Recenze (246)
Anthropoid (2016)
Je to hezká britská pocta českému odboji, jenom škoda, že vás dneska v Anglii můžou zabít jen za to, že mluvíte česky. To asi úplně není hodnocení toho filmu, ale nemůžu si tenhle dojem odpustit.
Asterix a Obelix: Mise Kleopatra (2002)
Ale jo, nemůžu říct, že to bylo špatné. Nemá to asi kvality Asterixe v Británii nebo 12 úkolů pro Asterixe, ale docela jsem se bavil. Clavier a Depardieu se pro role Asterixe výborně hodí. Film v sobě neobsahuje všechny vtipy kresleného Asterixe a Kleopatry, ale ty, které tam byly, byly udělány celkem dobře. Hudba byla dobře zvolená, filmové efekty byly tak akorát, výtvarně taky dobré. Dal bych filmu tak 75 %.
Asterix a Olympijské hry (2008)
Jsem zklamaný. Ano, pravda, je to film pro děti - ale všichni předchozí Asterixové byli tak nějak mezigeneranční. Smály se jim pětileté děti i osmdesátileté babičky. Kvalitní vtipy z komiksu, ale levně zpracované a doplněné vlastními, nepříliš dobrými. Film nešetřil filmový triky, ale co je moc, to je moc. Příliš mi neseděl herec v roli Asterixe. A byl tam divně našroubovaný jiný příběh, o únosu Panoramixe. René Goscinny občas vtipě zamíchal do příběhu odkaz na dnešek (byrokracii, paneláky, dálnice apod.), ale Zidane a Michael Jordan, to už je moc. Naopak klady tohoto filmu jsou kvalitní obrazové zpracování - Řecko je udělané opravdu hezky.
Atypický (2017) (seriál)
Za mě další seriál na omílané téma - a nic zásadně nového. Atypical mě nebaví, zdá se mi neoriginální a vtíravý, jakkoliv hlavní hrdinka je velmi koukavá.
Ať žijí duchové! (1977)
No, mě to neoslnilo. Hudba byla pěkná, jinak bych hodnotil o jednu či dvě hvězdičky hůře. Ale ten děj - nemůžu si pomoci, ten film je načichlý svou dobou více, než lze snést. Skoro mě to připadalo jako cílená komunistická propaganda, zaměřená na zranitelné děti. Zlý vesnický kapitalista, který prodává pribiňáky a dokonce chce pěstovat žampiony, dostane co proto, rytíř ze středověku je prostřednictvím pilných pionýrů poučen o skvělých výdobytcích socialismu, hodný a komunismu oddaný pan ředitel dětem pomáhá v realizaci opravy památky. Ble!
Avatar (2009)
Nad očekávání. Docela zajímavý nápad, i když bych řekl, že je tam inspirace v Matrixu (systém „druhého těla“, které ovládá to první v kómatu). Hudba byla také dobrá a o vizuální stránce asi nemusím nic říkat, taky za ty peníze... . Ale...Titanic to prostě není.
Avignonské proroctví (2007) (seriál)
Hodnocení i komentář ještě pravděpodobně změním, jak se bude seriál vyvíjet, ale zatím se mi zdá, že film dosti očividně chce napodobit legendární Šifru mistra Leonarda. Ripo má pravdu - i herečka v hlavní roli se jí podobá. Uvidíme.
Až na krev (2007)
Co říci? Oscar za nejlepší kameru a mužský herecký výkon byl udělen zcela oprávněně. Silný příběh, výborné herecké výkony, zajímavá hudba a pohledy do americké pouště - pozoruhodný film.
Bathory (2008)
Pro ty peníze bych znal lepší využití. Místy působivé, místy ovšem poněkud křečovité až trapné (vyjící Mádl, prohlížející si nahou krásku mě evokoval spíše pocit Rafťáků), jindy zase přehnaně brutální a morbidní. Nejlepší scéna byla asi Bathory ležící na posteli a zpívající žalm.
Bean 1: Úžasná dobrodružství pana Beana (1991) (video kompilace)
Pan Bean je zkrátka klasika. Když se řekně „britský humor“, většina lidí si okamžitě vybaví toho londýnského šílence v hnědém saku, který svačí akvarijní rybičky, zabité o lavičku, hází na centrifuze použité plenky za sebe, aby jimi pak zasáhl nebohého spolujezdce do obličeje, dohání britskou královnu k mdlobám, důmyslně se vyhýbá placení na parkovišti, strká hlavu do krocana, aby v tomto stavu přivítal svoji přítelkyni, žárovky zhasíná pistolí, řeže si kartáček na dovolenou na poloviny, aby ušetřil místo v kufru.........