CaptainNor

CaptainNor

Milan Procházka

okres Kladno
grafik na volné ale nízké noze

homepage

63 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 29.8.2010  13:35

    Není pro mne jednoduché zachovat objektivitu hodnocení při pohledu na starou domkovou čtvť Kladna, kde se děj odehrává, protože se mnou cloumá vlna nostalgie. Kladno bylo tehdy černé, špinavé, zaprášené popílkem z Poldovky, ale mělo svojí nepopsatelnou poetiku a kouzlo. A to se Dušanu Kleinovi podařilo ve filmu vykreslit znamenitě. Není založen jen na kriminální linii, ale především na dokonalé atmosféře a výborné režii, střihu, kameře a hudbě. Komunistické bláboly vyšetřovatelů a funkcionářů nejsou žádnou úlitbou ale faktem, protože takhle opravdu mluvili a jednali. Neustále sami sobě namlouvali jak humánně a efektivně vyřešili cikánskou otázku tím, že je nacpali do paneláků a tím jim dali "svobodu"!? V protiváze těmto nesmyslným výrokům jsou pravidelná intermezza koníka s cikánským vyzdobeným vozem, kterým autoři ukazují dost odvážně skutečnou svobodu a romantiku tak, jak si jí sami romové představují. Nehodlám dělat komukoliv advokáta, snad jen slušným lidem, ale než bych překročil práh vily architekta Rumla, radši bych šel skotačit na cikánskou svatbu!

    • 7.7.2010  23:51
    Gigantický nádor (TV film) (2002)

    Nezřídka jsem zaznamenal, že některý uživatel napsal komentář a přitom film nehodnotil. V duchu jsem si říkal, jaký bych asi musel mít důvod takto postupovat. Dnes ten důvod mám.. Co mám na tomto šokujícím, děsivém a přitom skvěle a syrově natočeném dokumentu hodnotit?! Onu velikost obludného nádoru, či neuvěřitelnou práci chirurgického týmu při jeho odstranění? Odvahu filmového štábu, kameramanů, kteří se jistě neubránili kacířskému pocitu zprostředkovat bezkonkurenční operaci divákům nebo neuvěřitelnou vůli nešťastné pacientky po životě? Ne.. To prostě hodnotit na ČSFD nebudu.. V každém případě dostali všichni zůčastnění mnohem víc, než zlatou sošku Oskara...

    • 17.5.2010  14:30
    Hříchy pro pátera Knoxe (TV seriál) (1992)
    ***

    Velice originální nápad, kdy diváci sami řeší zločin v přímém přenosu, je to největší a možná jediné plus tohoto televizního počinu. Realizace je z velké části křečovitá a společně s většinou nevalných hereckých výkonů výborný námět zdegradovala. Dušan Klein je při vší úctě výborný filmový režisér, ale tohoto schematu se měl chopit někdo, kdo si víc rozumí s televizní kamerou a hektickou prací ve studiu. Zlata Adamovská není typ bohémské herečky a její věčné ospalé bloumání po baru a hotelovém pokoji, kdy neustále shání cigaretu, kafe a panáka, je velice nevěrohodné a prezentovat jí jako zpěvačku a ještě vydat ze seriálu CD s jejím zpěvem, zavání až nesoudnou perverzí. Nejvíc mě baví konec, kdy jsem při režisérově monologu přilepený k obrazovce a sleduji jaké má dýmky a jaký kouří tabák. Za to přidávám půl hvězdičky.

    • 30.4.2010  18:19

    Sotva někdo z nás aspoň jednou nepřemýšlel, jak by se zachoval, pokud by se dostal do podobného maléru jako hlavní hrdina. Jeho psychologická studie a především způsob, jak se ve zkratové situaci zachoval je přímo děsivá a na ní stojí celý film, který je tím spíše filmem psychologickým, než detektivkou. Každopádně velice slušný film, kterým se táhne jak červená nit vtíravá písnička a výborný výkon Jana Kanyzy, možná jeden z jeho nejlepších. Pro mne má ještě jeden nostalgický význam. Točí se v exteriérech údolí Kačáku a v unhošťské restauraci Obecnice, kde si Kanyza kupuje cigarety jsem vypil nejednu číši a zapěl si z plných plic. V hospodě, před kterou odstaví auto, v Malých Kyšicích jsem těchto číší vypil ještě mnohem víc!! :-)

    • 1.12.2009  12:18
    Ostrov pokladů (TV film) (1982)
    odpad!

    Neuvěřitelné!!! Nedostává se mi slov! I američtí tvůrci, vybavení nejlepší technikou, technologiemi, kvalitními herci, režiséry a hromadou peněz dokážou zprznit klasické evropské předlohy, ale co s Ostrovem pokladů provedli ruští, resp. sovětští umělci, nad tím zůstává rozum stát. Hostinec U admirála Benbowa stojí na pustém, studeném pobřeží, kolem dokola schnou na mdlém severním slunci rybářské sítě - skaliska a útesy nikde. Ruskou poetiku završují poletující volavky a jeřábi. Neurvalý pirát Bill Bones zpívá ruské dumky, tahá z klobouku křečky a proměňuje je na peníze!! Spíš než jako drsný pirát vypadá jako abstinent s přísným socialistickým pohledem, člen politbyra KSSS (ačkoliv, to by zase nebyl abstinent), Černý pes má všech deset prstů, na hlavě eskymáckou papachu a bravurně vládne bolasem!? V sídle zemana Trelawneyho pobíhají místo lájí beaglů afghánští chrti a barzojové.. Ale to hlavní vypukne až v Bristolu!! Kolorit pulsujícího carského města na Volze dokreslují za zvuků balalajek křepčící námořníci a choreografie jejich šarvátek připomínají akční scény loupežníků z Mrazíka, včetně slavného koulení očima: kjúúú - kjůůů. Třásl jsem se nedočkavostí, jak bude vypadat John Silver.. a byl jsem vrchovatě odměněn!! :-DD Nejobávanější z pirátů Britského království je maličký, neduživý mužík s kňouravým hlasem, který jako lodní kuchař na Hispaniole nabízí ostatním kumpánům... pirohy!!! :-) Plavba začíná pompézně! Místo nakřáplého zpěvu "jóhóhó, tedy nalejte rum" rozvíří plachty a děj na palubě prudká častuška, nikoliv nepodobná slavné Kalince. Trochu mě zklamalo, že se piráti nedali do tancování kozáčku, za zpěvu "kazačok, raz, dva, tri" Ale i dosavadní hudba stála za to! Je totiž jako vystřižená z Jen počkej zajíci! Když Jim Hawkins vyslechl poradu o chystané vzpouře pod schody a nikoliv v sudu s jablky a posléze jsem viděl pustý ostrov kdesi v Severním moři, už jsem dál neriskoval duševní zdraví a celou projekci vzdal. Nemohl jsem dlouho usnout, protože jsem přemýšlel, kolik vodky musel 8-členný realiziční štáb při natáčení vychlastat.. Jistě mnohem, mnohem víc než vypili skuteční piráti brandy a rumu. Klobouk dolů!! :-) Moje komentáře mají zpravidla jiné schéma, berte tento prosím jako mojí niternou srdeční výpověď po silném, nevšedním zážitku :-)

    • 19.11.2009  11:10

    Nepřímá úměra dotažená až k dokonalosti! Totiž čím více absolvují ony rádoby emancipované a sebevědomé ženštiny vzdělávacích institutů závratných výšek a čím více jim přibývá lejster a diplomů, tím více tlachají a plácají kraviny a jsou samy sebou utopeni v bezradnosti, jak kapka v moři.. Při pohledu na jejich životy mi napadá jedno - deprese a prázdnota..

    • 5.7.2009  23:39
    Kytice (2000)
    *****

    Snová vize každé klasické předlohy je velice individuální a éterická záležitost a je nabíledni, že si jí vytváří každý čtenář ve svém nitru, považuje jí za svůj duševní majetek a těžko se smiřuje s vizí někoho druhého. Tím neochotněji s vizí umělce, pokud se zrovna nepřiblíží té jeho.. Nechci ani domyslet, co by s Kyticí provedl kdokoliv jiný, než takový mistr kompozice, dynamiky a bizarního oka, jakým je F.A.Brabec. Kritizovat technické disciplíny by proto bylo ode mne ještě větší odvahou, než od režiséra Kytici natočit. Malé zklamání je pro mě jindy skvělý Karel Roden, který svojí trapnou artikulací a frázováním svou postavu degradoval na komickou a to v básni, která by měla být ta nejděsivější a role Polednice, která má sice plachetku, hnáty křivé, ale měla by být malá a Polívka má bezmála dva metry. Jistě se dočkáme dob, kdy bude hrát Popelku, Barunku nebo Marušku Kudeříkovou..

    • 1.7.2009  08:51
    Zorro: Meč a růže (TV seriál) (2007)
    odpad!

    Když se pokusím akceptovat (alespoň teoreticky) telenovely vznikající v amazonské džungli jako součást světového filmového umění (opravdu jen teoreticky!), patří Zorro k těm nejhorším..

    • 22.6.2009  10:41

    Film nedosahuje kvalit trilogie s majorem Kalašem, ale i tak důstojně reprezentuje českou školu filmové detektivky. Profil vraha je slušně psychologicky vykreslený a přesvědčivě zahraný. Scéna ve vaně je velmi sugestivní a sama Alena Vránová na ní vzpomíná nerada. Jiří Adamec se do role vraha položil tak dokonale, že jí málem utopil doopravdy. Se stejnou vervou se dnes položil do potápění české televizní zábavy v seriálové tvorbě. TV Nova tím však zajistil pestré koláče sledovanosti..

    • 19.6.2009  02:06
    Čas dluhů (1998)
    **

    Pokud šlo ještě vyvařit z hrnce s visačkou Čas sluhů něco poživatelného, mělo se to stát, dokud byla voda ještě teplá a ne za téměř deset let.. Vznikla tak jen nastavovaná kaše, kdy chyběl čerstvý základ a nepomohly ani přísady jako Taťána Vilhelmová, Lucie Bílá a Jiří Lábus. Kaše se houlá v ústech, je mazlavá a stydne na talíři.. Další gradování manželství Milana a Dany je neúnosné a nezachránila by ho ani účast Útvaru rychlého nasazení, či pohřební služby.. Potom mne ovšem napadá Válka Roseových anebo se myšlenek na pokračování radši vzdát…

    • 19.6.2009  01:18
    Čas sluhů (1989)
    ****

    Jelikož mám kladný vztah k ženskému pokolení, nebudu zde rozvádět úvahy o nezničitelných bestiích jako je Dana a jelikož jsem lidumil nebudu blahořečit svaté inkvizici, že podobné mrchy upalovala na hranicích, protože tak činila i s nevinnými.. Každopádně obdivuji půvabnou Irenu Pavláskovou, že vstoupila jako mladá režisérka a žena na tenký led tohoto společenského tématu a dokonce svým debutem, velice zdařilým. Škoda, že jeho aplaus zanikl v řinčení klíčů sametové revoluce, což bylo vzhledem k odvážnému scénáři více než symbolické. Výkon Ivany Chýlkové, Karla Rodena a hudba skupiny ZOO posouvají film do kvalitativně vysokých hodnot a i po několika projekcích z něj stále mrazí.. Často se bavím myšlenkou, jak by se s Ivanou Chýlkovou, pokud by taková byla v civilu, vypořádal její současný partner, Jan Kraus :-)

    • 11.6.2009  00:35
    Mlha (2007)
    *

    Kdysi jsem se rozhodl sbírat zfilmované romány Stephena Kinga. Stále víc si však připadám jako houbař, který na konci lesa zjistil, že má skoro celý košík plný prašivek, vesměs nepoživatelných a někde mezi nimi se krčí pár hříbků. A dnes jsem našel pořádně zapařeného satana!! Velké očekávání zůstalo hluboko v mlze a zůstalo rozčarování, rozpaky a zhnusení. Jednu hvězdičku dávám za brilantní sociologickou studii chování vzorku amerických obyvatel mnoha vrstev a na horor, thriller, Kinga a Darabonta mi už žádná nezbývá.. Mám jen dvě starosti: Že mi moje Topka zahltí poštu, protože jsem s ní snad poprvé v rozporu, a jak se v následujících dnech vyhnu několika lidem, kterým jsem film na základě hodnocení vychválil a doporučil..

    • 1.6.2009  23:26
    Mlha (1980)
    ***

    Koktejl namíchaný z béčkových scén, hororových klišé, trochou Kinga a navrch bílá pěna tísnivé atmosféry. Pokoušel jsem se ho zamíchat, ale ingredience se mi nespojily a jejich hranice zůstaly dobře patrné. Ano, ve filmu jsou slabší místa, ale přece jen převládají ty carpenterovsky hororové a kvalitní o jeho typické děsivé hudbě ani nemluvě. Přesto však Mlha není horor, po kterém bych se bál jít v noci do hlubokého lesa nebo na hřbitov..

    • 31.5.2009  19:55
    Collateral (2004)
    *****

    Nejsem takový znalec, abych hledal důvody pro stržení hvězdičky v drobných technických nuancích.. Michael Mann je prostě mistr a všechno si jako vždy uhlídal. Poměrně běžný příběh je rozveden do kvalitních dialogů, které vyvažují slušné akční scény natolik, že drží diváka v napětí. A jestliže použil digitální kameru pro dokonalejší prokres nočního města, jistě věděl proč a kvalitě to rozhodně prospělo. Otázkou je, zda neměl do role nelítostného nájemného zabijáka Vincenta obsadit někoho drsnějšího, přestože jí Tom Cruise zvládl výtečně. S jeho zženštilým ksichtíkem by však měli maskéři méně práce, kdyby hrál Amélii z Mortmartru, než brutálního vraha..

    • 15.5.2009  21:51
    Forrest Gump (1994)
    *****

    Forrest Gump je tak krásný a dokonalý film, že nemám čas, chuť, ani pomyšlení přemýšlet o manipulaci s divákem a jeho citovém vydírání. A pokud ano, tak v úplně jiné rovině: Který tvůrce, ať už slavný, či bezejmenný se o to nesnaží? Který nehoří touhou diváka ohromit, rozesmát, rozplakat? A asi žádný nechce prvoplánově diváka unudit, otrávit a uspat.. Zbývá tedy hovořit o míře talentu, odvahy, štěstí, aby vznikl film, jako je tento. A pak se milerád dávám k dispozici a nechám se vydírat! Forrest Gump je úžasný film, který si sotva která televizní stanice dovolí vysílat v jiném, než hlavním večerním čase i po patnácti letech…

    • 15.5.2009  14:49
    Pavouci (2000)
    odpad!

    Kdybych koupil v hračkářství legendární plechovou slepičku na klíček, obalil jí vatou, přidělal osm nožiček, vypoulené oči a kusadla, stačilo by jí jen natáhnout a efekt by byl mnohonásobně vyšší, než animace pavouka v tomto veledíle. Herecké výkony by hravě zastoupilo několik slabomyslných jedinců a technické zázemí vyběhaná osmička. Za nesmyslně vyhozené peníze by pořídila somálská rodina kravku, otec nové kopí, korále pro osm žen a cuc na kládě pro 24 podvyživených dětí. Kdekdo tady píše jak se u toho nasmál..Já jsem u toho plakal!

    • 5.5.2009  14:27

    Obávám se, že i samotný námět není ničím převratný a originální a s tím nic neudělá ani Kingsley, ani Baldwin, natož nepříliš úspěšný režisér. Spousty nudných dialogů zachycuje kamera v detailech obličejů, což nápadně připomíná latinsko americké telenovely a sráží film ještě více pod průměrné střední hodnoty. Jediné, co mi proto utkví je vymydlený Kevin Conway, kterého mám v paměti jako špinavého a odporného padoucha z westernu Rychlejší než smrt.

    • 5.5.2009  13:59

    Celovečerní debut Romana Vávry, v kterém se odráží jeho dosavadní dokumentární tvorba - a to perfektně vystavěnou a promyšlenou atmosférou. Ta je společným jmenovatelem všech tří povídek, které jsou ostatními atributy zcela rozdílné. Je v nich kus poetiky, hlubší klukovské romantiky, humoru, ale i hořkosti. Ale vtahující a všudypřítomná letní atmosféra převládá nad vším a to se mnohdy nepovede ani zkušenějším režisérům. Výborný počinek!

    • 30.4.2009  00:45

    Bzučení hmyzu, šumění letního povětří, rachocení bryčky a ržání koní, stejně jako unikátní barvy polí zralého obilí, letním žárem rozpálených selských staveních a večerním dusnem a strachem zpocených čel nejbohatších pantátů – už sama letní atmosféra, umocněná strhující hudbou, je důstojným pozadím pro hluboké a vážné drama, naroubované westernovým schématem na české prostředí. Sekalové byli, jsou a budou. Je jen otázka, jak dalece jim režim, společnost a zákon dovolí páchat svoje zločiny. Samozřejmě, že se jim nejlépe daří v totalitních dobách všude na světě. Vladimír Michálek je tichá, šedá myška, která vždycky tajně cosi kutí ve své díře, bez mediální kampaně a přeřvaných upoutávek na Nově a když vyleze dostane od Filmové akademie nějakou tu zlatou korunku a už je zase zpátky v pelíšku! Za Sekala jich dostal zcela právem hned 10 a ode mne dalšího za jeden z nejlepších porevolučních filmů..

    • 29.4.2009  23:20

    Pokud je tento trpký a nevýrazný film něčím pozoruhodný, je to skutečně jen výkonem Martina Dejdara, který mu vynesl sošku Českého lva. Jestliže dokázal bravurně uhrát takovou kládu, pak je mi záhadou, proč stojí dnes po krk v žumpě zvané „sitcom“, kde podává tak ubohý a trapný výkon, který by přivedl do rozpaků i podnapilou společnost na vesnické zábavě. Jaromil Jireš není režisér mého srdce, ale pokud dokázal natočit film jako je Žert, mohl z tak závažné a umělecky dráždící látky - boje s těžkou nemocí a strachu ze smrti, vytěžit daleko víc…

    • 31.3.2009  16:40

    Neřekl bych, že Černý déšť není hoden pověsti Ridleye Scotta. Rukopis jeho mistrovské filmařiny však zcela převažuje nad poněkud běžným a provařeným příběhem a trochu plytkým scénářem. Dvojice policistů v podání Michael Douglas a Andy Garcia jdou kupodivu docela dobře k sobě a v celou záležitost povyšují do lehce nadprůměrné krimi. Scéna konfrontace Yakuzy s oběma hrdiny v podzemní garáži mnou naprosto otřásá, jak málokterá jiná. Jakékoliv její přiblížení by bylo spoilerem..

    • 30.3.2009  21:53
    Proč bychom se netopili (TV seriál) (2009)
    ****

    Disciplinovaně jsem si počkal na konec seriálu, ač bylo už po prvním dílu jasné, že se žádný zázrak nestane. Mám smíšené pocity jako když spadne moje zlá tchýně v mém novém autě ze skály. Vaculík je profesionální přehrávač, Sumec se dostatečně znemožnil v druhé radě Nemocnice, Bongo je vrchol trapnosti a Otouš by se dobře vyjímal v roli pedofilního vedoucího letního dětského tábora. Holky tam nejsou od toho, aby hrály, ale aby se na to dalo aspoň trochu koukat. A nejen ony, ale hlavně překrásné záběry českých řek a vodáckých reálií. Pro mě se tím seriál stává kultovním a považoval bych za zradu sama sebe, snižovat hodnocení kvůli tomu, že se příliš nepodařilo zpracovat skvělou knižní předlohu Zdeňka Šmída.

    • 9.3.2009  20:27

    Vojtěch Jasný vytvořil film, který je prostý, jak studánka v lesích a přitom je čirým a průzračným uměním a vrcholným dílem československé kinematografie. Voní jarními květy, lány obilí, podzimním listím i mrazivým větrem. Voní koncem války, úlevou, svobodou, zoranou hlínou a poctivou prací,... mrazí a dusí tísnivou atmosférou kolektivizace a důsledků únorového komunistického puče. Postavy, které lze najít v reálném životě v každé době skoro všude jsou živé, skutečné, z masa a kostí. Snad proto, že je jejich představitelé nehráli, ale opravdu jimi byli..

    • 8.3.2009  11:58

    Několik let jsem hledal slova k popsání tohoto skvostu a další roky si s nimi budu pohrávat, mazlit a dávat jim své místo a pořadí. Až budu konečně spokojen, pustím si na oslavu Markétu a s pokorou pochopím, že to byla marnost…a všechno smažu.. Lituji, neumím popsat lásku, Boha nebo princip kouzelné hůlky..

    • 7.3.2009  23:06

    Kdyby psal golfista, při vší úctě, komentář k filmu o golfu, zajisté by byl předpojatý podobně jako je můj pohled a hodnocení k filmu o řece, vorech a vorařích. A nedá mi to věru ani žádné přemáhání. Film je svěží, s pohodovou letní atmosférou, nádherně zachycenou romantikou vorařského řemesla a výborným hereckým obsazením. Moje shovívavost k faktu, že se nejedná o dílo s mimořádnou uměleckou hodnotou, je úměrná shovívavosti k ideologické páteři filmu, která má aspoň dobovou výpovědní hodnotu. Ale i moje shovívavost má své meze a tak by mě stálo velké úsilí, abych uvědomělého předsedu třídní samosprávy a mičurince Pepíčka při vhodné příležitosti neutopil.:-)

    • 23.2.2009  21:59

    Nevím jaký podíl měl na této „podivnosti“ druhý režisér R.S., ale John Frankenheimer už mnohokrát dokázal, že má všech pět pohromadě. Já si to o sobě myslím také (někdy) a přesto mě tenhle film fascinuje, jako had v teráriu!! Marlon Brando si v pozdějším hereckém věku úplně bahnil v převlékacích rolích a jako Dr.Moreau byl vskutku odporný. Tento remake mi prostě zraje a přestože bych s ním při prvním shlédnutí mrštil bez rozmýšlení do odpadu, dnes si myslím, že to není ani béčko, ale pestrá a výpravná umělecká výpověď a vize klasické předlohy. Anebo je tu ještě jedna možnost: Že jsem blbej buď já nebo režisér!!! :-)

    • 22.2.2009  12:41

    Týmový režijní a autorský tandem Papoušek-Forman-Passer sehrál v „nové vlně 60.let“ patrně vůdčí úlohu. Dalo se logicky očekávat, že každý z nich pocítí touhu projevit své vlastní umělecké ambice. Poslední na řadě byl Jaroslav Papoušek a ten to vzal od podlahy! Stvořil perem i režií, již zcela sám rodinu Homolků, která se stala okamžitě populární a na světě tak byl další národní fenomén - prototyp české rodinky své doby a neskrývanou satirou i české mentality a povahy. Jediný skutečný neherec je Josef Šebánek, původem automechanik a později taxíkář, což ovšem vůbec nesnižuje jeho přirozený komediální talent a v tvrdé konkurenci nijak nezaostává, ale spíš vyčnívá. Na poměrně malém prostoru obyčejné neděle, vymačkal Jaroslav Papoušek z naší rodinky maximum a diváci jí přijali za svou a přijímají dodnes.

    • 22.2.2009  12:40

    Jestliže jsme byli v prvním dílu o roztomilé rodince Homolků seznámeni s jednotlivými povahami, charaktery a prostředím kde žijí, prožívají rodinné strasti i radosti a neustále se handrkují, pak jím musel režisér v pokračování logicky nasadit křídla, aby se odlepili od země a vyrazili trochu do světa. Koupil jim proto nové auto, což v oné době nebyla zase taková samozřejmost a z našich hrdinů se rázem stala hogo fogo rodina! Kdyby ho neměli, nemohl by se děj rozvinout do více linií, což byl přece jenom malý krůček do průměru, ale nemohli bychom tak poznat pradědečka s prababičkou z malé jihočeské vesničky a to by byla věčná škoda. Jejich prostinké a přirozené výkony dávají druhému filmu nový půvab a rozměr, díky němuž nehodlám pitvat trochu komerčnější schéma a už vůbec snižovat nejvyšší hodnocení. To by si totiž zasloužila už jen typicky „česká“ reakce sousedky Suchánkové na nové auto…

    • 22.2.2009  12:39

    Na třetím pokračování je patrný už značný ústup od kvality prvních dílů, ale proč? Tísnivá atmosféra počínající normalizace pozvolna dusila svobodu uměleckého snažení všech směrů a euforie nadějí a touhy po svobodě byla nenávratně pryč. Dle mého názoru je spíš zázrak, že se Jaroslavu Papouškovi podařilo zrealizovat třetí pokračování Homolků, i když se tak stalo za cenu mnoha ústupků a kompromisů za které nenesl nejmenší vinu, protože už dokázal, že je skvělý umělec. Homolkovi jsou tentokrát na horách a jejich věčné hádky se protínají s osudy mnoha dalších postav. V těch se objeví poměrně dost známých herců a to je to, co filmu ublížilo víc, než barevný kabát. Za kameru se tentokrát postavil Miroslav Ondříček, což může spolu se stabilním scénářem znamenat jediné: Perfektní filmařina, řemeslo a i v kontextu tehdejších paskvilů stále vynikající a vyčnívající komedie. Ale hlavně – Homolkovi jsou pořád Homolkovi tak, jak jsme je měli rádi dosud..

    • 6.2.2009  20:43

    Nebudu předstírat, že jsem unešen ze Schormovy „kožené a suché“ filmařiny, nepřetržitého sledu metafor a alegoriíí jen proto, abych neztratil tvář. Úsměv a humor je intelektuálně zakódován a skryt za unylé cukání koutky a ospalé mžourání Evalda Schorma i Josefa Škvoreckého a příliš ho neuvolňuje ani precizní kamera Jaromíra Šofra. Z„nové vlny“ je mi Schormova tvorba nejvzdálenější, přestože jsem si dobře vědom její hodnoty. Farářův konec není výjimkou. Má všechny atributy kvality, ale já je ocenit nedokážu - až na jediný :-) Zbožňuji scény s babičkou v posteli, ostatně jako Josefu Pechlátovou ve všech filmech.

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace