Recenze (365)
Girl Followed (2017)
Na poučenie pre mladých.
Zánik (2015)
Nie som síce fanúšikom zombických žánrov, ale musím uznať, že v tomto filme sa mi páčil osud dvoch hlavných hrdinov, ktorí sa musia zmieriť s bolestnou minulosťou, opäť sa spriateliť a bojovať proti spoločnému nepriateľovi. Ide tam aj o obetovanie sa jedného z nich, aby zachránil ostatných.
Teroristický experiment (2010)
Nemyslím, že tento film bol odpad. Aj keď s niektorými vecami v ňom nesúhlasím, ako napr. manželská nevera, bolo v ňom kus pravdy. Sú veci, ktoré vlády taja, ako napr. biologické zbrane, testované na ľudoch a ktoré chcú priniesť smrť miliónom ľudí, ale aj tým, ktorí nesúhlasia s genocídnymi plánmi súčasných vládnych globálnych moci pánov. Keď pravda vyjde na povrch, tak sa ju vlády snažia hneď ututlať. Myslím, že aj o tomto je tento film.
Válečný kůň (2011)
Film s pútavým dejom i dobrým hereckým obsadeným aj výkonom. Je o mladom chalanovi a o jeho priateľskom vzťahu s koňom. I keď je film aj o brutálnosti a nezmyselnosti 1. svetovej vojny, dajú sa v ňom nájsť isté morálne a zdravé hodnoty. Potešilo ma, že sa vyhol nemravným scénam, akurát si mohol odpustiť danú poverčivosť.
Rust (2010)
Príbeh o jednom duchovnom, ktorý prežíva skúšku viery v podobe bezútešnosti a vyprahnutosti. Prichádza k príbuzným a pri tej príležitosti pomáha priateľovi dostať sa z väzenia, pretože si myslí, že je tam bezdôvodne. Keď sa mu podarí dostať ho na slobodu, tak práve v tom nakoniec vidí Boží plán, ktorý mu pomôže ísť ďalej a nájsť znova oporu v Bohu. S čím by som nesúhlasil je to, že je tam zachytená prílišná tolerancia a ignorancia k rozvodu. Inak to ušlo.
My Lai (2011)
Film dosť brutálne a reálne vystihuje americkú masakru vo Vietnamskej dedinke My Lai. Obdiv patrí hercom, ale aj tvorcom, ktorí sa rozhodli zverejniť túto ohavnú udalosť v pravdivom obraze. Škoda len, že americká armáda sa z toho nepoučila a stále koná zverstvá na civilných obyvateľoch rôznych okupovaných krajín.
Ohněm a mečem (1999)
Zaujímavý historický film z vojnového obdobia 17. stor. medzi Poliakmi, kozákmi, či tatarmi. Postavy, dej i hudba boli dobré. Nepáčilo sa mi tam, čo sa dáva takmer do každého filmu: občasné používanie svätých mien Ježiš a Mária nadarmo. Inak to ušlo.
Operation Zucker (2012) (TV film)
Otrasný, ale žiaľ reálny film o zneužívaní bezbranných detí. Kiež by sa našlo čo najviac statočných ľudí, akými boli napr. tí policajti, ktorí by chránili deti a v čo najväčšom počte im pomohli dostať sa z pazúrov prostitúcie.
Hon na čarodějnice (1999) (TV film)
Myslím, že dej tohto filmu, natočeného podľa skutočnej udalosti, sa reálne vo svete často prevádza. Pozitívum filmu je, že sa ako jeden z mála snaží aspoň trochu o oprávnenú kritiku na mágiu a čarodejníctvo. Ale poznámku o Matke Božej a Kristovi si mohli odpustiť.
Vánoce s velkým V (2011)
Na filme ma oslovila myšlienka, ako sa kresťania dokázali postaviť za svoje Vianočné kresťanské tradície, ktoré spočívali v slávení narodenia Ježiša Krista a výstavy Betlehema. Daľším dôležitým odkazom filmu je, že k tomu, aby sme niekoho priviedli ku Kristovi nestačí byť len verní tradíciám, ale treba činiť aj skutky pomoci a lásky k blížnemu. Malé mínus vo filme by som dal divadelnej scéne, v ktorej sa tvrdili o Panne Márii veci, ktoré určite nepovedala.