Reklama

Reklama

Ohrožení Britannicu

  • Česko Ohrožení Britanniku (více)
Trailer

Obsahy(1)

Film režiséra Richarda Lestera, u nás patrně nejznámějšího svým klasickým zpracováním Třech mušketýrů s Michaelem Yorkem v roli d‘Artagnana, velmi sugestivně líčí nebezpečnou situaci, v níž se nečekaně ocitne na otevřeném moři velká transoceánská loď. Neznámý šílenec, plný nenávisti ke společnosti, která mu podle jeho přesvědčení ukřivdila, vyhrožuje, že loď pomocí skrytých náloží třaskavin potopí, nebude-li mu vyplaceno požadované výkupné. Jen tehdy je ochoten prozradit, jak v poslední chvíli zkáze zabránit. V sázce je život dvanácti set cestujících na palubě a na loď je neprodleně přepraven pyrotechnický tým pod vedením zkušeného poručíka Fallona. Souboj s časem začíná... Snímek, který byl dva roky po svém vzniku uveden i v československé filmové distribuci, vyniká především poctivě budovanou atmosférou nejistoty a strachu z vždy přítomné možnosti, že předem ohlášené katastrofě nebude možné zabránit. Hlavní role ve filmu ztvárnili Richard Harris, Omar Sharif, David Hemmings, Anthony Hopkins a Ian Holm. Film uvádíme s původním dabingem ČST z 80. let. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (132)

J.Crusader 

všechny recenze uživatele

Asi nebudu první kdo zde použije již klasickou hlášku: "Červený nebo modrý?" - Jenže tam, kde v ostatních filmech je to už jen klišé, zde jde o praotce těchto hlášek - tj. opravdu základ všech pyrotechnických bombyzneškodňovacích scén. I přes své stáří si film drží slušnou dynamiku, občas proloží děj nějakou tou komickou vložkou kdy vzápětí většinou následuje nějaká tragická scéna (tzn. výbuch a smrt některé z vedlejších postav). Film by si zasloužil téměř pět hvězd, nebýt několik opravdu velkých a neomluvitelných logických lapsů, které mě iritovaly už jako dítě - jak si sakra Fallon mohl dovolit přestřihnout drát opačné barvy (tj. stříhal červený) než mu radil Buckland BEZ TOHO, ABY DAL OSTATNÍM PYROTECHNIKŮM PŘEDEM VĚDĚT JAKÝ DRÁT STŘÍHÁ? Sakra, celý film ukazuje logický postup, že něco řekne, než to udělá, aby v případě jeho chyby mohli zbývající pyrotechnici učinit něco jiného! Protože pokud by přestřihl modrý (dle "rady") - vybuchnul by a ostatní by pak stejně stříhali červený. Takže by to byla jen 1 vybuchlá nálož. Z pohledu Bucklanda je neodpustitelnou logickou chybou, že mu poradil modrý drát - viz výše - zabil by pouze Fallona. Protože kdyby mu řekl červený a Fallon udělal tu stejnou pitchovinu (tudíž střihl modrý aniž by ostatním cokoliv řekl) ostatní pyrotechnici by si mysleli, že přestřihl červený a tak by přestřihli modrý - tj. zřejmě by vybuchly všechny bomby a loď by šla ke dnu. Asi poslední výtkou k logice je, že za celou tu dlouhou dobu, kterou měla vláda a námořnictvo k dispozici od zjištění situace do plánované doby výbuchu by v okolí Brtannicu byly desítky dalších lodí čekajících a připravených vyzvednout trosečníky. 75% ()

baroko16857 

všechny recenze uživatele

Pro mě nejlepší thriller-detektivka, navíc se zvláštní patinou, kterou mají jen britské filmy sedmdesátých let. Dále megahvězdné obsazení, tajemná hudba, virtuozně gradované napětí scén i filmu jako celku. A (nikoli v poslední řadě) samozřejmě mimořádně bravurní původní český dabing. Nemohu si pomoct, ale musím na dobrý dabing poukazovat, protože dabérská práce posledních patnácti let (vyjma animovaných filmů) je bohužel oproti té staší nepoměrně ubohá. Nemyslím překlady textu a dialogy - to je i dnes víceméně v pořádku; ale ten celkový charakter a schopnost vkusně dotvářet danou scénu - dnešní dabing prostě už nesvede. Je většinou jen "odmluvený - přečtený - odfláknutý". Na filmy po roce 95 se z tohoto důvodu dívám výhradně v původním znění s titulky. Schválně srovnejte: např. scéna v tomto filmu, kdy Juggernaut poprvé telefonuje Porterovi, ta mě v původním znění téměř nenadchla - a tady je s naším (tehdejším) dabingem skvělá. Dnes je tomu téměř výhradně naopak: tedy, že s titulkama je pro mě film daleko lepší, než s tím novodobým dabingovým nánosem. Že by se vkus tolik změnil? Nebo jsem já tak konzervativní? Naštěstí pro mě odpověďi znám! ()

Reklama

Kothy 

všechny recenze uživatele

Zajímavý snímek z pyrotechnického prostředí. Obsazení je taky dost slušné. Na lodi s 1200 pasažéry, která míří z Británie do Ameriky jsou umístěny bomby. Teroristé požadují výkupné a velení je bezradné. Povolají na pomoc pyrotechniky, kteří se na loď zpustí z letadla a mají bomby odstranit. Spouštěcí je mechanismus je ale dost důmyslně navržený, takže to vůbec nemají jednoduché. Podaří se jim loď plnou lidí na rozbouřeném moři zachránit? Ze známých herců tu najdeme například Richard Harrise, Omara Sharifa nebo mladého Anthonyho Hopkinse. "Červený nebo modrý drát?" ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Dost priemerny katastroficky film zo 70. rokov, ktory nesiaha ani po kolena takym filmom ako Dobrodruzstvi poseidonu alebo Sklenenemu Peklu. Omar Sharif to pekne taha, Hemmings /natocil Race for the Yankee Zephyr/ sa utopil len v sedivom priemere, zvysni herci - aj Hopkins su len do poctu. Skoda, atmosfera tiez nic moc tuna : 60 % ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Málo atmosferická akčná dráma so zaujímavým obsadením, ktoré však mňa osobne až tak nepresvedčilo. Veci okolo bomby boli v podstate fajn, aj keď som čakal zložitejšiu záležitosť ako iba záverečnú dilemu či prestrihnúť modrý alebo červený kábel. Lenže to jediné bolo ako-tak napínavé. To ostatné okolo atmosféry na lodi alebo vyšetrovanie páchateľa bolo slabé, také britsky nevýrazné. Absencia väčšej akcie tiež urobila svoje. ()

Galerie (50)

Zajímavosti (11)

  • Komparzisti boli lákaní na palubu bezplatnou cestou, avšak nesmelo im vadiť, že filmári s loďou zámerne vyhľadávajú zlé počasie, preto sa nakrúcalo v Severnom mori. Z paluby bola taktiež odstránená časť záchranných člnov, aby sa na ňu vošlo viac ľudí. (classic)
  • Okolo prítomnosti Richarda Harrisa (Anthony Fallon) vo filme panovali značné obavy, pretože počas nakrúcania bol v New Yorku a časť záberov sa musela nakrúcať bez neho. (classic)
  • Známý "beatlerežisér" Richard Lester se na režijní stoličku posadil až po odchodu Bryana Forbese a Dona Taylora. Lester společně s Alanem Platerem upravil i původní scénář Richarda Alana Simmonse. Ten se na znamení nesouhlasu se změnami odmítl nechat uvést v titulcích filmu svým skutečným jménem, takže ho tam najdeme pod pseudonymem Richard De Koker. (Robbi)

Reklama

Reklama