Oblíbené filmy (10)
Kmotr (1972)
Sunset Boulevard (1950)
Čelisti (1975)
Čínská čtvrť (1974)
Polanského hold klasickým noirovkám, angažování režiséra Hustona do role hlavního padoucha to jen potvrzuje. Skvělá atmosféra podpořená geniální hudbou a kamerou. Nicholson v životní roli. Moje srdcovka.
Blade Runner (1982)
Medvěd (1988)
Limonádový Joe aneb Koňská opera (1964)
Naprosto geniální parodie westernového žánru a všech jeho nezbytných atributů. Nemám slov, nechám si svoje Kidy.
Dunkerk (2017)
1917 (2019)
Nedávno jsem navštívil místa slavných bitev 1. světové války na Sommě a u Verdunu, včetně skvělého verdunského muzea, kde chodíte po skleněné podlaze, pod kterou jsou ukázky zničené země. Přesně to jsem si vybavil, když jsem viděl dokonale zachycené prostředí zákopů, bunkrů a země nikoho plné tlejících mrtvol, zničené výzbroje, kráterů, krys apod. To trefil Sam opravdu výborně. Formální stránka je dokonalá, natočit dvouhodinový válečný film prakticky na jeden či dva záběry, je kumšt, Roger si Oscara za kameru určitě zaslouží. Je jasné, že to má své limity, příběh musí být jednoduchý a přímočarý, což může po chvíli někoho nudit. Mě ale rozhodně ne. Normálně by to bylo za 4 hvězdy, ale za nápadité zpracování mého oblíbeného tématu nemůžu dát jinak než 5.