Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Horor

Poslední recenze (1)

plakát

Carol (2015) 

Film Carol, je v podstatě historicky první “autopsy flash Love“. Po přečtení 3 životopisů Pat Highsmith, jsem přesvědčena, že by autorka byla nadšena Haynesovým nejednoznačným a většinou nonverbálním pojetím, stejně jako byla nadšena Alanem Delonem v roli Talentovaného pana Ripleye, ve francouzské verzi Plein soleil 1960. Režie, hudba, kamera, kostýmy, masky a výprava geniální. Blanchett a Rooney úžasné, až na pár zádrhelů vyplývajících z příšerného scénáře, který byl dle mého názoru příčinou, že film nezúročil nominace v Globech a Oskarech. Na scénáři, který by film bez Haynese a Blanchett poslal na smrt, se podepsal i fakt, že nepříliš zkušená scénáristka psala scénář 15 let a pozměňovala jej s měnícími se tvůrci ve štábu, bez ohledu na základní konstrukci příběhu a připomínku autorky, že se Carol na plátno převést moc nedá. Scénář oproti předloze představuje Carol jako rozvádějící se lesbickou ženu středního věku, která se zamiluje do mladé brigádnice v obchodním domě a pozve jí na výlet. Tam je stěžení chyba scénáře od kterého se to pak už jen scénáristicky sypalo a sypalo. A dorazil to závěrečný sestřih, kdy vypadly dialogy, které by divákovi měly osvětlit základní děj. Předně, a to potvrdila i Blanchett, která příběh znala již pár desítek let, kniha Carol byla o rozvádějící se bisex. ženě s jedinou lesbickou zkušeností, která začala rok před tím, než se Therese seznámila a trvala jen dva měsíce oproti 5letům ve scénáři a skončila pár měsíců před tím, než se s Therese potkala . V knize je i dialog, mezi Carol a Therese, ve kterém Carol vysvětluje Therese, proč jí neřekla o svých pocitech k ní dřív: „Bylo by to tak snadné a já se bála, že by mne to po chvíli zase opustilo a já bych ti ublížila“. Tím, že scénáristka změnila povolání Therese ze scénografky na fotografku, připravila příběh o závěrečnou vygradovanou tečku v tom, že Therese si s Carol za pár měsíců vyměnily v páru role master a slave. Nejednoznačnost byla firemní značka a spisovatelský motor Patricie Highsmith! Jednou, když se jí jako studentka scénáristiky Nagy cca v roce 1987 zeptala proč nenapíše memoáry, tak jí Highsmith odpověděla, že by to pak nebyla žádná zábava.

Poslední hodnocení (200)

Starci na chmelu (1964)

16.06.2018

Bílá paní (1965)

16.06.2018

Starožitníkův krám (1980) (TV film)

16.06.2018

Kočičí hra (1982) (divadelní záznam)

16.06.2018

Lidé z maringotek (1966)

16.06.2018

Ucho (1970)

16.06.2018

Údolí včel (1967)

16.06.2018

Marketa Lazarová (1967)

16.06.2018

Nebeští jezdci (1968)

16.06.2018

Reklama