Režie:
Martin MarečekScénář:
Martin MarečekKamera:
Jiří MálekHudba:
Jan BurianHrají:
Kamil FilaVOD (1)
Obsahy(1)
Kamil Fila je otec, filmový publicista, zastánce progresivních hodnot a genderové rovnosti. Ve virtuálním prostoru vystupuje jako neúnavný diskutér a bojovník za spravedlivější společnost, v soukromí prožívá bolestné rozpory mezi svým přesvědčením a jednáním. Filmová fikce a skutečný život se vzájemně zrcadlí a Kamil hledá své lepší já mezi kinosálem, posilovnou a nestálými milostnými vztahy. Jak se stát lepší verzí sebe sama ve chvíli, kdy se ztrácíme ve vlastním životě? Film Martina Marečka Síla zachycuje pět obtížných let v životě Kamila Fily, během kterých se potýká s partnerskými problémy, depresí i hraničním fyzickým experimentem na vlastním těle. Výsledkem je nejen drtivě upřímná výpověď o vnitřním konfliktu a krizi středního věku, ale i obecnější reflexe proměn a podob maskulinity nového milénia. (Artcam Films)
(více)Videa (1)
Recenze (100)
Tak vám nevím, ale mně tahle unylá z nouze ctnost opravdu plnohodnotný dokumentární zážitek nepřinesla. O hlavním protagonistovi a jeho psychologii se prakticky dozvíme jen to, co nám návodnými filmovými monology vysvětlí jeho blízcí, jako by zrovna dostali od režiséra pokyn, aby shrnuli současné Kamilovy myšlenkové pochody, protože on sám jen krčí rameny a říká, že neví. Problémy má na světě každý a pokrytec je každý druhý, nemám tedy úplně jasno, proč je zapotřebí hned o každém takovém natáčet dokument, i když třeba prvotní záměr projektu byl jiný. [Ji.hlava 2021] ()
Hele, takhle... Do posilovny jsem chodil naposled v sedmnácti. A to do tý doby, než jsem si uvědomil, že za A) se ta energie dá využít na potřebnější než narcisistní účely a za B) že nepotřebuju mít svaly, abych nad někým získal převahu. Kamčo, jo?! To ten bodybuilding byl u nás ještě hodně v plenkách, ale už tenkrát nám říkala trenérka, že na OBJEM se necvičí švihem. A že VŮBEC se necvičí švihem, když si nechceš něco někde urvat. A furt mi říkala, "Strejdo, už to zas táhneš setrvačností, ty vole..." Nevím, jestli ses, Kamčo, vůbec někoho ptal jak se správně cvičí. Nebo jestlis do tý posilky naběh jak divokej skaut pod Křivoklát a začal kolem sebe zuřivě mávat činkama v náhodných vzorcích. Každopádně bych byl rád, kdyby alespoň v tomto ohledu bylo jasno: Necvič švihem, Kamčo Gendermane. ()
Tenhle dokument by měli vidět všichni, kteří trpí utkvělou představou, že názory Kamila Fily jsou relevantní. Díky Marečkovi zjistí, že je to jen uplakaný sebestředný pozér rochnící se v pocitu nedoceněnosti. Říci o Síle, že je dokumentem, je poněkud nadnesené. Spíše se jedná o časosběrný materiál ze sezení u psychologa. Závěrem nutno dodat, že naprosto souhlasím s kolegou verbalem, Fila by měl změnit zobání, místo anabolik by si měl dopřát psychofarmaka. ()
Zajímaly by mě dvě věci. Ta první, zda organizátorům Gendermana po zhlédnutí filmu došlo, že udělit cenu za rok 2018 panu Filovi byl stejný přešlap, jako když v roce 1994 získal Nobelovu cenu za mír Jásir Arafat. Ta druhá, zda panu Filovi po zhlédnutí filmu došlo, že není výjimečný nadčlověk, nýbrž Martin Scorsese- a sice v té scéně z Taxikáře, v níž si slavný režisér zahrál nezapomenutelný štěk zvaný "sick passenger". ()
Co dělá člověka - jeho činy, nebo myšlenky? Právě že vlastně ve výsledku obojí, potažmo svár mezi nimi. Přičemž řada problémů současné společnosti, plné pojmů s hromadou různorodých definic a absolutních nároků na ně, plyne právě z toho, že se upínáme jen k jedné straně, respektive navíc jen jejímu určitému obrazu. "Síla" tak v prvním plánu pojednává o Kamilu Filovi, ale hlavně předkládá podnětná témata a otázky jeho přesahující, byť na něm ilustrované. Mimo jiné třeba že i "feminista" může být (sociální) idiot. ()
Reklama