Poslední recenze (7)
Dívka v modrém (1939)
Opravdu si nemůžu pomoct, ale ve srovnání s všeobecně uznávanějším a slavnějším Kristiánem má Dívka v modrém alespoň v první hodině mnohem větší vtip a spád. Hlášky Baarové jsou k popukání, hlavně ty kalhoty jako roury a všechny archaismy... Rád bych rovněž upozornil na geniální Nováčkovu hudbu, která zdaleka nespočívá na jednom hitu, ale dokáže z něj vytěžit motivicky vytěžit materiál pro širokou charakteristiku různých dějových peripetií. Poslední půlhodinka filmu po prozrazení tajemství sladké komtesy Blanky už nemá takový šmrnc, ale stejný problém má v podstatě i Kristián. Takže za mne jsou tyto filmy opravdu srovnatelné. Opět skvělá zábava na vysoké úrovni, která těží z perfektního nápadu a báječného hereckého, režijního, scénáristického i hudebního zpracování... Bravi tutti!!!
Hordubalové (1937)
Hodně silný a psychologicky propracovaný film. Pozornost přitahuje zejména výkon Suzanne Marwille, která toho moc nenamluví, ale o to zajímavější je hra jejího obličeje, gestika, haptika a řeč těla... Všem hereckým kreacím ale vévodí Jaroslav Vojta, který se zde myslím vyrovnal světové elitě. Film mě velmi bavil svým tajemným průběhem, který nabízel spoustu možností výkladů a zapojení fantazie. Do poslední chvíle se neví, jak to vlastně mezi Hordubalovou manželkou a jejím čeledínem vlastně bylo. Skvělá adaptace s typicky hřejivým, nadějeplným čapkovským závěrem. Nemohu si odpustit upozornit na hudbu Miloše Smatka, který patřil k nejlepším českým filmovým skladatelům třicátých let!
Matčina zpověď (1937)
Tento film mě totálně zboural. Nemilosrdně přesné drama. Nečekal jsem tak dobré herecké výkony hlavních mužských protagonistů (ženy jsou zde bohužel slabší). Film má spád a překvapivé rozuzlení. Úchvatná hudba Miloše Smatka opět výrazně přesahuje dobový průměr. Jedna z životních rolí Raoula Schránila!