Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (499)

plakát

Volejte Saulovi (2015) (seriál) 

Pořád je to nadprůměr. Překonat to Breaking Bad prostě nemůže a to jednoduše díky osudovosti - Breaking Bad mělo mnohem více prostoru, Saul v tak potencionálně hrozné situaci jako Walter není a z toho plynou i ne tak bohaté možností tohohle seriálu. V čím se může Better Call Saul poměřovat s Breaking Bad je scénář s originálními nápady a myšlenkami. V tomhle prostě konkurence jiná vůbec nestačí.

plakát

Temný případ (2014) (seriál) 

Po poslední sezoně Breaking Bad už tak nějak člověk čekal, že nic lepšího přijít nemůže, ale True Detective ukázal, že tvůrcům napady nedošly a že nové seriály můžou zase divákovi utrhnout koule. Už tady dlouho nebylo nic tak nekompromisního, hlavně po tom co byl Sherlock úplně zprzněn. True Detective má nespočet kvalit a mrazivých scén, ale dle mého mínění je nejdůležitější atmosférické pojetí Caryho Fukunagy a vysoké intelektuální ambice tvůrce seriálu. Scénář dává McConaugheymu nespočet geniálních dialogů, které přetékají intelektuálním nábojem, opravdová lahůdka.

plakát

Vlk z Wall Street (2013) 

Bez DiCapria by ten film byl poloviční, všechny ty vášnivé proslovy a šílenosti....vážně bych chtěl vědět kdo z herců je schopen tohle zahrát jako DiCaprio. Jordan Belfort zosobňuje většinu toho co je na kapitalismu nevhodné, ale zároveň díky konci divák prostě ví, že takový člověk musí zákonitě jednou padnout na hubu, velice poučné. Komediální ton možná trochu zakrývá důležitost poselství filmu, nechť důkazem je opovržení některých členů akademie, ale jakkoli se ty věcí ve filmu zdají trochu nerealistické, pravda to je a je potřeba se na to koukat s otevřenýma očima.

plakát

Prometheus (2012) 

Nechápu a nepříjímám ten obecně přijímaný názor, že Prometheus "sucks", nemyslím že to je chyba samotného filmu. Myslím, že je to vina trailerů, které efektivně vyzradily většinu příběhu, nebo aspoň snížily to překvapení z objevování neobjeveného. Nepřipadá mi, že scénář mohl dopadnout lépe, pokud se člověk zamyslí tak to výborně do sebe zapadá s předchozími díly, což ale není úplně očividné na první pohled. Naopak, Prometheus beru jako naprosto přelomový film, nikdy nebyl natočen víc vzrušující film ohledně hledání odpovědí na otázky smyslu/vzniku života na Zemi, nikdy nic nepůsobilo tak atmosféricky a reálně, nikdy nevypadal vesmír tak zajímavě. Splnění snů pro mne (ne úplně všech).

plakát

Temný rytíř povstal (2012) 

Nejlepší soundtrack všech dob, možná díky němu má TDKR ten neskutečný drive.

plakát

Vedlejší účinky (2013) 

Soderbergh mě dostal, už to vypadalo, že se z filmu stane velká kritika "bezohledných" farmaceutickým firem, ale Side Effects se začali stáčet jiným směrem a doručili výborný překvapující příběh. Vedení herců a režie jsou opět perfektní, Soderbergh dokázal už po několikáté se vyjádřit k důležitému problému v srozumitelném a přijatelném hávu.

plakát

Domek z karet (2013) (seriál) 

Nebýt Bosse asi by to bylo považováno za revoluční projekt, jenže Boss byl jenom takový "lokální" politik, tady Kevin Spacey intrikuje a manipuluje v největším powerhouse světa jménem Washington. Na House of Cards je vidět ta finanční i tvůrčí svoboda, co by sofistikovaný divák více chtěl než úžasné tvůrce, kterým nebrání cestu všechny ty stupidní překážky jako u celonárodních TV, tam se nic kloudného už momentálně nevytvoří. Ta kamera je prostě parádní, Fincherův minimalismus se táhne celou sérií a Spacey nemůže mít jakoukoli konkurenci na TV obrazovkách, je to přece jen oscarový herec. Začátek roku začal nadpozemsky, potěší zpráva, že Netflix opravdu nechá natočit druhou řadu.

plakát

Banshee (2013) (seriál) 

Snaha se cení a té je tady opravdu hodně, Cinemax se možná snaží jít ve šlépějích jiných kabelových televizí a takovýhle výtvor je relativně dobrým začátkem. Na Banshee je vidět velice solidní vizuál a kamera, i když je občas trochu divná. Kvalitní herci a například akční scéna v pilotu byla natočená fakt parádně, prostřelenou dlaň jsem ještě nikdy neviděl. Bohužel scénář obsahuje velkou kupu klišé a některé scénáristické pomůcky jsou zcela směšné, časem se uvidí jestli Alan Ball nezapomněl psát dobré seriály. Všehovšudy to má dobrou atmosféru a disponuje zmíněnou snahou o kvalitní vyprávění příběhu.

plakát

30 minut po půlnoci (2012) 

Přesně tak jak to mělo dopadnout, právě takovýhle pohled nabídne divákovi co "nejvěrnější" převyprávění událostí, bez patosu a bez snahy zmanipulovat diváka. Kdo jiný než Kathryn Bigelow to měl dokázat. Samotná poslední půlhodina by si sama zasloužila 5*, jako divák být součástí takovéhle akce je opravdu k nezaplacení. Maximální věrohodnost, maximální spokojenost.

plakát

Case Histories (2011) (seriál) 

Další televizní produkce, která dokazuje, že Jason Isaacs dokáže hrát výborně i ty kladné role, i když pro ty záporné se prostě narodil. Pasoval bych ho na jednoho z nejcharismatičtějších mužů, kteří se na televizních obrazovkách a filmových plátnech vůbec objevují. Samotné Case Histories nejsou moc krimi (což je úleva po všech těch CSI), ale spíše velice blízce sledují Isaacse a ostatní postavy, je to hodně osobní a ponuré. Navíc kolem Isaacse se točí hodně žen, jeho ex-manželka a bývalá parťačka z policejního precinctu. Určitě stojí za to Case Histories shlédnout. Druhá sezona má už pouze 3 episody a dost kazí dojem z první řady, neobsahuje už žádný stmelující motiv a víceméně je hodně nudná.