Recenze (125)
Agent bez minulosti (2002)
Špičkový thriller se špičkovým Mattem Damonem v hlavní roli. Škoda, že herec v poslední době rozmělňuje svůj talent i své charisma ve filmech, které nestojí za nic.
Akumulátor 1 (1994)
Docela dobrý nápad, ale totálně zabitý nebohou realizací.
Americká noc (1973)
Nejkrásnější vyznání lásky k filmu a lidem kolem něj, jaké jsem kdy viděl.
Angelika a sultán (1968)
Dva body, z nostalgie...
Anglické jahody (2008)
Neokázalý film, který pohnuté okamžiky naší historie nahlíží bez předpojatosti. Víc než o politiku jde režisérovi o problémy obyčejných lidí. Možná, že Anglické jahody nejsou zcela dokonalé, ale v kontextu ostatní domácí tvorby, která se pachtí za napodobováním hollywoodské sterility, působí velmi sympaticky.
...a pozdravuji vlaštovky (1972)
Vynikající film s Magdou Vašáryovou v hlavní roli. Válečné téma pojata neobyčejně sugestivně. Vedle Valerie a týden divů asi vůbec nejlepší, co Jireš natočil.
Ašik-Kerib (1988)
Jeden z nekrásnějších filmů světové kinematografie.
Ať žije republika (1965)
Nepříjemně pravdivé, silné, poetické i drsné. Škoda, že už se takové filmy netočí...
Babel (2006)
Silný, originální, strhující! V kontextu současné kinematografie velký čin. Výtečné herecké výkony podivuhodně proměněného Brada Pitta a Gaela G. Bernala!
Barva granátového jablka (1969)
Paradžanov byl génius. Škoda, že toho natočil tak málo, ale vše, co po něm zůstalo, patří do zlatého fondu kinematogrefie.