Recenze (4 089)
DCU: Liga spravedlivých: Trůn Atlantidy (2015)
Sľubný úvod, ale postupný prepad. Udalosti v Atlantíde sú príliš zhustené, bez zaujímavejších postáv, takže intrigy vyznievajú príliš sucho. Zatlačenie Batmana do úzadia, film takmer pochovalo. Na konci fajn mlátička, ale zakončená pateticky a naivne. To v DC fakt nevidia, že pozerateľnosť Ligových filmov vždy stojí na postave Batmana (a jeho interakcie so Supermanom a Green Lanternom)? Škoda...
Spectre (2015)
Chutné ako tri hodiny žutá žuvačka. Sterilné, nevýrazné. Dokonca aj QUANTUM OF SOLACE teraz vyznieva ako dobrá zábava. Áno, je to miestami veľkolepé, ale nakoľko sa Bond vrátil k prostoduchosti ani nie tak Brosnanovych ale skôr Moorovych filmov, je priam vražedné, že sa berie tak vážne. Craigovkám vždy chýbal "pravý" bondovský šarm, ale fungovali ako moderné akčné filmy, mali dobrých záporákov a SKYFALL dokázal skvelo pracovať s retro prístupom. Spectre je podobne prázdny a zbytočný ako piaty TERMINÁTOR...
Star Wars: Síla se probouzí (2015)
Ako komédia fajn, ale fakt je trápne, že presne tie isté zápletky, ktoré degradujú predošlé filmy (rodinná telenovela, ničenie Hviezdy smrti), sú tu (zase!) zopakované. Ale dejový spád je rovnako podmanivý ako v pôvodnej (prvej) trilógii...
Sniper 2 (2002) (TV film)
Náhodou, celkom dobré. Jednotka má skôr kultovú auru, než skutočné kvality (ale mám ju rád), takže dvojka sa príliš nenatrápila, aby dokázala byť solídnym pokračovaním. Scenár sa v polovici zlomí v akúsi rebelskú báchorku, ale je tu dosť snajperských scén, ktoré majú svoju atmosféru... Páčila sa mi tá priamočiarosť, keď sa tvorcovia ani nesnažia zakryť, že USA si hlavného hrdinu objednávajú na politickú vraždu... Ak prehltnete fakt, že do východnej Európy posielajú "nenápadného" černocha, budete sa (príjemne béčkovo) baviť...
Odvlečen (2007)
Na jednej strane obyčajný príbeh z ošarpanej škatuľky true story... Lenže režisér nám v ňom ukazuje, ako sa dá šikovnou koncepciou vytvoriť napätie a pocit nepokoja aj tam, kde nie je. A práve toto úchvatne odzrkadľuje celú tému paranoje a boja proti terorizmu. Gyllenhaall toho veľa nepovie, ale je skvelý...
Až na krev (2007)
Zvláštny film. Nie je o príbehu. Skôr kladie otázky, v akom momente svojho života sa človek zlomí/zmení... Bravúrna práca so sympatiami k postave. Spočiatku je hlavný hrdina sviňa, aby bol následne ešte väčšia sviňa ale súbežne vás film núti s ním sympatizovať. A napokon to vyzerá, že na začiatku to bol vlastne fajn chlapík, aj keď je vám jasné, že celú dobu bol sviňa... Svojím spôsobom nehybný film, ktorý dokáže pomocou strihu a hudby (!) vydolovať napätie aj z obyčajných scén predaja pozemkov...
REVENANT Zmrtvýchvstání (2015)
V podstate sklamanie. Len o niečo menšie ako pri predošlom spracovaní z roku 1971. (Fakt niekto verí, že takto zobrazené eskapády by mohol hrdina prežiť?) Úplny záver vylepšuje celkový dojem, ale... Presah, čo sa týka genocídy v Amerike je tu asi rovnaký ako v SIEDMICH STATOČNÝCH. A na poetiku tu máme NOVÝ SVET, ma mystiku DEAD MANA, na survival a revange MUŽA PROTI MUŽOVI, na vzťah človeka k prírode DERSU UZALU, na sneh a armádnu pevnosť v horách DRAVCOV... A všetky tieto filmy sú lepšie ako Revenant... Mám rád Iñárritua, ale toto je skôr ukážka režisérskej neschopnosti podopretá dementným scenárom...
Mladý Indiana Jones: Tajemství pavího oka (1995) (TV film)
Moje prvé sretnutie s Indym (ešte pred božskou trilógiou) mi v tej dobe prišlo ako skvelé. Veľa cestovania, naháňačiek a samozrejme hľadanie pokladu... Po rokoch síce oceňujem koncept narušenia klasickej adventure schcémy, ale iež musím povedať, že tvorcovia tempo k záveru fakt neustriehli a film má minimálne o polhodinu viac ako bolo treba... Ale Tajomstvo pávieho oka stále u mňa ostáva ako najlepší Mladý Indiana Jones...
Mladý Indiana Jones: Dobrodružství v tajné službě (1999)
V podstate dva dobrodružstvá, obe trochu prostoduché, ale minimálne v prvej časti riešiacej "kapituláciu" Rakúska sa stále niečo deje, Indy uteká, skrýva sa. Mal som pocit, že udalosti v Rusku sa dali zfilmovať o niečo zaujímavejšie a napínavejšie...
Umění války: Zrada (2008)
Jednotku mám rád. Dokonca som ju videl v kine a nikdy som to neľutoval. O to viac nechápem tento nezáživný sequel. Príšerné prelínačky a spomalené zábery, zle budované intrigy a akože prekvapivé zvraty. Keď už točím béčko, tak jednoducho a dám si záležať na akcii - keď už nie bitkárskej tak aspoň tam dám dáku naháňačku a aspoň jednu zaujímavú prestrelku... Ale to už zase spomínam na jednotku...