Recenze (101)
Policie Hamburk (2007) (seriál)
Bezvadně střižená seriálová oddechovka. Zápletky ze života. Sympatický policejní tým. Němci prostě kriminálky umí.
Bolest a sláva (2019)
Nejosobnější, nejintimnější Almodóvar. Méně humoru vyvažuje niterný výkon Banderasův v ústřední roli. Tak dobře snad ještě nikdy nic nezahrál. Nechybí typická barevnost. A nejvíc ze všeho překvapí to neokázalé vyznání lásky k filmařské profesi, zvlášť v úplně posledním jímavém záběru.
Mala Noche (1985)
Nejlepší, nejupřímnější Gusův film. Mistrovská kamera.
Klér (2018)
Kdy už konečně svět pochopí, že víra a církev spolu nemají nic společného? Zrušte katolickou církev!
Kafarnaum (2018)
Když čtu předešlé komentáře, nestačím se divit. Tak zarážející necitlivost, neúcta, absence minimální dávky lidského citu. A otázky typu, zda se po zhlédnutí filmu dám na dobročinnost jsou stejně stupidní, jako bych se ptal, jestli po zhlédnutí westernu vezmu do ruky pušku a půjdu střílet bandity. Vždyť je to dokonalý obraz života těch nejubožejších z ubohých, natočený bez podbizivosti a bez sentimentu, zato s naprosto přesným viděním jádra problémů. Nechybí ani humor, což je obzvlášť cenné. Herecký výkon malého klučiny je naprosto odzbrojující. A samozřejmě ano, je to i obžaloba všech xenofobních chudáků, kteří odmítají pomoc dětem ze zemí třetího světa zasažených válkou. Pro mě film roku 2018.
Rédl (2018) (seriál)
Jedna z nejlepších Hřebejkových režií, výborně zachycená atmosféra, chladu, dohasínající socialistické olezlosti a nejistoty, kdo je kdo a kdo s kým a pro koho peče. Dobře vybraný Ondřej Sokol do titulní role, protože se mu podařilo vyjádřit vnitřní dilema Redlova boje o férovost a strachu z prozrazení sexuální orientace. Skvělí i další herci, Hřebíčková, Polák, Novotný, Hofman... Ale nejpodstatnější je to, jak silně seriál promlouvá k dnešku. Tvůrci přesně vystihli příčiny politického a společenského marasmu, v němž se potácíme. Pokračovatelé KGB a StB nikdy neztratili vliv na dění v naší zemi, ať už jde o klíčové firmy, o Hrad, nebo o parlament a dál vesele tahají za nitky.
Ovoce stromů rajských jíme (1969)
Geniální dílo geniální filmařky i jejích spolupracovníků Lišky, Kučery, Krumbachové. Mnohovrstevnaté podobenství s politickým přesahem, reakce na posrpnovou situaci, kdy se pravda už opět nesměla vyslovovat. Ale také ironická metafora o vztazích mezi muži a ženami.
Hadí vejce (1977)
Strhující obraz společnosti před velkým fašistickým výbuchem. Bergman výborně vyhmátl podstatu toho, co se v Německu 20. let odehrálo, a jak nebezpečné bylo, když jednotlivé státy Evropy žily v izolaci. David Carradine podal výtečný bergmanovský výkon.
Hodina vlků (1968)
Proč tady někdo blouzní cosi o hororu a je pak zklamaný, že se nedočkal žádného mlčení vetřelců ani vymítače jehňátek? Mistrovské existenciální dílo génia světové kinematografie.
Muž na balkóně (1993)
Úsporná, hluboká a pravdivá sonda do každodenní policejní praxe.