Recenze (168)
Apokalypsa (1979)
Filmové synonynum deprese. Redux verze povinností.
Země bez zákona (2012)
Smíšené pocity. Specifické prohibiční prostředí tentokrát mění typičtější upravené, ulízlé taliány za venkovské burany. V tom bych problém neviděl, ba naopak, kdyby však postavy měli co hrát. Hardy je klasicky chodící charisma, Oldman výborný a bez prostoru, můj osobní problém s LaBeoufem se ještě prohloubil. Kdo mě ale vyloženě nevoněl, byl vyžehlený přísňák Pierce, hrající silně na hraně, kterému jsem zejména první scény nevěřil ani minutu. Na druhou stranu film nepostrádá celkem příjemnou a osobitou atmosféru, černou rovinu humoru, nekompromisní brutalitu, několik príma scén a příhodné finále. Projekce v kině, v příznačné prohibiční době. 75%
Expendables: Postradatelní 2 (2012)
Nostalgická podívaná plná much a děr, které však každý milovník klasiků 80. let rád s povděkem odpustí. Nikdo by asi nečekal, že herecky budou Postradatelní plně šlapat, charaktery ale takřka vytrvale hláškují a odkazují na své osobní, minulé projekty a repliky, i na osobní život (viz. Lungrenovo vzdělání), takže, kdo by se zlobil? Tyto odkazy pak jasně apelují na diváckou znalost a jistě je tolik člověk nezasvěcený do filmografií protagonistů nedokáže stoprocentně pospojovat do kýžených rovin. Přes několik sentimentálních chvilek ztělesněných čerstvým "mládětem" z party se mísí ostrá akce s humorným odpočinkem a já se náramně bavil a očekávám potěšení i při dalších, nejspíše četných projekcí. Díky za ratting R a rest in pieces.
Horší už to nebude (2006)
Nesmírně hravý a originální film potěší hlavně vypravěčským stylem, kamerou, vážnější (a výbornou) polohou Farrella, kterému zdatně sekundují ostatní herci, a nenásilným podtextem o predestinaci.
Nový svět (2005)
Filmová lyrika v intenzivní spleti kamerových hrátek, podmanivých hudebních motivů a "novosvětské" přírody. Viděno v Director´s Cut.
Méďa (2012)
Pohádková komediální oddechovka. Příležitostná ryzí infantilnost u mne zafungovala, anténou seřezaný Wahlberg taky. Popkulturní narážky, párty s Flashem a vytupený Lautner (za to stokrát díky) nemají chybu.
Oblomov (1979)
"Člověk se třemi univerzitami by rád vystudoval další a ty, ty se trápíš tím, že jsi ještě vše nezapomněl."
Tenká červená linie (1998)
Psychologické válečné drama, ke kterému jsem hledal několik let cestu. Ale našel. Výborná práce s charaktery, soundtrack, kamera, myšlenkový rozsah a válečná atmosféra, kterou mohou závidět všechny tématické filmy posledních let, včetně Ryana, dělají z The Thin Red Line enormě intenzivní filmový zážitek.
Město divů (2012) (seriál)
Přes nelogičnosti v jednání postav i ve scénáři a místy skřípající repliky jde o solidní stylovou retro šedesátku. Lehce nadhodnocuji z osobního tíhnutí k období i žánru. A holkám to sluší.
Dealer III (2005)
Nekompromisní vrchol trilogie s jedním horkokrevným srbským Kmotrem a scénou z dobytčince, kvůli které se na film nemůže zapomenout.