Reklama

Reklama

Huo Yuan-Jia

Trailer

Obsahy(1)

Huo Yuan Jia (Leung Kar Yan) by se rád naučil otcovo kung fu, ale jeho otec chce ze syna vzdělance a nikoli dědice rodinného bojového stylu. Tradiční rodinné kung fu chce ukrást mnoho napodobitelů a špehů, ale otec střeží dobře svá tajemství až do doby, kdy se na jeho prahu objeví nový učitel (Yasuaki Kurata), který má vzdělávat jeho syna. Nanápadný, churavý muž je totiž ve skutečnosti vynikající bojovník z Japonska, který má vyzvědět vše o kung fu rodiny Huo. Mladý učitel si oblíbí svého žáka a místo hodin klasické literatury a kaligrafie ho začne učit to, po čem chlapec touží. Kung fu. Jejich tajné hodinyale skončí tak rychle, jak začaly a učitel se musí vrátit do rodného Japonska. Yuan Jia pilně cvičí a jeho otec stále netuší, že mu doma vyrůstá fenomenální nástupce. I silní otcové ale zestárnou a někdo musí převzít rodinné tradice. Zvlášť v době, kdy se nad Čínou stahují mračna a Japonci získávají navrch. Když otec přijde na schopnosti svého syna a předá mu rodinnou školu, Japonci vyzvou Yuana na veřejný souboj nejlepších bojovníků obou zemí. Žák musí stanout v souboji proti svému bývalému mistrovi... (miklaras)

(více)

Recenze (10)

miklaras 

všechny recenze uživatele

Leung Kar Yan ve spojení s Yasuaki Kuratou prostě nemohou selhat. Navíc jim režiséra dělal tatíček Yuen Woo Ping a akční choreografii všichni zbývající Yuenové, co jich v Hong Kongu je, takže jde o libovou záležitost. Kdo čeká poetiku Fearless, bude trochu překvapeně zírat, protože tahle specifická poetika vyžaduje specifické diváctvo...tedy, oceníte-li špičkové kopací choreografie, čínskou legraci, trochu melodramatu, Leunga do půl těla a dobrý trik na rozbíjení vajec, pak je to váš film. Mě se líbil, protože Leung Kar Yan je prostě naprosto úžasná figura. 7.5/10 ()

Epistemolog 

všechny recenze uživatele

Phillip Ko v roli otce Foka, který svůj wushu um předvádí hned v úvodu proti Kwai Shanovi. Syna Philipa Ko si zahrál Yat Chor Yuen a učitel Kong (Yasuaki Kurata) rozjede v bomby v 33.minutě. O pár minut později zahlédnete Charlieho Chana, jako instruktora Eagle claws, který si to rozdá s Kar Yan Leungem. Cameo na kocábce má Fung Hak On, kterému dá na budku kuřák dýmky Yan Cheung Yuen. Menší roli promotéra boxu s deformovanou tváří má herec Fung Fung (tj.otec Funga Hak On). V závěru se proti Leungovi postaví samuraj Lee Fat Yuen. Akční režii měl na starost Yuen klan, kterým hlavní cena na hongkongském filmovém festivalu unikla jen o fous. ()

Idaho 

všechny recenze uživatele

Když se sejdou ohromující kung-fu souboje spolu s filozofií, nemůže i přes malinko horší scénář vzniknout špatný film. Režisér Woo-ping Yuen si totéž zopakoval, i když jen jako choreograf, v remaku s Jetem Li ve skvělém Fearless, který je sice po všech stránkách i přes ty dráty a zpomalovačky lepší, tak se zde na CSFD opomíjený Kar Yan Leung, bratr Gordona Liu a Lau Kar Leunga, v hlavní roli čínského národního hrdiny Jetovi vyrovná. Film v mých očích tahá dolů nadbytečné komické prvky, jež s těmi dramatickými ostře kontrastují. Škoda. 80 % ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Neviem do akej miery sa udalosti vo filme snazia drzat skutocnosti, ale film pôsobi ako klasicke jednoduche kung-fu akurat trochu ozvlastnene o vztah ziak - ucitel, ktory tu je nakoniec za zaporaka nezaporaka. Prva tretina mi trochu pripomenula film The Master v ktorom hlavny hrdina tiez nemal prilis velku pozornost od svojho majstra a tak sa potajomky musel naucit kung-fu inde. V tejto caste je strasne pekne pojaty vztah ziaka (Yuen Yat Chor) a jeho ucitela (Yasuaki Kurata v jednej zo svojich najzaujimavejsich uloh kedze okrem kung-fu ma moznost predviest aj nejaky dramaticky vykon). Bohuzial po pol hodine nastava skok v v case o 12 rokov a roztomily Yuen Yat Chor sa zmeni na vazne sa tvariaceho Leung Kar Yana, ktoreho mam sice tiez celkom rad, ale ta zmena hercov je strasne neprirodzena. Nasledne uz nasleduje jedna kvalitna a uz dost dynamicka bitka za druhou az do skveleho emocionalneho finale v ktorom sa musia utkat ziak a ucitel. Namet filmu je skvely, ale prevedenie je dost nevyrovnane, kedze sa casto striedaju komedialne sceny s dramatickymi a prilis to k sebe nepasuje. Ale rôzne komedialne cameo vystupy som si vychutnal. Napriklad Yuen Cheung Yan proste nic seriozne hrat nemôze a jeho epizodka na lodi je skvela. Objektivne to je tak za 3 viezdicky, ale vdaka finale dam aj stvrtu. 7/10. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Klasicka kung fu rvacka a taskarice se vsim vsudy, akurat tam dali vztah ucitel - ziak....... ato azijskje kung fu filmy moc nemusim ...... ani neviem kto mal lepsie kung fu .... 75 % ()

maty39 

všechny recenze uživatele

Víceméně oldschoolový kung fu snímek s fázovanou choreografií, kterých jsem viděl mraky. Kvalita soubojů je v rámci Yuen Woo-pingova standartu (tzn. poměrně vysoká), ale není ničím ozvláštněná (do očí bijící je to třeba při porovnání s Drunken Masterem kde byl humor, drunken box, spousta barvitých figurek, originálních soubojů a charizmatický Jackie). Pingova druhá liga. Stále to znamená, že choreografie je výborná a bitek je hodně. Příběh má i jeden poměrně zajímavý twist (ve vztahu učitel-žák), ale v zásadě jde o životopisný film jedné čínské legendy. PS: Legend of a Fighter je vyjímečný především svou koncentrací surreálně vypadajících postav. Např. rozhodčí u zápasu s ruským boxerem (nejvíc křivej ksicht v historii filmu), čínský rabiát na loďce a zejména je zarážející je, že každý japonský přisluhovač má pod nosem Hitlerovský knírek. ()

Hapretor 

všechny recenze uživatele

Teď už vim, kde se inspiroval film IP Man. Má to vtip, má to grády, souboje jsou skvělé a hlavní představitel je více sympatický než Bruce Lee. Protože jen mlátí, bez větších keců, bez větších váhání, a hlavně bez opičích pazvuků. Jen je škoda useklého a dementního konce. ()

Navaran 

všechny recenze uživatele

Yasuaki Kurata a Leung Kar Yan-z toho kouká pěkná taškařice. Ale ne tak úplně. Poslední souboj mě rozesmutnil až až,ale to neznamená,že humor se tu nevyskytuje. Ba naopak,je ho tu haba kuk. Kromě dvou výše uvedených herců mě tu potěšila i kratičká přítombost Fung Hak Ona-ústředního padoucha HongKongu. ;)) ()

HKstars 

všechny recenze uživatele

Fok Yun-Gap je synem slavného mistra kung-fu (Phillip Ko), ale sudičky mu do kolébky nadělily spíš moudrost než sílu a tak je narozdíl od svých tří bratrů z tréninku vyřazen a místo přerážení cihel se věnuje kaligrafii. S úlohou slabocha, který denně dostává od vesnických floutků nakládačku, je ale konec když do Fokovy rezidence přijde nový učitel, Chiang Ho-Shan (Yasuaki Kurata). Ve skutečnosti se jedná o japonského špióna, který má odkoukat tajemství stylu Fokovy rodiny, ale Ho-Shan je taky jenom člověk a tak začne Yun-Gapa tajně učit... Legend of a Fighter spadá do období old school tvorby přelomu 70. a 80. let. Tehdy už začaly být zápletky typu "zabil jsi mi otce, budeš pykat" trochu omleté a tak se houfně utíkalo ke komediím nebo filmům o lidových hrdinech. Yuen Woo-Ping stíhal obojí a mezi jeho nejlepší kombinace patří snímky jako Drunken Master (Wong Fei-Hung) nebo Magnificent Butcher (Lam Sai-Wing). I Legend of a Fighter z roku 1980 si bere za předlohu skutečnou postavu - Fok Yun-Gap se na počátku dvacátého století stal slavným mistrem a díky své síti škol přispěl ke zlepšení fyzičky čínského národa (který si předtím od Japonců vykoledoval nepěkné označení "Sick men of Asia"). Ping nepostupuje otrocky podle učebnic dějepisu, ale z jeho díla je tentokrát znát jistý respekt - vyloženě komediální scéna je tu jen jedna (souboj na lodi - Fung Hak-On vs. Yuen Cheung-Yan) a dá se označit jako předehra před bouří, protože pak už začne jít skutečně do tuhého. Mohli bychom pomyslně rozdělit snímek na dvě části - ta první je tréninková a černovlasý Yasuaki Kurata v ní učí mladého Fok Yun-Gapa (Yuen Yat-Chor). Tady Ping čerpá ze svých hlubokých zkušeností a opět předvádí originální tréninkové scény (výuka kaligrafie), ovšem neuvidíme nic, co bychom už neznali - snad jen Kurata se snaží na důkaz svých schopností přerazit nebo prorazit všechno v dohledu. Pak ale učitel (Kurata) po incidentu s partou výrostků odjíždí a mladému Gapovi zůstává jen tréninkový manuál a menší podezření, že mistr není až takový klaďas (jeho "protivníka vždycky musíš zabít" předznamenává budoucí události)... Jedno střihnutí nůžkami a posouváme se v ději o dvanáct let kupředu - Fok Yun-Gap vyrostl, zesílil a naučil se všechno co mohl, v podání Leung Kar-Yana vypadá jako absolvent dřevorubecké školy a hned v první scéně má šanci dokázat svému otci, co všechno se naučil. V tu chvíli se ale Pingovi začíná trochu rozpadat děj, protože sledujeme v podstatě už jen kolekci soubojů, která vede k dramatickému finále. Choreografie je výborná (tedy až na souboj s ruským boxerem, který je mírně řečeno úsměvný - úmyslně i neúmyslně, kdo neviděl, neuvěří), ale Leung Kar-Yan (opovážím se to říct) nemá dostatečné schopnosti, aby utáhnul status velmistra a nezničitelného hlavního hrdiny - z dnešního pohledu jsou použité kombinace až příliš tradiční a strnulé a nepomáhá ani Leungovo charisma, protože rozdíl mezi ním a Yuen Yat-Chorem z úvodu je příliš veliký. Nechat hrát dva herce roli napůl asi nebyl nejlepší nápad. Ping nevyužije ani příležitosti napravit vše ve finále - příběh sice sympaticky zaklapne a kruh se uzavře, když je Yun-Gap nucen bojovat proti svému bývalému učiteli a kromobyčejně se podaří i celá věc s výměnou talismanů, která znovu naznačí, že Ping si zkusil sáhnout na podstatně vyšší žánr, ale veškeré nápady Yuenovic klanu dopadají v duel Kurata vs. Kar-Yan polovičatě, protože ani Kurata není až tak kvalitní bijec a nezlehčí to ani fakt, že představuje starého mistra Bushido (tj. má šedivé vlasy... zajímavé, že i vypadá staře fyzicky, na to že tehdy bylo Kuratovi 34 to přesvědčivě "zahrál" ;). Jeho kopy jsou sice rychlé a vysoké, ale Ping tehdy (v období před moderními akčními filmy, tj. 1978-84) uměl herce rozparádit o několik tříd lépe - nejvěrohodnějším mistrem kung-fu tak v celém filmu zůstává Phillip Ko, kterému je však dopřáno jen pár forem a likvidace několika vajíček. Ale nerad bych, aby vznikl dojem, že Legend of a Fighter je špatný. Je to zajímavá sonda do dramatického žánru s řadou dobrých nápadů. Roztříštění hlavní role a riskantní pokus udělat z Leung Kar-Yana (který nikdy žádná bojová umění necvičil) akční hvězdu však nedopadl podle očekávání (alespoň mého) a i když se zřejmě Fok Yun-Gap v hrobě neobrací, mezi nejlepší Pingovky bych si tenhle film zařadil snad jedině omylem, což však neznamená, že nenajde v mé filmotéce místo. Vyhazovat podobné filmy by byl přeci jenom hřích, který by mi "ten nahoře" jen těžko odpouštěl... 60% () (méně) (více)

Reklama

Reklama