Recenze (315)
Mrtvý sníh (2009)
Překvapivě svěží zombie snímek, který vnáší do sledování krvavé řeže dosti humoru a střev. Hrdinové se chovají sympaticky extra-racionálně (většinou), vždyť jde o pragmatické studenty medicíny, kteří si dokáží v nouzi poslepu zašít svoji vlastní krvácející krční tepnu... To, že na ně útočí banda nacistických zobmie berou dosti s klidem, vždyť už viděli tolik filmů... Ďábelské zlo, Braindead.... A nácci jsou k zulíbání. Jo, tenhle snímek byl fakt zábava, logické gapsy přece nebudeme počítat, alespoň se nejelo podle nudné horrové šablony, ale naopak se sázelo na svěží vítr. Takhle byste se zobmiky nejspíš nakládali taky vy, filmový diváci.
District 9 (2009)
Pěkně natočené sci-fi. Sympatické je, že má všivácky reálného hlavního hrdinu. Problém je v tom, že s takovým hrdinou se příliš neztotožníte, a když už se vám to podaří (a už si konečně myslíte, že konečně prošel nějakým charakterovým vývojem a můžete mu do konce filmu držet palce), udělá nějakou všivárnu, kterou mu sotva uvěříte. Což sice skvěle bojuje proti hollywoodským klišé a dělá tenhle film reálnější (spolu se snímacími a zvukovými technikami, až dokumentárně působí i počítačový emzáci), na druhou stranu se z tohohle filmu asi sotva stane srdcovka, ke které se budete vracet. A pár kytek v závěru to nespraví. Evidentně byl záměr, aby se divák spíš identifikoval s emzáky, tady ale katarze díky otevřenému závěru moc nedojde.
Thunderbolt a Lightfoot (1974)
Nenechte si ujít, pokud si nedokážete představit Eastwooda jako kněze.
Eat (1963)
Warhol docílil toho, že statický pohled na žvýkajícího chlápka v klobouku, který svou radost sdílí s kočkou je jedním slovem.... fascinující. Sice ne tolik, jako týpek užívající si blow job nebo pojídající banán, ale pořád dost na to, aby z toho byl pěkně dráždivý krátký němý černobílý film. Zní vám to nudně? Není.
Mzda strachu (1977)
Není divu, že tenhle druh střihu amíci nerozdejchali. My jsme ale evropané, tak si s ním hravě poradíme. Jinak dost dobrý snímek. Má své velmi světlé momenty, kvůli kterým určitě stojí za to.Až na ty detaily, které nedávají smysl - kvůli necitlivě zkrácené verzi. Všechno ale zachraňuje charisma Roye Schreidera.
Juno (2007)
Kůl. Trochu zdráhavě jsem popadla na pultech místní trafiky dívídíčko, 99 kč a piece. O filmu jsem četla hodně pochvalného mručení, když šel v kinech. Michaela Ceru jsem si užila ve Scottu Pilgrimovi a tak jsem si říkala, že investice těžce vydělané stovky snad nebude zas až tak marná. A hej nebyla! I když jsem od snímku čekala v rámci možností to nejlepší, celkem příjemně mne překvapil. Hrdinka drsná, filmový vkus hrdinů na plátně taky slušnej, film se nikomu nezaprodává, no co víc si přát. Let's have a baby, baby.
Alphaville (1965)
Radikální hodnocení. Ale jde o nejhorší scifko, co jsem kdy viděla. Začínám si myslet, že jde i o nejhorší film. Dlouhé záběry hlubokých očí Anny Kariny to nezachrání, naopak po kratší úvaze působí velmi povrchně a trapně. Nová vlna je muss, ale pomalu si začínám myslet, že Godard je normální magor. Jsem zvědavá, co o něm napíšou v prosincovém čísle filmového časopisu www.25fps.cz.
Scott Pilgrim proti zbytku světa (2010)
Tři hvězdičky dávám za atmošku a provedení, jednu strhávám za otřesné evil-ex, jednu hvězdičku přidávám za okouzlující kouzlo kouzelného hlavního hrdiny. Tu čtvrtou hvězdičku dávám kvůli závěrečnému souboji. A nepřepočitatelný závěr!
Šílení (2005)
Švankmajer je pro mě osobně hodně těžko stravitelný autor. Šílené jsem však přežila bez úhony. Relativně.
Synchromy (1971)
McLaren má naprosto vyjímečné kouzlo. Tento veselý, optimistický, hravý film mě doslova oslnil. Kombinace proměnlivých čtvercoidních objektů a barev v dokonalé symbioze se syntetickou hudbou.... slast.