Oblíbené filmy (10)
Schindlerův seznam (1993)
Zkrocená hora (2005)
Jediný film, pri ktorom nie som schopná s kľudom čítať komentáre od nevidiacich, necítiacich, netečných. Ten film ma vzal a ja som vzala tento film. Nepatrím k 4% menšine, ale to nie je podmienkou k tomu, aby ste dokázali naplno pojať všetky emócie, ktoré tento film obsahuje. Pre mňa veľmi citová a citlivá záležitosť. Niečo veľmi zvláštne a jedinečné. Len nie každý to tam dokáže vidieť. Viac, ako 5*.
Životy těch druhých (2006)
Piano (1993)
Prolomit vlny (1996)
Prelomiť vlny je jeden z mojich najvýznamnejších "objavov" posledných rokov, takisto ako von Trier celkovo. Jeho neľútostný, ale o to trefnejší pohľad až na samé dno ľudskosti (ak uvážime čo všetko tento pojem v sebe obsahuje!) sa skvele vynímal aj v tomto filme. Postavil do nesmierne silného kontrastu ľudské dobro a čistotu na jednej strane a "dobro" pokrytcov hlásajúcich náboženské a iné dogmy na druhej strane spôsobom, ktorý nie je polopatistický, ale stále dosť jednoznačný na to, aby vám z tých druhých bolo naozaj zle. Von Trier majstrovsky narába so zobrazovaním ľudských charakterov, a pri stvárnení tohto jeho zámeru takým esom, ako bola v tomto filme Emily Watson a jej fantastický výkon musím len povedať klobúk dole! Skvelé.
Babel (2006)
Láska nebeská (2003)
Americká krása (1999)
Hezké vesnice hezky hoří (1996)
Neviem si predstaviť ako takýto film vníma niekto, kto osobne nepozná Balkán a balkáncov. Je v ňom totiž vidieť všetko, celá schizofrénia tohto nepríčetného národa, celá nepochopiteľnosť a bizarnosť vojny. V tejto vojne sa diali aj omnoho zverskejšie veci, ďakovala som v duchu režisérovi za to, že sa nepustil do totálneho naturalizmu, že to bolo smerované skôr akosi hystericky tragikomicky, s vyzdvihnutím absurdity diania v tejto nádhernej krajine. Dajte bláznivej mentalite zbrane, anarchiu podporenú silnou propagandou, zaliatu rakijou a horúcou krvou a vyjde vám niekoľko rokov trvajúca občianska vojna, ktorej následky nezmiznú celé veky. Niektoré trpko vtipné narážky na Tita, staré známe piesne, akási podivná "česť", o ktorú sa viedli spory - to všetko urobilo veľmi silný drink namiešaný z týchto pálivých ingrediencií a naservírovalo ho tak, že mierne povedané - ohromil. Nebolo iste povedané všetko, históriu by každá zo zúčastnených národností napísala inak, kde ale bola a je PRAVDA, to rozhodne nevie nikto! A ak si myslí že áno, patrí mu len kyslo ironický úškrn a lá Nikola Kojo.
Mary a Max (2009)
Úžasné.... a predsa jeden z najsmutnejších filmov, aké som kedy videla.... Musím s odstupom času napísať, že z akéhosi dôvodu ma tento film zasiahol hlbšie, než som tušila. Natoľko, že pocity z tohto filmu neviem sformulovať. Pre mňa malý animovaný zázrak.