Recenze (3 522)
K smíchu - Každá bolest potřebuje název (2018) (epizoda)
Začínám tomu seriálu propadat! Ten konec byl fakt dojemný...Jeff odzbrojující, jeho otec dokonale cynický marketingový technolog, dopisy od ženských fanynek správně bizarní :-) Ta časosběrná scéna proměny feťaččina bytu, točená prý na jeden zátah, je ale navýsost bravurní a ryze Gondryovská...
K smíchu - Poseroutka (2018) (epizoda)
Už za ten předtitulkovej joke se zloději aut si to zaslouží absolutorium! :-) Navíc je tu snad nejlépe popsána ta nezřetelná hranice mezi genialitou a bláznovstvím, Mr. Pickles je naprostý psychopat a zároveň odzbrojující dobrá duše, milující manžel i stalker, těžko se to zamotané klubko jeho charakteru rozplétá... A navíc se tu v pořadu pro děti řeší gender fluidita... Naprosto ulítlá dokonalost! :-)
K smíchu - Zelená znamená jedem (2018) (epizoda)
To je tak zvláště smutnodivnočarokrásné...neuchopitelné...prostě Gondry...
Toman (2018)
Mrazivý film o mechanismech totalitní moci i o nepřekvapivém faktu, že nomenklaturní bolševici byli ryzí oportunisté a v podstatě jen bezpáteřní kšeftaři. Emoční sílu Kachyňova Ucha Trojanův film sice nemá, ale i tak je tohle filmové účtování s naší temnou komunistickou minulostí velmi potřeba...škoda jen té trochu přemrštěné stopáže... PS: Doufám, že Toman bude x krát promítán během školních projekcí...
Lynč - Vítejte v Buchnově (2018) (epizoda)
Koncept ,,Hořící Mississippi na českém maloměstě"? Asi by to bylo i zajímavé, kdyby to nebylo po formální stránce tak ,,provinční" a ve výsledku tak utahané a nudné...a že to jde jinak, to České televizi ukázala konkurenční HBO svou Pustinou, seriálem ze sociálně hodně podobného prostředí, kvalitativně ovšem o několik levelů výše...
Philip K. Dick's Electric Dreams - Safe & Sound (2018) (epizoda)
Další povedená dystopie blížící se asi nejspíš poměrům v současné Číně...
Philip K. Dick's Electric Dreams - Autofac (2018) (epizoda)
Zřejmě nejlepší epizoda, velmi chytře vymyšlené prolnutí postapokalyptického světa a AI tématiky...
Průšvihy první republiky - Syfilis poslance Stříbrného (2018) (epizoda)
Tématicky trochu bulvární, ale i přes tento fakt dobře uchopený záměrně dosti odlehčený dokument o politických dějinách První republiky, tentokráte o politické i osobní rivalitě mezi soudruhy Stříbrným a Klofáčem...aneb fake news nejsou vynálezem dnešní doby...korupce included...
Philip K. Dick's Electric Dreams - Kill All Others (2018) (epizoda)
Celkem povedená dystopie upomínající k Orwellovu 1984...dobře vystižená paranoidní atmosféra...
Philip K. Dick's Electric Dreams - Human Is (2017) (epizoda)
Moc mne tahle verze vesmírných Zoufalých manželek klonovaná obráceným Avatarem popravdě nebavila, strašně z toho byl cítit ženský rastr paní režisérky a aktuální genderové převážení kyvadla v anglosaském světě... Navíc to dekadentní intermezzo bylo formálně zdařilé, do struktury příběhu ale moc nezapadalo a připadalo mi, že bylo použito čistě pro efekt...zatím asi nejslabší díl...