou blíže nevysvětlenou záhadou o otce a z důvodu finanční krize se společně s matkou stěhují na venkov. Zde zažívají až hyper-idylické momenty svého dětství (zachrání vlak před katastrofou, zorganizují narozeniny výpravčímu, opuštěnému ruskému emigrantovi najdou ženu a děti, ...) při kterých v podstatě neslezou z plátna. Vše se završí reprezentativním happy endem. Po většinu snímku však nuda, šeď, zívačka, ...
Dívka s perlou (2003)
Dechberoucí pohlazení. Pískle Scarlett, neméně pohádkové Delfty a pan malíř par excellence oblíbenec můj veliký Vermeer. Slast
Divý chlapec (1970)
Rebel s příčinou. Správná stopáž, správná dávka autenticity, správné tempo a spravné kluko-zvíře, jehož rebelství proti edukačním technikám mě nejednou rozesmálo. A také bych byl pro znovuzavedení černých komor do škol :)
Dny roku 36 (1972)
Podivná podívaná... musím říct. Absolutní absence hudby. Naprosté minimum dialogů, monologů, všehologů. Pomalé vyprávění bylo dlouhé jak týden. A kdybych si nepřečetl děj na imdb vůbec bych po shlédnutí snímku netušil ani ty esenciální záležitosti ve fabuli. Přesto to mělo něco do sebe. Takže doporučuji.
Dobytí severního pólu (2006) (divadelní záznam)
Antidivadlo.
Dr. Pyckle and Mr. Pride (1925)
Výborná parodie na Barrymoreovu klasiku z roku 1920 (od Kino Video na jednom dvd disku) aneb když se ctihodný občan města po jednom pitíčku vlastní výroby změní v naprostý hovado vyvádějící na úrovni pětiletého dítěte.
Dvojí život Veroniky (1991)
Poetika a virtuozita na úkor spádu a smyslu