Recenze (404)
Staříci (2019)
Několik dokonalých scén, až se chce člověku plakat. Jenže! Dušek se bál z toho udělat větší komedii (rozumím: "z takových věcí si nemůžeš dělat srandu!"). A taky odmítl z toho udělat větší tragédii a natočit závěr podle skutečných událostí. Jenže! Hledat zadostiučinění a pomstu na filmovém plátně mi přijde zbytečné a dětinské.
Stav ztroskotání (1983)
...nebýt toho moralizování, mohl to být velmi příjemný dobrodružný prázdninový film... s oplácanou Jílkovou, Brožovou s bobříky v podpaží, nahou Blanarovičovou... skutečně bez pionýrských šátků (viz sharka.68) a jenom s jedním "soudruhem" (a to ještě proneseným v negativním smyslu).
Stezky slávy (1957)
Nejsilnější válečný film, který mě poprvé tak rozmrdal, že jsem si na další shlédnutí netrouf osm let... nespravedlnost, bezmoc a nejautentičtěji zachycená poprava ever...
Stopařův průvodce po Galaxii (2005)
Všechno špatně! ... to ten britský seriál z osmdesátek byl proti tomuhle veledílo...
Stopy ve sněhu (1997)
Předloha mě ničila svou překombinovaností, zmateným množstvím postav a složitosti jejich motivací. Takže jsem se jen těšil, jak mi celou knihu film lehce shrne a všechno na světě už bude dobré... Hm, leda hovno, z extrému do extrému, vše je zjednodušené až na dřeň, aby to zvládli i diváci Nova Cinema, až nakonec nikdo nemá motivaci žádnou a je z toho jen ukázkový blábol. P.S.: Úvodní scéna s Eskymákem lovícím tuleně je bez debat jediný světlý moment, zbytek polární noc.
Studený bufet (1979)
Bertrand Blier francouzským Davidem Lynchem? ... Po Buzících jsem moc nechápal proč, ale tady je to úplně jasné. Kdyby byl Lost Highway francouzská komedie, byl by to Buffet froid.
S tvojí dcerou ne (1997) (divadelní záznam)
Víte co je to "rolling on the floor laughing"? Asi něco takového jako jsem já prováděl při druhé půlce S tvojí dcerou ne... Typická komika Procházkových her založená na záměně osob je tady s příchodem bytaře Česti dotažena skoro k nevydržení. Regulérní záchvat. A mladá Hrachovcová je opravdu k nakousnutí; akorát mi pořád připadá, jako by celou dobu (celý život) jela v jedné linii.. ale to snad ani nevadí..... Pokud jste viděli Přes přísný zákaz dotýká se sněhu a líbilo se, tak na nic nečekejte a jděte do toho! Okamžitě!
Sůl pro Svanetii (1930)
Sovětská němá úchylně groteskní agitka. Moč, krev a slzy.
Svéráz národního lovu (1995)
...tak výlet Raiva s Kuzmičem za "krávami" je nepřekonatelný... škoda, že ke konci film trochu ztrácí šmrnc. A pak ty snové zimní pasáže mě vyloženě sraly.
Šeherezáda a gentleman (1990)
Pět důvodů, proč dát Šeherezádě 5 hvězdiček: 1. z nostalgie... navíc na pohádkovou komedii to byla (vzhledem k mému věku, když to dávali v TV) docela lechtivá podívaná ;) ....... 2. za celý ten nápad s Džinem Jimem, co v 6 hodin hrává s Willsonovými bridge, jezdí na motorce a v poušti pěstuje anglický trávník....... 3. za rozkošnou mladičkou Catherine Zeta-Jones a za její Šeherezádu, která je překvapivě emancipovaná - každého chlapa udržuje v představě, že je jejím pánem, přitom je to ve skutečnosti ona, kolem koho se Země točí....... 4. speciálně za Šeherezádu hrající s Jimmym monopoly....... 5. za nápad rozdělit nekoukatelnou stopáž na 4 díly, čímž se z toho vlastně stal neskutečně kouzelný seriál.