Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Pohádka

Recenze (37)

plakát

Andělská tvář (2001) 

Špatná režie, špatní herci, špatný text, nepomáhají ani nákladné exteriéry a kostýmy, kvůli kterým producenti s velkým třeskem zkrachovali. Dlouhé chodby, chození sem a tam, procházky po pláži, vůbec nic se neděje, hudba hraje prakticky nonstop, sem tam proložená mizernými dialogy. A nakonec pointa, tak slabá a naivní, že to snad vymyslelo dítě. Po hodině a půl je po dramatu, ale pak musí divák ještě půl hodiny trpět natahováním děje, zbytečným soudním procesem, tlacháním a další procházka temnou chodbou a rádoby efektní, ale předvídatelný závěr. Je to něco jako česká Angelika a Rebecca dohromady, akorát mnohem jednodušší a hůř zahraná, jako telenovela by to ušlo, ale na 2 hodinový film to zoufale nestačí. Kuklová je aspoň hezká, i když má pořád konstantní výraz, ale Pomeje...katastrofa. V normálním případě by ho snad žádný režisér neobsadil a ta role mu taky přišla draho. Když pomyslím na ty miliony, které utratili na takovou bídu, je to opravdu smutné. P.S. po zhlédnutí Slunce, seno.. musím souhlasit. Andělská tvář je Troškův nejlepší film..

plakát

Austrálie (2008) 

Pokus o historický velkofilm se bohužel nezdařil, nakonec tam z historie jsou leda kostýmy a auta. Je to taková divná splácanina všech žánrů, prostě co přišlo scénáristovi pod ruku, to tam vrazil. Nicole Kidman miluju, ale tady jí to nějak nesedlo. Hlavně ze začátku dost přehrávala, režisér asi usoudil, že anglická lady se musí chovat jako rozmazlená fiflena. Postavy jsou jednoduché, nepomáhá ani to, že o sobě vypráví srdceryvné historky, děj je jednoduchý, pokusy o primitivní humor nezabírají, zato si divák užije sledování přírodních scenérií a zpomalených záběrů stád cválajících v oblacích prachu, vše podbarvené vznešenou hudbou. Film působí spíš jako režisérovo vyznání ze své lásky k vlasti a snaha ukázat obecenstvu Austrálii v co nejlepším světle než vyprávění nějakého příběhu. Výsledkem je sled do sebe nepříliš zapadajících scén, které taktak že drží pohromadě, patetických póz a pokud si dokážete vzpomenout na jakékoliv otřepané filmové klišé, tak tady ho najdete.

plakát

Bod obnovy (2023) 

Ty Lvi za technické kategorie (Kamery, střih, zvuk, scénografie a další) jsou opravdu zasloužené. Když ztlumíte zvuk, má to vizuální úroveň, za kterou by se nemuseli stydět ani v Hollywoodu. Po spuštění zvuku to jede dolů samospádem a zase jsme u těch typických problémů českých filmů. Nelogická zápletka (pouze jedna – na 116 minut), dialogy jak s retardovanými a herecké výkony ze studentského filmu. I Neužil mne zklamal, i když třeba Zátopka hrál skvěle. Režie vysloveně amatérská. Nudné, žádné emoce, žádná akce, hluchá místa, pointa přeslabá. A k čemu ty anglické nápisy ? Že by očekávali nominaci na Oscara ? hahahaha

plakát

Bourneovo ultimátum (2007) 

Mistrovsky natočený akcně-špionážní thriller, jehož styl, hudbu a střih obrazu se od té doby mnho tvůrců snaží napodobit nebo se mu přiblížit. Neuveřitelné, jak tvůrci dokázali zpracovat nesčíslněkrát ohrané téma o někom, kdo si ze své minulosti nic nepamatuje, tak, ze vznikla brilantní trilogie, která vás nenechá ani vydechnout. Rychlý střih scén a rozklepaná kamera udžrují takové tempo, že se při akčních scénách málem zadýcháte. Mrazivou atmosféru nemilosrdného pronasledování ještě podtrhuje fakt, ze se všechny tři díly odehrávají v zimě, v Ultimátu dokonce v New Yorku leží na ulici zmrzlý sníh. Vynalézavá kamera poskytuje záběry z nevšedních uhlů, jako je např. onen spektakulární skok Bourna ze střechy do proskleného okna domu v Tangieru v Maroku. Trilogie o Bourneovi smetla všechny předešlé klišé o tajných agentech typu J. Bonda, kde namakaný svalovec střílí na všechno, co se hýbe a jehož hlavními prioritami je vypadat vždy šik a balení krásných holek. To samozřejmě neznamená, že by hlavní hrdina nebyl atraktivní (Matt Damon je k sežrání jak nikdy) jen prostě nedělá takové ty sexy pohledy do kamery a v jednom kuse si neupravuje manžety. Taky nemá k dispozici žádná zázračná technická udělátka a je zcela odkázaný sám na sebe, na své schopnosti, inteligenci a jeho vynalézavost v proměňování obyčejných věcí ve vražedné pasti je neobyčejná. O to víc působí sympaticky, přirozene a zcela uveřitelně, což činí film vysoce seriózním. Akční film dokonale zvládnutý po všech stránkách. Není divu, ze Bourneova trilogie udělala z Matta Damona akční hvězdu první velikosti.

plakát

Božena - Epizoda 4 (2021) (epizoda) 

Viděla jsem jen 4. díl, velmi slabé. Unylé, zkostnatělé, herci nepřirození, bez jiskry, hlavně ve vypjatých scénách (hádkách) výkony herců zcela nedostatečné. Celkově takové "odfláknuté", prostě typická laciná televizní inscenace jako zastara.

plakát

Díra u Hanušovic (2014) odpad!

Naprostá slátanina, která se tváří jako hluboká psychologie. Žádné charaktery, žádný děj a neskutečná nuda. Krobot zjevně neumí ani psát, ani režírovat. A ten pokus o nářečí je vyloženě trapas.

plakát

Divnovlásky (2008) (TV film) odpad!

Tak tohle je pravá, nefalšovaná televizní žumpa. Od Obermannové jsem nic jiného neviděla, tak nevím, jestli je to tvůrčí krize nebo naprostý nedostatek talentu, ale něco tak stupidního může snad vymyslet jen idiot. Jako by nestačilo, že Obermannová to musela napatlat na papír, čímž ho totálně znehodnotila, ona to ještě musí cpát to televize ! Znáte to, když třeba někdo zpívá falešně, nebo když musíte být svědky něčeho hrozně trapného, třeba manželské hádky, jak se musíte odvracet, jak je vám za ně trapně ? Chce se vám utéct, jenže to ne, pokud chcete hodnotit film, musíte ho dokoukat až do konce. V poslední třetině jsem se už opravdu dívala jen po očku, jak na horor. Stupidní text, nezajímavé, nesympatické postavy, zápletka žádná, příšerní herci, děti nevyjímaje. Jedinou koukatelnou postavou postavou byla ta koza. Jak mně ta ženská lezla na nervy se svým Milý deníčku...a s těmi rádoby dospělými chytrými dětmi a jejich trapnými komentáři. Ta starší byla na facku drzá a u té mladší to působilo zoufale nepřirozeně, bylo slyšet, jak to má naučené nazpaměť. Asi to mělo být vtipné, nebo snad nedostatek jiných nápadů, stejně jako ty titulky. Proč proboha před scénou, kdy přijde na návštěvu tatínek, je titulek Přichází tatínek ? Před scénou, kdy Xenie dostává dopis, je titulek Xenie dostává dopis ? To jsme jako idioti ? Paní Obermannová, pane Slavíku, paní Geislerová, byli byste lidem mnohem užitečnější, kdybyste šli doplňovat zboží do supermarketu ! A Liška, Smutná a ti dva pitomci, co hráli sousedy, tam můžou vykupovat lahve.

plakát

Divoké historky (2014) 

Nervové zhroucení na 6 způsobů a jeden zábavnější než druhý. Neskutečně originální, spontánní, vtipné a poučné. Neberte to jako návod, jak řešit problémy, ale každý z nich to vyřešil po svém a ani nemusel k psychologovi. A to se taky cení.

plakát

Gosford Park (2001) 

Mistrná sociální sonda do vyšší anglické společnosti v době mezi dvěma světovými válkami, odehrávající se na typickém venkovském sídle při typické víkendové rodinné slavnosti. Film není nabitý dramatickým dějem, jde hlavně o vykreslení postav panstva a sloužících, vztahů mezi nimi, striktního rozdělení jejich světů „pod schody“ a „nad schody“. Světů, kde má všechno svá pravidla a vše se řeší se stoickým klidem, kde půlnoční vražda spíš působí jako jistý nepříjemný problém v organizování domácnosti, než bolestná ztráta. Altmanovi se podařilo film hvězdně obsadit až po role posledních komorníků, ve filmu uvidíme skutečný výkvět britských herců.

plakát

Harry a Meghan (2022) (seriál) 

Myslím, že by se nemělo hodnotit podle toho, jaký má kdo názor na Harryho a Meghan a jejich chování. Ten dokument prostě není dobrý, spíš hluboce pod průměrem Netflixu. Vlastně bych to ani neoznačila za dokument, spíš talk show, kde si sebezaláskovaní influenceři vylévají srdíčko. Navíc ta délka absolutně neodpovídá obsahu. Šest dílů a pořád to samé fňukání, pořád selfíčka, naprosto nezajímavá. Vzhledem k tradičně vysoké úrovni svých dokumentů tentokrát Netflix  šlápl úplně vedle.