Safrine

Safrine

Štěpánka Součková

okres Praha
jsem chytrá jak radiátor

18 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 5.7.2013  19:10

    Skládačka nejsilnějších a tudíž nejemotivnějších okamžiků života (ať už veselých či smutných) bluegrassového muzikanta Didiera, tatérky Elise a jejich nemocné dcerky Maybelle vás od začátku do konce nenechá vydechnout. Film je nejen emotivním zážitkem, ale také se na něj pro jeho obrazovou stylizaci a fotogenii herců hezky kouká a pro skvělou hudbu také dobře poslouchá. Film, který je hodno vytetovat na zadek jako jeden z nejsilnějších zážitků MFF Karlovy Vary 2013.

    • 5.7.2013  18:54
    Pěna dní (2013)
    *****

    Neskutečně mě to bavilo, film hned zkraje rozvíjí zběsilé tempo a sled Vianovských bizarností a Gondryho výtvarných nápadů. První půlka je opulentní jízdou, v níž se nestačíte divit, co se před vámi odehrává, později se film z vysmátého tripu zvrhne do šedé deprese - ale tak to mělo být, Gondryho Pěna dní je důkazem toho, že zdánlivě nezpracovatelnou knižní předlohu lze převést do filmu.

    • 22.3.2013  22:20

    Mistrovský kraťas! - aneb jak v krátkém čase rozehrát jednoduchou zápletku ve Velký příběh plný křehkého citu.

    • 26.1.2013  09:45

    Jestli by si někdo zasloužil Oscara, tak jsou to jednoznačně Divoká stvoření jižních krajin. Magicko-realistický příběh o velkých a malých pravdách vesmíru očima šestileté Hushpuppy vás okamžitě vtáhne a nepustí. Skolit krokodýla nikdy není snadné, Divoká stvoření vám jej však s poetikou sobě vlastní bez váhání naporcují.

    • 16.12.2012  11:45

    Nádhera! Pro všechny, kteří mají už od dětství rádi kouzla, tajemství a filmy tak jako já, bude Hugo jedinečný. Ovšem kdo čeká megalomanské triky a opulentní zábavu, naprosto se mine. Hugo staví na křehkém (a poměrně minimalistickém) příběhu a v něm předvádí podstatu skutečných kouzel, nikoliv pozlátko na efekt.

    • 7.7.2012  11:20

    Na tábor jsem se nikdy netěšila, ale na takový, kde je oddílovým vedoucím Edward Norton, bych jela hned. Film spojuje originální scénář s vtipnými vizuálními gagy. Veselé je i zapojení dnes již poněkud vysloužilých herců, jako je Bill Murray a Bruce Willis. Za jejich herectvím nezaostává ani stylizovaná práce s dětskými představiteli. Až budu příště stavět skrýš na stromě, postavím ji taky tak vysoko.

    • 7.7.2012  11:20

    Film staví především na komediálním umu tří hlavních představitelů, z nichž je nejvýraznější Jason Segel. Na druhou stranu jejich výkony nepodpírá nijak zvlášť výrazná dějová linka. Jeff se honí za jednoduchými přeludy, jeho bratr je nesnesitelný žárlivec a mizerný manžel a jejich matka se cítí osaměle. Alespoň, že Mike se našel…

    • 7.7.2012  11:19

    Jednoduchá a přitom vtipná zápletka je rozvedena do překvapivých zvratů. Možná by filmu neuškodila ještě o něco kratší metráž, téma se přece jen po nějaké době vyčerpá a závěr působí trochu natahovaně.

    • 6.7.2012  10:03

    Další z řady povídkových příběhů, které vypovídají o životě ve vybraném městě. V Havaně se to podařilo. Příběhy odsýpají, každá zápletka má rozdílný charakter a přitom všechny nesou specifické rysy havanské kultury.

    • 6.7.2012  09:57
    Alois Nebel (2011)
    ***

    Výtvarná stylizace je povedená, ovšem děj se poněkud rozpadá. Pomalé tempo má své kouzlo, stejně tak Nebelovy halucinační a vzpomínkové sekvence. Možná, jako by filmu chyběl závěr – katarze se vytratila někde na trati mezi Bílým potokem a Hejnicemi.

    • 6.7.2012  09:49
    Tramvaj (2012)
    **

    Tohle není pro mě – stydlivá holka takový film neocení. Nastartovaná tramvajačka mě spíš znechucuje, než rozesmává. Přesto alespoň uznávám práci s rytmem, spojení kresby s hudbou, které má spád.

    • 5.7.2012  20:44

    Úsměvné příběhy vysloužilého kouzelníka a amerického přistěhovalce se zálibou v armádní těžké technice. Navzdory sympatiím k stařičkému kouzelníkovi, jehož část příběhu působí intenzivnějším dojmem, film vstoupí do hlavy stejně snadno, jako z ní vyšumí.

    • 5.7.2012  11:43

    Strasti přerostlého puberťáka jsou někdy zábavné, jindy hrají na tragičtější notu. Věřím, že se mnozí diváci s problémy hlavní postavy snadno ztotožní. Vzhledem k tomu, že nepatřím mezi třicátníky, tak je mi téma filmu trochu cizí.

    • 4.7.2012  08:58
    Holy Motors (2012)
    ****

    Velké očekávání, a proto asi trochu zklamání. Některé zastávky na zpotvořené cestě říší divů jsou překvapivé, šokující, jiné vyvolávají úsměv, všechny jsou nepředvídatelné. I přes obdivuhodný herecký výkon hlavního hrdiny (který během filmu vytvoří bezpočet poloh rolí podivínů a zvrácených individuí) a originální vizuální zpracování, se zdá, že se někde po cestě bílou limuzínou vytratilo výraznější vyvrcholení a závěr filmu se zničehonic rozplyne do ztracena.

    • 4.7.2012  08:56

    Sestup do podzemního světa tunelů a kolejí, kde se střetávají trasy myšlenek obyvatel velkoměsta. New York, Los Angeles, Tokio, Hongkong, Moskva – několik portrétů vybraných měst skrze jejich metrodráhy. Jednotlivá metra jsou podle své povahy natočena trochu jiným stylem, ve kterém se mísí rozdílné rytmy drah a myšlenky cestujících. Pulsující rytmus drah se odráží i v živelném hudebním podkresu skupiny Sofa Surfers. Pojícím článkem jsou podzemní prostory vídeňské podzemky, která je na rozdíl od ostatních portrétů natočena ve svém mikrospánku – v době, kdy jsou tunely prázdné a neprojíždí jimi žádné vozy.

    • 4.7.2012  08:54

    Povětšinou černobílé momentky nezapřou fotogenickou krásu, ale sdělení se autorovi předat nedaří. Děj jako by neplynul, ale točil se na místě – 70 minut zdá se být nekonečných.

    • 3.7.2012  14:21
    Mars a Avril (2012)
    ****

    Obdivuhodný počin na to, že téměř všechno od scénáře přes produkci, režii a sehrání jedné z rolí zvládl režisér sám a strávil nad svým projektem zhruba deset let. Ve filmu je znát, že se jedná o splněný sen mladého režiséra, kterého k látce pojí hluboký vztah. Přesto nemusí být všechna témata tohoto výtvarně vyšperkovaného snímku lehce stravitelná.

    • 3.7.2012  14:20

    Místo humoru, který film slibuje, je Praktický průvodce Bělehradem plný hořkých konců, jen občas vzbuzuje cynické úsměvy. Otravně trapné sborové výstupy, kterými jsou jednotlivé povídky proloženy, téma filmu zbytečně shazují.

    • 3.7.2012  14:19
    Reality Show (2012)
    ****

    Sledovat tento film je opravdový zážitek. Prožívat paranoické strasti sympatického hlavního hrdiny, jenž se nechce vzdát svého snu, potěší nejenom diváka reality show. Téma cesty za svým snem je universální. Život mladého prodavače ryb, který žije v domnění, že jej sleduje televize, je zabírán dlouhými záběry tak, že kamera skutečně vzbuzuje dojem nepřetržitého špehování. Pohádkovost vyumělkovaného televizního světa slávy je podkreslena chytlavou hravou hudbou, která připomíná atmosféru poutí a cirkusu.

    • 2.7.2012  15:34
    Gangsteři (2012)
    ****

    Veselá absurdní hříčka. Parodie na parodie parodií gangsterek. Není radno pohybovat se v balónkovém průmyslu a myslet si, že gangsteři na čekačce nic nevyčmuchají. Vždyť přece, když selže plán A, je v záloze ještě plán B. Někdy taky plán C…

    • 2.7.2012  09:38
    Na obhlídce (2011)
    **

    Ano, znuděný noční hlídač nezavání ničím jiným než nudou. Stejně tak jako můžete obměnit chleba s máslem na chleba s margarínem.

    • 2.7.2012  09:35

    Východní Německo a skateboarding – že to nejde dohromady? Ale ano, všude tam kde vyroste betonová džungle, se objeví několik děcek, které mají o pár koleček a prken navíc. Dokument působivě živou formou nejen, že přibližuje počátky skateboardingu schované za stínem Berlínské zdi, ale také přináší upřímnou vzpomínku, poctu a vhled do života nedávno zesnulého skateboardisty Denise Paracecka/Panika. Film umně propojuje vyprávění teď již dospělých skateboardistů, černobíle animované vzpomínky a archivní materiál ze života skateboardistů natočený na 8mm kameru. Příjemně také překvapí (a pobaví) několik narážek na bývalé Československo, v kterém, jak se zdá, bujel skateboarding ještě více než v NDR.

    • 2.7.2012  09:30
    Výlet (2011)
    **

    Tři přátelé se setkávají po letech na společném výletě. Jak vycházejí na povrch nikdy nevyřčené křivdy a pravdy, zpočátku bezstarostná jízda záhy mění svůj původní charakter. Na zvrat je však třeba čekat poměrně dlouho a teprve závěr filmu vrhá na předchozí, poněkud banální, děj nové světlo.

    • 2.7.2012  09:25
    Yuma (2012)
    ****

    Polsko, 90. léta, pro místní mládež nuda, šeď, žádná perspektiva do budoucnosti. Stačí jedna návštěva západního Německa – nakouknutí do pohádkového světa obchoďáků, drogerií, regálů plných adidasek a nestřeženého zboží, které jen čeká, až si ho někdo schová pod bundu – a není cesty zpět. Okrádat Němce přece není žádný zločin, ale hrdinství hodné Robina Hooda. Yuma je jako divoká jízda na horské dráze, euforii střídá nebezpečí a strach o vlastní zadek – zvlášť když se Robin Hood zapomene ve vozíku připoutat.

    • 1.7.2012  10:50
    Cosmopolis (2012)
    odpad!

    Naprosto zbytečná ztráta času. Postavy filmu a jeho děj je tak neskutečně otravný, že máte chuť odstřelit hlavního hrdinu hned po prvních deseti minutách. Jenže čas strávený u filmu se pořád táhne a táhne - do nekonečna a ještě dál… Umolousané a ukecané pozlátko se vleče od jednoho nesmyslu k dalšímu „bezsmyslu“.

    • 1.7.2012  10:44

    Kdo čeká western v podobě divokého západu, svištících kulek a kabaretních salooních tanečnic, ten se asi zklame. Film je spíš variací na western s příchutí Jima Jarmusche. Nechybí sveřepý hrdina v dlouhém kabátě, klobouku spuštěném do čela a s flintou, odhodlaný nalézt spravedlnost a ukradené ovce ze stáda svého nebožtíka bratra. Ve filmu se šetří jak se střelným prachem, tak s humorem – ovšem v dobrém slova smyslu. Výstřely a vtipy se tu dávkují pečlivě jako zasloužené čokoládové bonbony po dojedeném obědě. To vše je zabaleno do slušivého audiovizuálního obalu. Rozmanitost portugalské přírody zaujme svým specifickým rázem a troufám si říct, že soundtrack k tomuto filmu by pochválil i samotný Ennio Morricone.

    • 1.7.2012  10:42
    Alpy (2011)
    ***

    Film o lidech, kteří se neumí pohybovat ve vlastním životě, a tak zkouší žít alespoň cizí „rozjeté“ osudy, když nabízejí čerstvě pozůstalým službu, v jejímž rámci na nějaký čas nahradí v rodině nebožtíkovo místo, aby tak zmírnili smutek pozůstalých. Jenže co dělat, když v roli náhradníka ztratíte nit ke svému skutečnému životu? Působivý námět může odradit svým rozostřeným obrazem a perverzně psychopatickým vyzněním.

    • 30.6.2012  10:55
    Chňapáci (2012)
    ****

    Ideální festivalový půlnoční film, který nejlépe funguje, když jsou diváci na stejné vlně jako jeho představitelé – tzn. mají v krvi nějaké to promile navíc. Žádné větší překvapení se ovšem nekoná. Mimozemšťan (vlastně „chňapák“) se napil a alkoholik zůstal celý.

    • 29.6.2012  20:41

    Márnice a v ní mrtvola – bez hlavy a obuta v nových lakýrkách. Jedna skutečnost viděná ze tří zcela odlišných pohledů. Mozaika tří lidských osudů drží napětí po celou dobu filmu. I když se zpočátku filmu zdá, že případ je celkem jasný, čím blíže se seznamujeme s hlavními hrdiny, tím víc překvapujících okolností vylézá na povrch. Tak trochu detektivka, ve které nakonec není až tak podstatné, co se s mrtvolou ve skutečnosti stalo.

    • 15.6.2012  23:07
    Nosálov (2012)
    ****

    Trapný, trapný, trapný. A já se smála, smála, smála. Humor, který není pro každého. Jsou dvě možnosti, buď z promítání otráveně odejít, nebo zůstat a přistoupit na nevážně vážnou hru. Já doporučuji zůstat, obzvláště hráčům na cello. A na housle. A na kontrabas. A na violu. A… A tak.

<< předchozí 1 2