Režie:
Martin MarečekScénář:
Martin MarečekKamera:
Jiří MálekHudba:
Jan BurianHrají:
Kamil FilaVOD (1)
Obsahy(1)
Kamil Fila je otec, filmový publicista, zastánce progresivních hodnot a genderové rovnosti. Ve virtuálním prostoru vystupuje jako neúnavný diskutér a bojovník za spravedlivější společnost, v soukromí prožívá bolestné rozpory mezi svým přesvědčením a jednáním. Filmová fikce a skutečný život se vzájemně zrcadlí a Kamil hledá své lepší já mezi kinosálem, posilovnou a nestálými milostnými vztahy. Jak se stát lepší verzí sebe sama ve chvíli, kdy se ztrácíme ve vlastním životě? Film Martina Marečka Síla zachycuje pět obtížných let v životě Kamila Fily, během kterých se potýká s partnerskými problémy, depresí i hraničním fyzickým experimentem na vlastním těle. Výsledkem je nejen drtivě upřímná výpověď o vnitřním konfliktu a krizi středního věku, ale i obecnější reflexe proměn a podob maskulinity nového milénia. (Artcam Films)
(více)Videa (1)
Recenze (100)
Je skvěle vidět, co to vlastně je zač, tihle moderní filozofové. V tomhle případě je to slaboch, který touží byt chlapem a neví jak na to a stále se mu to nedaří. Ma byt velký? Nejde to. Ma byt vzdělaný? K ničemu. Tak nakonec se stát feministou a kritizovat muže? Vyjde to? Konečně se jim stane? Spis ne. Dokument to zmapoval spis mimoděk, ale je to super. Moje žena poznamenala, ze on je vlastně velké dítě, kterému asi chyběl mužský vzor a který za svůj neúspěch obviňuje něco venku (systém, toxickou maskulinitu… proste ublizene dítě. Ne dospěly muž). ()
Takový to, když chcete natočit dokument o proměně těla, ale vyjde vám z toho proměna duše. „Posilování je o stabilitě,“ dozvídáme se ve filmu o fyzicky i psychicky posilující, nakonec však nepříliš stabilní postavě. Od výsledku se těžko udržuje odstup, a to nejen kvůli osobní známosti s Kamilem, ale i tematizaci sledování filmů jako určité formě útěku od reality, což aspoň částečně zná asi většina filmových publicistů. Nastavování zrcadla tedy probíhá poměrně intenzivně, za což vděčíme nejen otevřenému protagonistovi, ale i schopnostem Martina Marečka, zručně balancujícího mezi vyžíváním se v bulvárních perličkách ze života známé osobnosti a civiliním zachycením intimní zpovědi. Ačkoli film na první dobrou může působit jako až příliš laciná munice pro Kamilovy hejtry, výsledkem je dílo značně přesahující hranice osudu jednoho člověka. Krize středního věku, budování identity na sociálních sítích, rizika zavádějící sebeprezentace, snaha dostát nerealistickým nárokům… Poutavé naťuknutí těchto i dalších témat činí z filmu mnohem víc než jen „dokument o Filovi”. ()
Co dělá člověka - jeho činy, nebo myšlenky? Právě že vlastně ve výsledku obojí, potažmo svár mezi nimi. Přičemž řada problémů současné společnosti, plné pojmů s hromadou různorodých definic a absolutních nároků na ně, plyne právě z toho, že se upínáme jen k jedné straně, respektive navíc jen jejímu určitému obrazu. "Síla" tak v prvním plánu pojednává o Kamilu Filovi, ale hlavně předkládá podnětná témata a otázky jeho přesahující, byť na něm ilustrované. Mimo jiné třeba že i "feminista" může být (sociální) idiot. ()
Ještě větší nezralá osobnost, než jsme doufali. I když čtu ráda jeho recenze, o jeho osobnosti jsem asi více vědět nemusela. Ale stalo se. Dokument mi ukázal osobnost rozervaného muže, nevyzrálou osobnost (žádná krize středního věku, pch), která se potácí světem. Věci v životě si umí logicky zdůvodnit a vyhodnotit, zda je bude propagovat (feminista). Je emočně nedostupný (vztah k matce své dcery). No, jestli tohle je podoba maskulinity nového milénia, tak by se možná muži měli přestat rodit. ()
Kamila Filu mam rad a prvni co me pri sledovani napadlo,byla slova na prednasce vyborneho psychologa Jeronyma Klimese, ze u nas v kazde generaci zen jich vzdy tretina vymre (mala porodnost,doplnovani pristehovalci z vychodu aj.).A ze to neni dokument o krizi muzstvi, ale o krizi zenstvi. Omlouvat se verejne partnerce, ze nemohla budovat karieru a musela kojit dite? At uz stoji za natocenim dokumentu vlastni reklama, psychoterapie ci neco jineho. ()
Reklama