Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Akční
  • Drama
  • Horor
  • Sci-Fi

Recenze (144)

plakát

Kaguja-sama wa kokurasetai: Tensaitači no ren'ai zunósen - Ultra Romantic (2022) (série) 

Půlka třetí řady je naprosto zbytečný filler, druhá půlka trvá dvakrát tak dlouho, než by měla. Už druhá řada měla problémy s obsahem (Ishigami backstory), ta třetí je sice lepší na čistě konceptuální úrovni (protože se někam nakonec dostane), ale tempo je naprosto katastrofální. 4+/10

plakát

Koi wa Sekai Seifuku no Ato de (2022) (seriál) 

Mohlo to být o trochu konceptuálně ambicióznější, ale jinak jde o vcelku bezchybnou podívanou; není tu ani jedna špatná epizoda (i když se samozřejmě kvalitativně liší), není to hloupé ani plytké, je tu dobře konstruovaný scénář, sympatický hlavní pár, funkční humor, kvalitní produkce, a celkově jde o perfektně balancovanou a zábavnou záležitost - z nových věcí určitě anime sezóny. 8/10

plakát

Paripi Kómei (2022) (seriál) 

První pokus studia P.A.Works o adaptaci mangy, a překvapivě to vyšlo, i když ne úplně; paradoxně to má problém úplně opačný, než jsem původně čekal - spousta anime, a hlavně těch komediálních, má hlavní problém v tom, že mají jeden vtip a kolem něj se snaží všechno vykonstruovat - tady je to spíš opačně, není tu dost Kongminga. Dalším větším problémem je nekonzistence a občas nic moc tempo - dobrým příkladem je Kabe a jeho část, která je moc dlouhá a negativně ovlivňuje celý zbytek. Ale jinak jde celkově o dobrý seriál, jen nedosahuje svého plného potenciálu; technické zpracování je velice dobré a taky tu je zdaleka nejlepší opening sezóny. Ve výsledku trochu slabších 7/10.

plakát

Heroine tarumono! Kiraware Heroine to naišo no ošigoto (2022) (seriál) 

Z většiny dost konvenční a ničím nevybočující komeční idol nesmysl s podprůměrnou produkcí, který do určité míry zachraňuje naprosto bezchybná hlavní role Inori Minase; negativní věci pak jsou pak všichni ostatní, hlavně tedy primární mužská dvojice (už něco celkem říká, že jejich "kontrastní" osobnosti v podstatě nejde v praxi rozlišit), a pak taky poslední arc, kde se rozpadá i scénář (nevím, co si při psaní toho celého drama s Chizuru mysleli, ale v praxi je to katastrofa), a rozhodně bych to nepopsal jako "dobře napsané"; a do menší míry taky vliv celého HoneyWorks univerza, kde se jednorázové charaktery objevují jen tak, aby je nějak použili, a různé detaily, které ve výsledku v podstatě nikoho nezajímají... 4+/10, 5-/10 za roli Hiyori.

plakát

Estab-Life: Great Escape (2022) (seriál) 

Zajímavé sci-fi s na anime nekonvenční strukturou, kde se obsah první dávkuje ve zdánlivě epizodickém formátu (ale na všem nakonec záleží) a teprve ke konci to všechno začíná dávat smysl - bohužel si seriál vybral tu potenciálně nejhorší kvalitativní trajektorii (kde první epizoda patří mezi ty horší a ty nejlepší jsou v první polovině) a hlavně tu není žádný opravdový závěr a kvůli tomu je to celé takové nekompletní. Nicméně má ještě vyjít film, takže je tu vcelku solidní šance, že se to celé zkompletuje tam, ale to je momentálně jen domněnka a tím pádem není možné to promítnout do finálního hodnocení. Na druhou stranu, žádné špatné epizody tu vlastně nejsou, ty nejlepší jsou navíc opravdu dobré, a celková struktura znamená minimální množství expozice (což je často velký problém u spousty anime), a jako celek bych to určitě doporučil. CG produkce taky není zlá, minimálně má alespoň trochu osobitý styl a celé se to slušně hýbe. Ve výsledku 6+/10, s tím, že pokud to film dobře ukončí, zvýším na 7+.

plakát

Ryman's Club (2022) (seriál) 

Ryman's Club je zvláštní seriál. Začíná to v podstatě jako typické sportovní anime, což je pro mě většinou nezájem, ale zaujala mě absurdita toho celého konceptu, jen aby se poté hned ukázalo, že celý ten korporátní aspekt není jen levný trik, ale že to celé funguje jako velmi solidní kancelářské drama - ale tohle pak zas skončilo, a co zbylo je zas jen sportovní anime - ale vysoce kvalitní sportovní anime. V tomto ohledu nejde ani o to, jak dobře je to napsané, ale výborná režie a svižné tempo z těch zápasů dělají velice dobrou podívanou - a navíc to celé i skvěle vypadá. Samotný závěr je sice celkem standardní a žánrově typický flashback v polovině poslední epizody zabíjí celkový spád, ale to se dá přehlédnout. 7+/10

plakát

Kaidžin kaihacubu no Kuroicu-san (2022) (seriál) 

Je to ultra-levné (zvlášť ke konci se produkce dost rozpadá a má potíže to celé držet pohromadě) a dost nekonzistentní, ale taky to má svoje kouzlo, většinu času funkční humor, občas překvapivou dávku hloubky, sympatické charaktery, dokonce i pořádný ending, a ze všeho nejdůležitěji srdce na správném místě... takže ve výsledku jsem se bavil dost, i když se to na výsledném skóre úplně nereflektuje - tohle je těch úplně nejsilnějších možných 6++++++/10.

plakát

Fantasy bišódžo džuniku odžisan to (2022) (seriál) 

Tohle by mělo být podstatně víc iritující, ale překvapivě to celkem funguje. Sice je tu skoro všechno, co na těchhle anime nemusím (včetně otravně líného "haha, isekai je pitomý" humoru), ale ve výsledku to zachraňují dvě věci: 1) hlavní pár a 2) druhá, ta méně líná část humoru je vlastně celkem OK? A nejde o LN adaptaci, je to z mangy, takže typické LN problémy tu taky nejsou. Jako celek je to nerovnoměrné a funkční jen polovinu času, ale vzhledem k tomu o co jde je to nakonec i tak výhra. 5+/10

plakát

Lupin Sansei: Part 6 (2021) (seriál) 

Oproti mnohem solidnější části 5 jde o dost nekonzistentní, více epizodickou záležitost. Dvě epizody, co napsal Mamoru Oshii, jsou sice perfektní a hlavně ta druhá patří mezi to nejlepší v této sezóně, ale celkový pocit sráží velké množství průměrných epizod od různých hostů, vesměs autorů japonské detektivní fikce. Vizuálně jde taky o downgrade, vyzdvihnul bych jen velmi dobré oba endingy. 6/10

plakát

Slow Loop (2022) (seriál) 

Ten nejzákladnější kiraralike se všemi typickými negativy. Já sice slice of life rád, ale tohle je i pro mě často nuda, z části způsobená smrtelným 4-koma syndromem rozbíjejícím jakékoliv zdání struktury, což pak doráží ty vysvětlovací části, které by rozumné tempo zabily i kdyby tomu tak nebylo. Jinak je to celé prostě až moc jednoduché a generické, bez čehokoliv, co by tomu dodalo aspoň trochu šťávu. Pro podstatně lepší anime o rybaření není třeba ani chodit daleko - třeba před dvěma lety Houkago Teibou Nisshi. 5+/10