Recenze (182)
Návštěvnice (2008)
Zajímavý film o hledání nových impulsů a cest ve stereotypním a nezáživném životě. Hlavní hrdinka se začne chovat naprosto iracionálně a pomalu, ale jistě, opouští svůj zaběhnutý životní styl včetně manžela a dcery. Vše začne autonehodou, při níž přejede člověka (který ovšem skočil z budovy;) ). Následuje postupné odcizování, prchání do cizího svěřeného bytu, zkoumání života jeho majitelů a snění o tom, co už ona sama necítí. V bytě se setkává (v posteli) s jeho majitelem a začíná se vžívat do role jeho ženy... Její dosavadní manželství přestává fungovat (odchází uprostřed nocí) a je třeba začít nový život...
Předčítač (2008)
Velmi působivý film, u něhož od začátku tušíte, že něco není v pořádku. Když se potom dozvíte, co to bylo, začnete doufat, že se to nějak urovná a (ač zapřísáhlý odpůrce happyendů) dobře to dopadne, protože je vám ta postava sympatická, stejně jako hlavnímu hrdinovi. Na druhou stranu stejně jako on ji i nenávidíte, i když snad ne tak moc, protože ji hraje Kate;) Nakonec ale zjistíte, že tenhle konec je stejně nejlepší, ani tragédie, ani happyend. Jediné, s čím jsem měl od začátku problém, je angličtina. Vždy, když už jsem se s filmem zžil, najednou mě jazyk hrdinů opět vrátil zpět do reality.
Tajemství domu Usherů (2008) (TV film)
Tomu, kdo mi tento "film" podstrčil jakožto novější verzi klasického příběhu, mám sto chutí provést něco velmi, ale opravdu velmi oškivého. Nerad hodnotím něco, co jsem neviděl celé, ovšem silně pochybuji, že někdo měl dost sil (nehledě na orientaci) tuto slátaninu shléhnout až do konce. Nebo že bych si špatně přečetl předlohu? Vzorový příklad Odpadu! Ale o to lepší jsou zdejší komentáře. Jen lituji, že jsem o ně nezavadil dříve...;)
Ai no yokan (2007)
Ano, Cinepur Choice - filmy, které zvedly mezinárodní kritiku ze židle... Původně jsem si tu kritiku představoval tak, že na konci vstala a tleskala, ale v průběhu tohohle filmu se mě zmocni pocit, že spíš ti kritikové vstali už v půlce a prostě odešli... Neustále se opakující scény až moc zvýraznili stereotyp... je teda pravda, že se v drobných detailech lišili a v průběhu filmu jsme se bavili alespoň tím, že jsme se snažili tyto detaily odhalit... Jinak film zpracovával určitě zajímavý nápad, ale v provedení to nějak vázlo. Alespoň že to mělo drobnou pointu na závěr. Jo a taky jsem zjistil, že míchaná vajíčka lze dělat pomocí jídelních hůlek;)
Čas umírat (2007)
Nádherný poetický film, plný krásných záběrů a hlavně herecký koncert jediné herečky (a psa, který hraje fenu;) ). Vždy, když už to vypadalo, že film sklouzne do sentimentality či patosu, zachránila to nějaká odlehčující scéna či monolog. Na to, že je hlavní představitelce přes devadesát let, klobouk dolů.
Juno (2007)
Konečně pohled na těhotenství mladistvé z trochu jiného úhlu. A k tomu skvělá hudba.
Kasandřin sen (2007)
Woody Allen zkoumá duši a morální hodnoty dvou bratrů, kteří chtějí být oba úspěšní. Každý z nich je však ochoten za to zaplatit jinou cenu. Ten cílevědomější (Ewan McGregor) je schopen celkem bez skrupulí vraždy, zatímco druhý (Colin Farrell) přece jenom projeví jisté pochybnosti a lidskost. Výborný scénář podpořený snad až řekvapivě dobrými hereckými výkony. A typicky allenovsky absurdní zvrat na konci.
Konečně spolu (2007)
Velmi povedený film po všech stránkách. Snad jen trochu přehnané zdramatizování pěkné romantické komedie ke konci, ale i tak jasný nadprůměr. Především skvělé herecké výkony (co taky čekat od takových es) a velmi dobrá režijní práce.
Medvídek (2007)
Upřímně řečeno, s velkým očekáváním jsem na ten film nešel, ale na druhou stranu mě pak nezklamal. Možná i příjemně překvapil, po všech předběžných reakcích. Mí oblíbení herci nezklamali, takže co bych nedal čtyři hvězdy...
Na druhé straně (2007)
Natočené je to pěkně, ale trochu moc překombinované. Náhoda střídá náhodu a mě to pak přestalo bavit.