detektiv

detektiv

Karin Basakova

okres Plzeň

26 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 12.2.2017  11:47
    La La Land (2016)
    ****

    Bohužel do kina jsem šla až po zveřejnění nominací na Oscary a byla jsem tedy tímto faktem chtě nechtě velmi ovlivněna. Začátek filmu se mi zdál relativně zdlouhavý a chvíli mi trvalo, než jsem se dokázala do muzikálového prostředí La La Landu ponořit. Emma Stone patří dle mého názoru k nejsympatičtějším herečkám vůbec a ačkoliv nejsem bláznivá fanynka Ryana Goslinga, musím uznat, že má ohromné charisma, tento pár spolu se mi velmi líbil už v Bláznivé zatracené lásce a i zde byl pro mě jedním z největších kladů celého filmu. Obecně se neřadím k muzikálovým nadšencům, ať už jde o samotné pojetí děje nebo hudebních scén, ale v La La Land byly hudební scény začleněny v rozumné míře, ať už se jednalo o množství nebo zpracování. Závěrečná sekvence celého filmu od okamžiku, který posunul děj do pozdější doby, byla ohromující a posledních několik minut filmu jsem ani nedýchala a nechala jsem se naprosto unést. Tedy závěrem, film nominovaný na čtrnáct zlatých sošek? Rozhodně ne. Muzikál, který se zařadil mezi nejlepší ve svém žánru? Rozhodně ano.

    • 18.5.2014  11:04

    scénář filmu je psaný jako kronika a působí velmi depresivně. Postavy si každou chvílí více a více uvědomují, že není cesty zpět a rozhodně se neblýská v budoucnu na lepší časy, někteří to řeší alkoholem, aby zapomněli, někteří to řeší ještě radikálněji, buď utečou, nebo se sami rozhodnou opustit tento svět. Film jasně ukazoval, že totalitní režim vyžadoval poslušnost, snažil se nutit strojenou radost. V těchto časech nebylo možné být svobodně svobodný, šťastný a pozitivně smýšlející. Herecké výkony jsou úžasné, zahrála si zde elita tehdejší české herecké školy, v jejímž čele stál Radoslav Brzobohatý a Vladimír Menšík a zdatně sekunduje Waldemar Matuška nebo Vlastimil Brodský. Film byl ve své době zakázán, šířil se tajně na videokazetách a režisér filmu tímto snímkem ukázal otevřeně svůj názor, který se týkal tehdejších poměrů, a po natočení emigroval. Myslím, že tento film by měl být ve školách povinný a každý by si měl připomenout naši nepříliš veselou minulost.

    • 11.5.2014  21:23

    Film byl velmi působivý. Dlouhá stopáž vůbec nevadila, naopak, nebylo tam jediné hluché místo. Život v osadě a historická cesta přes oceán je ztvárněna velmi reálně, výkon Maxe von Sydowa netřeba komentovat, byl úžasný. Spolu s Liv Ullman tvořili nádherný a hlavně velmi věrohodný pár. Beznaděj na začátku filmu na mě úplně dýchala a od okamžiku, co se rozhodlo, že odjíždí do Ameriky, jsem si přála, aby tam už byli a našli svůj kus štěstí. Tento film rozhodně řadím k jednomu z nejlepších, co jsem tento rok viděla a myslím, že je velká škoda, jak je opomíjen.

    • 11.5.2014  21:22

    Tento film stojí kromě skvělé režie na neuvěřitelných hereckých výkonech. Sám Michalkov je naprosto přesvědčivý, správný voják, který je naprosto oddaný státu a zároveň milující svoji rodinu. Nejpozoruhodnější výkon ovšem předvedla dcera Nikity Michalkova – malá Naďa. To, že jsou děti roztomilé, to je samozřejmost, ale její výkon měl přidanou hodnotu – její přirozenost, lehkost, reakce na každého herce mi vzaly dech.Další zajímavý aspekt ve filmu je pomalé budování strachu ze Stalina, nic nebylo vyřčeno, ale podkres hudby, přítomnost vojáků, práce na blíže nevysvětlené stavbě v blízkosti vesnice nutil diváka uvědomit si, že přijde něco neblahého. Stopáž 150 minut by se mohla zdát až moc dlouhá, ale myslím, že by to nebylo správné ruské dílo, kdyby bylo kratší než dvě hodiny. O co tady chybí efekty, o to více vyniknou výkony výborných herců, kteří dokážou film vyplnit sami svými charaktery. Režisér dokázal pomalým rozjezdem podtrhnout dramatičnost závěrečných scén, ačkoliv pro mě nejstěžejnější věta filmu zazněla už ze začátku, když otec Sergeje Kotova prohlásil: „Přiznání je eso procesu!“ Poukázal tím na předpoklad presumpce neviny, který rozhodně v komunistických režimech své místo nenašel.

    • 11.5.2014  21:20

    Film je velmi náročný. Hlavní myšlenka, touha po svobodě, je sice jasná, ovšem nejsem si jistá, zda je to ta myšlenka, kterou nám chtěl režisér sdělit. Stejně tak si nemyslím, že postava Armina von Heide, mimochodem fantasticky ztvárněná Janem Kačerem, je výhradně záporná. Ani to, že Ondřej byl chlapec, který se ne vlastní zásluhou v řádu ocitl, vystupuje jako jasně kladná postava. Výkon Petra Čepka také stojí za zmínku. Hudba Zdeňka Lišky podtrhuje celý film a dává mu další přidanou hodnotu. Souhlasím s tím, že je to jeden ze zásadních filmů české kinematografie, určitě jsem ho ve svém životě neviděla naposledy, jen ještě se asi nedokážu ztotožnit s tvrzením: „Švédové mají Sedmou pečeť, Rusové Andreje Rubleva a Češi Údolí včel.“

    • 11.5.2014  21:19

    Film se mi líbil, mnoho filmů natočených za komunismu, kromě české klasiky, jsem neviděla a bylo to velmi zajímavé. Konverzační dramata, která nutí diváka k zamyšlení, mám ráda, protože o filmu přemýšlíte i po tom, co na plátně dozní titulky. Charakter postavy docenta Jakuba jako by byl psán na míru Zbigniewu Zapasiewiczu a svým hereckým výkonem mě zaujal nejvíc. Film nemá jednoznačné východisko, zobrazuje objektivně danou situaci, dává nám na výběr, s jakým názorem se ztotožníme, aniž by na konci určil, který z nich byl správný. Sama velmi trpím, když cítím ve svém okolí nespravedlnost a je mi jasné, že se budu muset také přizpůsobit. Je to samozřejmě jiné než v tomto snímku, ale celkově si myslím, že námět Ochranného zbarvení je velmi nadčasový, problém etiky a morálky lidí se dotýká i současného světa.

    • 11.5.2014  21:19
    Manhattan (1979)
    ****

    Film je velmi milý, ukazuje New York, v podtextu má hudbu George Gerschwina a zobrazuje milostné trápení jednoho člověka. Každý ve svém životě zažije nějaké obdobné absurdní situace, ovšem každý je řeší jinak. V tomto případě je konec vlastně smutný, neboť hlavní hrdina po všem končí osamocen. Film se mi líbil, je odpočinkový, není tak „profláknutý“ jako Annie Hall, ačkoliv má srovnatelné kvality, rozhodně je to pro mě prozatím (a asi nadlouho) nejlepší film z tvorby tohoto režiséra. Můj oblíbený seriál je seriál Přátelé, kde scénáristi často čerpají z filmů Woodyho Allena a v každém filmu, který zhlédnu, a je natočen Woodym Allenem, nějaký nápad najdu, v tomto případě je to absurdní situace, kdy manželka hlavního hrdiny je lesba.

    • 11.5.2014  21:18
    Hadí vejce (1977)
    ***

    Film se mi nelíbil, hlavní hrdina mě vyloženě otravoval a téměř jakákoliv scéna s ním, což byla skoro každá, mě unavovala, David Carradin rozhodně nebude patřit k mým oblíbeným hercům. Film jako celek působí velmi depresivně a beznadějně, to jistě byl záměr režiséra, dobu hluboké krize v poválečném Německu se mu podařilo zachytit velmi věrně, jednotlivé prvky jako počasí nebo prostředí, ve kterém se děj odehrával, beznaděj jen umocňovaly. Závěrečná promluva doktora byla velmi sugestivní a nadčasová, přesto si jsem jistá, že tento film si nikdy znovu dobrovolně nepustím.

    • 11.5.2014  21:17
    Evropa (1991)
    ***

    Ve filmu je neuvěřitelně zachycena atmosféra poválečného Německa. Sebedestrukce lidí zobrazena strýcem alkoholikem, rozbombardovaná města, která jsou vidět z vlaku, ve kterém Leo pracuje, myšlenky, morálka. Atmosféra filmu je velmi tísnivá a zoufalá. Do příběhu je také vmotána činnost Werwolfů, německých záškodníků, kteří na konci války a na počátku poválečného období v Německu prováděli menší nebo větší útoky v zájmu již rozpadlého nacistického Německa Film je natočen velmi zajímavě, většina děje se odehrává v barvě černobílé, ovšem v silných nebo důležitých okamžicích se obraz změní na barevný. Chování některých charakterů je bizarní a některé situace jsou nepřirozené .Hlas Maxe von Sydowa coby vypravěče je naprosto neuvěřitelný, až magický. Pokaždé když se do filmu vmísil, cítila jsem se jako zhypnotizovaná, tento dojem ještě více zdůraznil podkres monotónního zvuků kolejí. Hlavní postava Lea ztvárněná Jean – Marc Barrem ve filmů moc nepromluví, ale o to více je vidět změna jeho charakteru v průběhu filmu.

    • 11.5.2014  21:13
    Absolvent (1967)
    ***

    Film byl ve své době absolutní kult. Šedesátá léta v Americe nesly náznaky vzdoru a rebelství a tento film to jen podtrhoval. Mladý muž jen nečeká, až se mu naplánuje budoucnost a někdo rozhodne všechno za něj, stejně jako mladá dívka poslušně nesedí v koutě a nenechává ostatní, aby jí říkali, co má udělat. Snímek chce ukázat, že zakázané ovoce chutná nejlépe a že je potřeba být nespoutaný rebel. Dustin Hoffman není samozřejmě typický hezounek, role se ale zhostil bravurně, jeho nemotorné a nesmělé chování na začátku, vystřídané namyšleným hejskem, který se nakonec promění v rozhodného a tvrdohlavého „chlapa“, je to obdivuhodný výkon a divák mu to věří. V tomto snímku bych chtěla zmínit i hudbu, melodie v čele s hitem „Mrs. Robinson“jsou velmi líbivé a tvoří nezapomenutelné písně historie hudebních melodií. Přes všechny tyto klady nemám film Absolvent ráda. Možná kdybych ho viděla v šedesátých letech jako mladá Američanka, tak bych se zbláznila a stal by se ze mě také rebel, to by mi bylo totiž dost podobné, ale již jsem ho viděla třikrát a nic. Jednou v šestnácti, pak v osmnácti a nakonec v jednadvaceti a moje pocity zůstávají pořád stejné. Vidím tam ty chvíle, kdy se má člověk smát, dokážu ocenit konkrétní situace nebo jednotlivé herecké výkony, ale jako film mě Absolvent nedokáže zaujmout.

    • 27.10.2012  09:32
    Skyfall (2012)
    ****

    Viděla jsem Skyfall včera k večeru a nemohu na něj přestat myslet...Líbilo se mi to, líbilo se mi to moc. Nevím, co přesně, ale pro mě to mělo šmrnc. Ovšem nevím, jestli jako Bondovka. Ačkoliv Daniel Graig není typický fešák a lamač srdcí, pro mě má obrovské charisma, které dokazuje každý jeho pohyb, Javier Bardem je jako zlo číslo jedna velmi osobitý, vizuální efekty jsou fantastické,zápletka je také dobrá a úvodní píseň od Adelle mi vzala dech, ale přesto tam naprosto chybí rysy bondovského stylu, spíš bych řekla, že to je film o Batmanovi, akorát režisér spletl hlavní postavu a omylem tam poslal Jamese Bonda. Bond se zajímá o ženy, o které by se zajímat neměl a které hrají v ději důležitou roli, Bond je anonymní agent, o jehož minulém nebo nynějším soukromém životě nevíme nic, Bond nikdy nevypadá jako troska, která se musí prosit, aby dostal nějaký další úkol a který musí dokazovat, že na to ještě má (a nakonec ještě ke všemu zjistíme, že na to nemá)....Ovšem všechno tohle se ve filmu objevilo....nevím, nevím, co si myslet....asi jsem jen moc staromódní a sentimentální a očekávám něco, co nemůže přijít...Doba se mění a s ní se mění i charaktery hlavních hrdinů...

    • 26.6.2012  22:47
    Hotel Paradise (TV pořad) (2012)
    odpad!

    při sledování toho, co se děje v hotelu Paradise, si připadám hned mnohem chytřejší....opravdu velmi reprezentativní vzorek české a slovenské společnosti...ale je pravda, že kdyby tam byli normální lidi, nekoukal by se na to nikdo..

    • 21.2.2012  07:03
    (1998)
    **

    Já jsem asi na podobné filmy moc hloupá a povrchní, ten film mi nic nepřinesl, zapojení náboženství, hrdina génius s poruchou, neobvyklá kamera. Nic z toho mě neokouzlilo a vysvobodila mě naštěsti krátká stopáž.

    • 3.2.2012  23:23

    Úžasné, absolutně věrohodné scenérie a historické obrazy, bezchybné kostýmy, líbezná ústřední melodie, něžná Julie, nedostižný a krásný Romeo. Příběh nejsmutnější lásky v dějinách, která,ač už je stará několik staletí, je neustále silná. Scéna v hrobce Kapuletů vystihuje lásku a trápení jako žádná jiná v dějinách filmu.

    • 25.1.2012  19:57

    Ach, Audrey – ztělesnění něžnosti, elegance, krásy a roztomilosti. Nemůžu se na ni vynadívat. Vím, že nejsem jediná, která je jejím šarmem naprosto okouzlena a je to jedině dobře, protože ona je opravdu úchvatná. A s ní i celý film, už jen to, že se to odehrává v Římě, v jednom z nejkrásnějších míst planety, za doby, kdy ještě nebyl zkažen turisty a nezkomerčnil se. Líbí se mi, že celý film má v sobě takovou lehkost, je vtipný, není zde žádné násilí. Gregory Peck má kouzlo osobnosti a když se tohle všechno dá dohromady, po zhlédnutí vám tento film zůstane v srdci už navždy.

    • 25.1.2012  19:57
    Pelíšky (1999)
    *****

    Klasika nad klasiky. Už jsem je viděla snad stokrát a stále se na ně těším, až je uvidím znova. Vyskytuje se zde všechno, Problémy doby minulé, střet socialistického a imperialistického myšlení u obyvatel jednoho domu, které nakonec k sobě najde cestu, když zapůsobí vnější síla. Dále středoškolská láska a trápení, rodinné neshody…ale hlavně je to chytrá komedie, některé chvíle se nedokážu přestat smát a je to dáno samozřejmě scénářem, ale hlavně postavami. Nikoho ( snad kromě Jindřišky) bych nevyměnila, protože tady se sešlo několik skvělých hereckých výkonů najednou, z nichž na prvním místě je u mě Bolek Polívka a v těsném závěsu za ním Miroslav Donutil. Na jejich společné scény se vždy těším už dopředu..Jsem moc hrdá, že máme v naší kinematografii takový klenot.

    • 25.1.2012  19:56

    Jeden z nejšílenějších filmů, co jsem kdy viděla. Nešlo to dokoukat, pro mě prostě ne. Někdo mi řekl, že pokud si tím člověk neprošel, nemůže tento film pochopit a s tím teda souhlasím. Johnny tu vypadá jako naprostý blázen, ale já mu to věřím, ty jeho pohyby a mimika jsou geniální. Přesto to určitě nikdy nebude patřit k mým oblíbeným filmům, ke kterým se budu chtít vracet.

    • 25.1.2012  19:56

    Je to už trapné, ale já stejně musím zmínit nejprve Heatha…je to jeden z mých nejoblíbenějších herců (podle mě i nejkrásnějších), ovšem v tomto filmu představuje ztělesněné zlo, doslova. Jakmile se na plátně objevil, zamrazilo mě v zádech a bála jsem se i dýchat, aby mi neublížil. Celý film se ale netočí jen kolem něho, pochopitelně. Bale je jako Batman úžasný, neuvěřitelně vystihl rozpolcenost svého charakteru…Christopher Nolan se bezpochyby stává jedním z mých favoritů ve světě kinematografie. Celý film je fantasticky promyšlený, nechybí mu nic, má spád, napětí, čiší z něj naprostá beznaděj a bezútěšnost, které jsou ale zároveň protkány láskou, něhou a žárlivostí.

    • 25.1.2012  19:56
    Gejša (2005)
    *****

    Rob Marshall naprosto vystihl japonské prostředí, ten vnitřní klid, ta symetrie…Po prvním zhlédnutí jsem byla trochu zklamaná, ale to bylo jen proto, že jsem před tím už stihla přečíst knihu. Přesto jsem gejšu viděla již několikrát a s každým dalším zhlédnutím si film vychutnávám čím dál tím víc a všímám si i těch nejmenších detailů. A jsem ráda, že konečně někdo ukázal, co všechno se skrývá pod pojmem gejša a že to rozhodně není synonymum ke slovu prostitutka.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace