Poslední recenze (7)
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/000/009/9035_7709da.jpg)
Dívka v modrém (1939)
Opravdu si nemůžu pomoct, ale ve srovnání s všeobecně uznávanějším a slavnějším Kristiánem má Dívka v modrém alespoň v první hodině mnohem větší vtip a spád. Hlášky Baarové jsou k popukání, hlavně ty kalhoty jako roury a všechny archaismy... Rád bych rovněž upozornil na geniální Nováčkovu hudbu, která zdaleka nespočívá na jednom hitu, ale dokáže z něj vytěžit motivicky vytěžit materiál pro širokou charakteristiku různých dějových peripetií. Poslední půlhodinka filmu po prozrazení tajemství sladké komtesy Blanky už nemá takový šmrnc, ale stejný problém má v podstatě i Kristián. Takže za mne jsou tyto filmy opravdu srovnatelné. Opět skvělá zábava na vysoké úrovni, která těží z perfektního nápadu a báječného hereckého, režijního, scénáristického i hudebního zpracování... Bravi tutti!!!
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/158/176/158176054_bad986.jpg)
Hordubalové (1937)
Hodně silný a psychologicky propracovaný film. Pozornost přitahuje zejména výkon Suzanne Marwille, která toho moc nenamluví, ale o to zajímavější je hra jejího obličeje, gestika, haptika a řeč těla... Všem hereckým kreacím ale vévodí Jaroslav Vojta, který se zde myslím vyrovnal světové elitě. Film mě velmi bavil svým tajemným průběhem, který nabízel spoustu možností výkladů a zapojení fantazie. Do poslední chvíle se neví, jak to vlastně mezi Hordubalovou manželkou a jejím čeledínem vlastně bylo. Skvělá adaptace s typicky hřejivým, nadějeplným čapkovským závěrem. Nemohu si odpustit upozornit na hudbu Miloše Smatka, který patřil k nejlepším českým filmovým skladatelům třicátých let!
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/164/968/164968240_70a904.jpg)
Matčina zpověď (1937)
Tento film mě totálně zboural. Nemilosrdně přesné drama. Nečekal jsem tak dobré herecké výkony hlavních mužských protagonistů (ženy jsou zde bohužel slabší). Film má spád a překvapivé rozuzlení. Úchvatná hudba Miloše Smatka opět výrazně přesahuje dobový průměr. Jedna z životních rolí Raoula Schránila!