Recenze (28)
Lurdy (2009)
Sarkastický pohled na pomoc bližním svým v podání církve a na to, že i když jsme přející, tak všeho jen dočasu... :-) Lehce přes 4 hvězdy.
Alamar (2009)
Přesně pro tohle mám rád Mexiko a Mexičany. Jsou to přímí lidé se vztahem k přírodě a jsou schopni užít si život i ve skromných podmínkách a radovat se z maličkostí. 90%.
80 dnů (2010)
Obyčejný a naprosto uvěřitelný film, kterému nemám co vytknout. Příběh plyne tak hladce a přirozeně, že člověk nemá žádné pochyby o tom, jestli zrovna tohle je "normální". Pro mne jednoznačná jednička ve Varech.
Před úsvitem (1995)
V jednoduchosti je síla. Potkají se dva, co si padnou do oka a mají si co říct - a při sledování jejich rozhovoru se prostě musíte usmívat... :-) Za všechno mluví scéna v poslouchacím boxu... :-)
Kawasakiho růže (2009)
Hřebejka už pár let vynechávám - naposledy se mi od něj líbilo Pupendo. Na Kawasakiho růži jsem chtěl jít kvůli Daniele Kolářové - a ta ve filmu předvedla podle očekávání výborný výkon. Překvapil mě ale Ladislav Chudík ve vedlejší roli - jeho "pokojné" vyprávění o praktikách StB v sobě mělo ohromnou sílu. Občas by možná neškodilo posílat takové persony předčasně "do důchodu"... :-) Naopak nejmíň mě ve filmu bavil Milan Mikulčík - přesto, že na první pohled působí přirozeně, tak ve filmu to byl jeden velký afekt...
Písně o lásce (2007)
Skoro by se chtělo napsat úplně obyčejný. Ale po filmech, které se snažily tvářit "francouzsky artově", byla tohle jednoduchá a příjemná zaležitost. A navíc - soundtrack splnil přesně to, co se od něj očekává: když si ho poslechnu, tak mám znovu chuť se podívat i na film.
Všude dobře, proč být doma (2009)
Všude dobře..? Spíš MOC DOBŘE mi bylo po shlédnutí tohoto v podstatě obyčejného filmu. Když pominu jednotlivé zastávky a figurky (více či méně vtipné a reálné), tak jako balzám na nervy na mne působil vztah dvou hlavních postav - nijak idealizovaný a naprosto uvěřitelný. Velkou zásluhu na tom určitě mají John a Maya, ale tohle je prostě stejné jako v reálu - jde jen o to najít správnou a nezaměnitelnou kombinaci dvou lidí... :-)
Humpday (2009)
Oficiální text distributora mi připomíná spíš komentář hlasatele v rámci Filmového klubu Československé televize. I když tenhle film by asi dramaturgové ČST k uvedení nevybrali. Hrdinové se nikam nepropadají a žádná hranice se neprolamuje... Tenhle film je ale vtipný a "obyčejný" v tom dobrém slova smyslu a přesně splnil to, co jsme od něj čekali - velmi dobře nás jako první film karlovarského festivalu naladil i na zbytek pobytu.