Scotland Yard za Sherlockem přijde s podivným případem ministrova syna a rozbitých soch premiérky Margaret Thatcherové. (Netflix)

Recenze (110)

choze

Sherlockův návrat z čtyřminutového exilu a nový případ, který je možná předehrou Moriartyho záhrobní (?) pomsty. V každé řadě SHERLOCKA se našel jeden slabý díl a finální série se bohužel jedním takovým kostrbatě rozjíždí. Úvodní vtipkování kolem zfetovaného Sherlocka a Johnova rodičovství mi moc vtipné nepřišly a případ točící se kolem minulosti Mary mě nechal chladným, i proto, že těm přesahům seriálu do špiónských a zabijáckých vod moc nefandím a postava i představitelka Mary mi nikdy neseděla. A ani závěrečný zvrat smrdící dojením emocí u mě nepadl na úrodnou půdu. ()

vyfuk

Nuže, po menší pauze a nejistotě přichází další sezóna asi jednoho z nejlepších seriálů všech dob. A stojí to zatím za to? V jistém ohledu můžeme mluvit o úspěchu. Jednoznačně bych lhal, kdybych řekl, že mne onen první díl nijak nezaujal. Jednoznačně to byla v jistém ohledu jízda, která se cení. Problém je v té genialitě. Důvod, proč hodnotím pozitivně je asi ten, že se mi to celé líbilo v tom ohledu, že mne zajímalo co bude dál. Ale případ a celkově kriminální část dílu vysoce stagnovala. Nějak jsem se nedokázal řádně dostat do varu dění a finální rozuzlení mi nepřipadalo nijak zajímavé. Hrozně uspěchané na můj vkus. Až neuvěřitelně moc. Ve výsledku se hnedle v první díle stalo něco, co mění celý seriál a lid ještě není na něco takového připraven. Je to obrovská škoda a špatně využitý potenciál. Trochu smutné zároveň v tom ohledu, že když měl největší herecký výkon předvést Freeman, tak cenu za nejlepší překvapený výraz dostal však Cumberbatch. Nenávidím, když dobrý herci, kteří normálně umí perfektně hrát, tak v důležitých částech neukáží vlastně nic. Tohle je čirá smůla. Chlapci toho budou muset vytáhnout víc, aby čtvrtá série opravdu za něco stála. ()

sirien

Takže se vracíme k postavě, kterou vlastně nikdo nemá rád, abysme sledovali celej díl jen o ní a její minulosti, která vlastně nikoho nezajímá, abysme se dostali k závěru, který je až moc samoúčelnej a zjevně určenej k tomu poslat nás do další vztahové krize. Což je všechno co dostanete výměnou za to, že tu opět není žádný zajímavý případ k řešení. Upřímně? Autorská ego-masturbace nad postavami a jejich vztahy a totální rezignace na příběh už posunula celý seriál do stavu, kdy mě naprosto nezajímá, co se se kterou z těch postav stane (což je důvod, proč na mě tenhle díl ani nijak nepůsobí, protože je celý zjevně stavěný jako hrozně dramatická "předehra" k hrozně lacině dramaticky pojmenovanému poslednímu dílu). Je to hrozná škoda, protože na začátku byl Sherlock fakt excelenentní záležitost, ale její downtrend jí už poslal do míst, která bych s klidem označil za "podprůměrná". ()

Tom_Lachtan

Třetí série byla slabší, vánoční speciál byl vyložený propadák, takže měla čtvrtá série tu nejlepší možnou premisu - už jsem se na ní jednoduše tolik netěšil, takže když jsem neměl přemrštěná očekávání, co jsem dostal? Skvělej, skvělej, přeskvělej díl a volám halejuja, hurááá, huráá kyselé zelí! Všechny roviny se krásně překrývají, tvůrci nemasturbují nad blbostmi (jako v tom poloodporném speciálu) a dávají přednost ději se zopár vtípky (chrastítko!). Někomu možná může vadit, že po většinu filmu není ústřední dvojice Holmes & Watson, nýbrž Holmes & Watsonová, což ovšem díky skvělému finále dává smysl. A ano, je tam pár chyb, ale jakékoliv naznačení by zavánělo spoileroidní kruciátou. ()

Nach

Slabší epizoda, která ale samostatně stále mírně nadprůměrně funguje, hlavně díky skvělému hereckému obsazení. Nicméně zápletka je tentokrát daleko nudnější, očekávaná s několika světlejšími momenty a odbočkami. K čemu to ale je, když po zhlédnutí zůstává jaká si pachuť toho, že první série toho dokázaly nabídnout více zajímavého a nyní tu máme jen stín dřívější slávy. Snad zbylé dvě epizody čtvrté řady napraví reputaci. 70% ()

• Ďalším prepojením na Doyleovu "Žltú tvár" je Watsonova veta Mary: "I might not be a very good man, but I am better than you give me credit for." Túto vetu povedal pán Grant Munro jeho manželke Effie, ktorá, podobne ako Mary, pred svojím manželom niečo tajila. (Phosphorus)