Reklama

Reklama

RapStory

(seriál)
Trailer

Obsahy(1)

Třicet let rapové muziky v Česku představuje námět RapStory. Dokumentární webová série České televize mapuje klíčové příběhy tohoto žánru pomocí akce, nikdy neviděných archivů a hudby, která míří přímo do srdce. To vše pouze očima těch, kteří u toho byli a dokázali vybudovat kulturu, která o dnešku vypovídá víc než kterákoli jiná... Rap. Podmanivý rytmus a upřímná výpověď. Humor nebo agrese, odraz egoismu v navýsost egoistické době. Nakažlivý virus. Z vysmívaného žánru se stal český rap postupně novým popem – a to přesto, že jej dlouhodobě přehlížel rozhlas i televize. RapStory od režiséra Šimona Šafránka a střihače Šimona Hájka (dokumenty King Skate, Meky) je webová série, která v deseti epizodách přináší strhující příběhy rapperů od průkopníků Michaela Viktoříka či Oriona po současné fenomény Yzomandiase a Viktora Sheena. Všichni našli v rapu svobodu navzdory společenským očekáváním i konvencím. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (33)

ancientone 

všechny recenze uživatele

Desať epizód sa rozbieha chronologicky aj vertikálne (sledujeme prierez dejinami českého rapu, a zároveň aj pokrytie diverzity súčasnej scény), no finálny výsledok ostáva rozporuplný. Pútavý vizuál relácie sa rýchlo transformuje do klasického postupu hovoriacich hláv prestrihávaných archívnymi zábermi alebo videoklipmi. Väčším úskalím, než rýchlo odhalená formálna „tradičnosť“, je povaha informácií, ktoré RapStory ponúka. V tomto smere ide o sériu sfilmovaných (v komunite dobre známych) encyklopedických hesiel o vzniku scény a stručnú charakteristiku kľúčových interpretov. Pre fanúšikov a fanúšičky žánru sú oveľa atraktívnejšie napríklad youtubové formáty rozhovorov s rapovými interpretmi, ktoré sa nesú v rozvoľnenejšom štýle a prinášajú relevantnejšie náhľady dovnútra, na fungovanie celej scény. Viac tu ()

MrPierc 

všechny recenze uživatele

Hip hop bylo moje mladí a proto jsem se těšil na ucelený dokument s nějakou časosběrnou linkou. Bohužel tohle jsou jen výpovědi bez dat, vysvětlení pojmů či uvedení do časové / politické situace chybí. Jakmile přijde nová vlna po Supercroo, tak to jsou jen žvatlající děcka bez rozhledu, co si hrají na dospělé. Místo rapování šeptají nebo rýmují beze smyslu. Hrozný úpadek v symbióze s merchem. A když si na dětských posluchačích nahrabali peníze a jsou za vodou, tak metají moudra, že money nejsou důležité. Pokrytci bez talentu. Klauni. ()

Reklama

konous 

všechny recenze uživatele

Užil jsem si to celý, od začátku do konce. Od éru začínajícího Oriona a pohodovýho Kata, přes držkujícího Toxxxe a Colea, sebevědomýho Ektora, až k všudypřítomnému Milion+ a pokornýmu Yzovi. Každý díl se soustředí na jiné rapové odvětví, interpreta nebo období a je veršovně prokládán velkorysými dobovými záběry. Navzdory krátké stopáži říkají epizody hrozně moc o osobnostech odrostlých legend i mladých drzých MCs, na spoustu z nich jsem změnil pohled. Třešničkou jsou samozřejmě symbolizující tracky ala Praha, P`s a love nebo Fotky z novin přesně nastříhané do profilů autorů sloužící jako ideální odrazové můstky. Nářez, dal bych si klidně 2x tolik epizod. ()

Kalper 

všechny recenze uživatele

RapStory přináší drobné střípky z pozadí vzniku české rapové scény. Ovšem celé mi to přišlo příliš mělké a nedostatečné. Dokument vždy nakousne něco potenciálně zajímavého, ale nejde do hloubky. Spousta protagonistů obrazovkou jen prošumí, u některých známých jmen se dozvíme jen to, že si dělají svůj merch. Zkrátka, celé to na mě působí jako promarněná příležitost. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

V době, kdy frčeli PSH, Indy a Wich, Kato nebo SuperCrooo tomu na základce a střední nešlo uniknout. Ten styl jsem nikdy nevyhledával, ale už teď vím, proč mě tak přitahoval. Byl o svobodě slova, svobodě projevu, o tom dělat něco po svým, jinak. A dnešní skoro padesátníci Vladimir 518 a Orion mi tak rázem docela měli co říct. Počátky rapu, Vrtulník Majkl Ví, devadesátá léta, přelom tisíciletí je zajímavé. Novodobí poeti už jdou mimo mě. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama