Recenze (290)
Na konci světa (2017)
Krajina, nekrajina, ovce, neovce, city, necity, tahle cesta nevede nikam, i když se nám jí pořád snaží někdo podsouvat.
Dvořák: Rusalka (2014) (divadelní záznam)
Záznam z Metropolitní opery v New Yorku patří k tomu nejlepšímu.
Miss Marple: Nemesis (1987) (TV film)
Zcela excelentní zpracování, kterému se moderní (s Geraldine McEwan, změnou vraha i motivu) nemůže vůbec rovnat. "Ať právo se valí jako mocná řeka a spravedlnost jako proud, jenž nevysychá." To je Nemesis.
Tři billboardy kousek za Ebbingem (2017)
Nebyl to špatný film, ani herci. Natočené dobře, hudba dokonce velmi dobrá. Ale od poloviny narůstala jakási pachuť na jazyku a neztratila se ani na konci. Pokud bychom všichni takhle řešili své problémy, tak jsme v pekle, i když se na sebe budeme usmívat. Film na jedno shlédnutí, škoda. Tudíž 3* a přitom ta třetí patří Carteru Burwellovi.
Na věčné časy (2017)
Naprosto zbytečný film o ničem...
Výletnice (2013)
Cože to bylo, čeho se litevská Marija (či během "výletu" po Rusku "Masha") nechtěla na své dlouhé cestě za žádnou cenu vzdát? Cože to pověsila po svém návratu do rodného domu na trám? Aha..., hmmm..., kříž.... "Ať se stane cokoliv, cestu domů znám."
Slečna Marpleová: Vlak z Paddingtonu (1987) (TV film)
Famózní zpracování, které překonává nejen "moderní" podobu s Geraldine McEwan (2004), ale i první film s Margaret Rutherford (Murder She Said, 1961), který mi otevřel svět paní Agathy. Napínavé, vtipné, krásné... Moc díky za titulky. Kdo hledá, najde...
Miss Marple: A Pocket Full of Rye (1985) (TV film)
Tak tenhle díl je opravdu výborný. A Joan Hickson navíc asi nejlépe odpovídá popisu Jane Marplové z pera Agathy Christie. Škoda, že se tento starší seriál o slečně Marplové už asi nedostane do vysílání ČT.
700 mil v sedle (1975)
Sice výchovné, ale příliš zdlouhavé...
Star Wars: Poslední z Jediů (2017)
Na víc hvězd to skutečně nemá, to bych byl k předchozím trilogiím příliš nespravedlivý...