Recenze (579)
Luca (2021)
Klasický Pixar zaměřený více na děti, v rámci studia průměr, v rámci žánru rodinné animované tvorby silný nadprůměr.
Rod Draka (2022) (seriál)
Vlastně docela příjemné překvapení, i když je to natočené hodně na jistotu podle kuchařky prvních sérií GoT. Naštěstí měli tvůrci šťastnou ruku při castingu, Paddy Considine, mladé i zralé představitelky obou královen, Matt Smith. Draků je zatím poskrovnu, ale dá se očekávat, že v další sérii si jich užijeme více.
Sandman (2022) (seriál)
První dva příběhy, sledující uvěznění a osvobození Sandmana a následné hledání ukradených artefaktů, je skvělá. Poslední příběh sledující vznik "víru" a co z toho plyne, spíše průměrná. Tom je v hlavní roli skvělý, potěší i Charles Dance, Stephen Fry a hlavně Gwendoline Christie v roli Lucifera. Výprava je působivá, ale přece jen příliš lacině digitální ala Marvel. Celkový dojem je ale dobrý, těším se na zpracování dalších komiksů.
Big Mouth - Série 6 (2022) (série)
Nastavovaná kaše. Bohužel.
Elvis (2022)
Jak jsme u Baze zvyklí, výprava je opulentní, elektická, hudební stránka filmu je vynikající, Tom Hanks je správně slizký, Austin Butler taky fajn. Na to, že má film skoro 3 hodiny, příjemně utekl.
Pět let (2022) (seriál)
Seriál táhnou především herecké výkony ústřední dvojice, téma je zpracováno bez patosu a oba účastníci v rámci příběhu dojdou k určité katarzi vlastního pocitu z celé události. Emoce jsou dávkovány velmi úsporně a v podstatě se omezují spíše na postavy mimo hlavní protagonisty (rodiče, redaktorka, partneři). Filmařsky je vrcholem seriálu ztvárnění samotného aktu a především závěrečných dvou scén, kdy za minimalistických, v podstatě ničím objevných, filmařských prostředků je dosaženo velmi silného emočního vyústění.
Volejte Saulovi (2015) (seriál)
Ještě o fous lepší, než Breaking Bad. Kdy by to byl řekl.
Smrt na Nilu (2022)
Lepší než Orion Expres, ale opravdu jen o trochu. Kenneth Branagh mě zatím jako nositel Poirotova odkazu nepřesvědčil.
Predátor: Kořist (2022)
Atraktivní prostřední, sympatická hlavní hrdinka, chybující predátor. Chutná jednohubka.
Okupace (2021)
Příjemně nepředvídatelná alegorie na povahu českého člověka.