Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Špionážní thriller Jérôma Salleho vychází z nepravděpodobných, avšak skutečných událostí. Líčí příběh francouzského státního úředníka, který se nevědomky ocitne v konfliktu s jednou z nejmocnějších a nejnebezpečnějších sil moderní doby – ruskou tajnou službou FSB. (mac000)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (41)

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Konspirace/Lov/Útěk. Výborný špionážní Thriller dle pravdivých událostí z Francie ala Uprchlík po Francouzsku od režiséra parádního Zulu. Gilles Lellouche se ocitne ve velmi nepříjemné situaci. Je falešně obviněn z pedofilie své dcery a prsty v tom má mocná organizace KGB. Přesunutí do Ruské věznice s paragrafem č.42 to nechceš. ( Škoda, že se ve vězení neodehrává větší část filmu, tam by to bylo správně syrové). Nárok na obhajobu žádný, francouzské úřady bezmocné, jediným východiskem je útěk a modlitba. Tohle mě bavilo. Gilles Lellouche podává jako obvykle svůj standardně kvalitní herecký výkon ( připomíná mi Liama Neesona), výborná je hudba a povedlo se i napětí, které je v pár scénách hmatatelné. Jeden z těch filmů, kde se otvírá kudla v kapse. Situace, ve které se nikdo ocitnout nechce. Kdo rád konspirační Evropské Thrillery, rozhodně doporučuji. 8/10. ()

castor 

všechny recenze uživatele

„Nikdy se nedozvíš, proč tě FSB uvěznila! Tak to u nás funguje.“ – „Na tanec je to docela drahé, že?“ Nutno podotknout, že FSB (Federální služba bezpečnosti) byla kdysi nechvalně známou agenturou KGB. Hlavní hrdina každopádně ani neví, čím se ruským úřadům znelíbil. Divák ovšem ví, že se tady jede zatraceně na náhodu. Ale postupně. Něco podobného se před časem opravdu stalo. Zatčený byl totiž v roce 2015 v Irkutsku na Sibiři jistý francouzský úředník. Také Mathieu se dozvídá, že se proti vykonstruovanému procesu nedá moc bránit (nakonec mu odklepnou 15 let), zemi mezitím opouští jeho manželka a malá dcerka (okolnosti se dozvídá až později) a z domácího vězení tak zvolí „jediné“ řešení: útěk. Potud je to (včetně zobrazení ruské deprese) velmi slušné. Jenže následné kroky zoufalého muže (respektive tvůrců) jsou předvídatelné a místy dost hloupé a nahodilé. Třeba při mecheche na francouzském velvyslanectví ho v davu zahlédne šéf pronásledovatelů, záhy ho na moskevské ulici pozná další, aby o pár vteřin později narazil na Světlanu (která mu pomáhá a se kterou má pak čas zařádit si na zadním sedadle auta). V závěru už jsem jen kroutil hlavou, co režisér Jérôme Salle (chválený thriller Zulu) předvádí. Nakonec překvapivě dietní tři hvězdy. ()

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

Nejprve bych rád kapku zapolemizoval, co vlastně znamená takový „nevinný rodinný moment po sprše“, a o tom, jestli je ten skutečný Barbró, podle jehož trampot byl film natočen a zobrazuje jej jako liliovitého lidového hrdinu bez bázně a samohany, opravdu jen nevinná oběť odporné zvůle ruské kompromitující mašinérie. Říkejte mi klidně šosácká konzerva, ale jsem toho názoru, že pokud si frajer cíleně pořídí takové nahé selfíčko se svou čtyřletou dcerou (reálná komprofotografie), pak ho pečlivě uloží do komplu, dozajista do rodinného alba a možná i jako tapetu na plochu, a jakmile mu jej nějaký „údajný“ ruský fuj fuj hacker „údajně“ ukradne a zveřejní, tvrdí na svoji obhajobu, že to byl jen takový „nevinný rodinný moment po sprše“, čti „čili si nahý nechává od své nahé čtyřleté dcery ve sprše vydrbat záda“, nebudou možná všechny sovy tím, čím se zdají být! Ale jak už to tak na tom světě v postinformační době chodí, po sedmi letech je skutečnost dávno utopená v balastu oboustranné propagandy politického obchcávání patníků, v nějaké té čupr bestcelerní knížce, v níž se náš „hrdina“ jasně označuje za nevinného, tudíž to musí být pravda pravdoucí, a v oslavném filmíku zcela dle jeho verze. A i kdyby ta pravda byla náhodou na straně rudých, Bardó nikdy nepřizná, že prcá děti, žabožroutská garnitura nikdy nepřizná, že kryje pedofila a Rusáci si můžou mlít, co chtějí, protože v dnešním klimatu je přeci cokoliv, co prohlásí, a to například včetně údajů o momentálním počasí v Irkutsku, přeci a priori jasná lež, neboť skrz naskrz prohnilý je dozajista i Federální meteorologický ústav. Ovšem vypnete-li jako správný neomarxista kritické myšlení, abstrahujete od výše uvedeného podhoubí a tupě to sežerete jako obvyklou otrávenou pralinku od Netflusu, jedná se o nadstandartní, veskrze svižný a poměrně temný napínač a mile syrový exkurz do ruských bas, který trochu kazí pouze osazení krajně nesympatickým zbuznělým jelimanem a velmi diskutabilním (ne)hercem Lelůšem a kýčovitě násilná, nechutně zakrvácená romantická vložka. Takže kdo ví, možná jsem právě očtyřkoval ódu na pederasta. ()

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele

Jak dobrá je Francie v komediích, tak stejně dobrá je i v drsných thrillerech. Kompromat je excelentní, bezvýchodná napínavá jízda od začátku do konce. Útěk francouze žijícího v Rusku před KGB, která jej z neznámých důvodů falešně obvinila z pedofilie je sama o sobě poměrně dobře uchopitelná látka a ačkoliv je trochu obyčejná a všední, režisér je dostatečňe zkušený na to, aby z ní udělal dostatečně poutavou jízdu v čele s výbornou hlavní tváří. Film má grády, je napínavý a po celé dvě hodiny diváka nepustí ze svých spárů. Dojde na akci, špionážní kličky, trochu politiky i velkolepý útěk. Tohle se prostě povedlo a já nemám výhrady. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Občas mívám záchvaty naivity, to pak sežeru filmovým tvůrcům cokoliv. Ale ani během nejhorší ataky bych asi neskousla, že naháněči z tajné služby počkají, neboť kancelářská krysa si potřebuje vylepšit kondici sexem. A že mu to panečku pomohlo! Šéfa FSB pak sroloval jako ušmudlaný papír. Ale jinak je to celkem obstojný thriller, v němž hlavní hrdina prchá před naštvanými kovboji z FSB. Gilles celkem roztomile láme ruštinu a pobíhá mezi břízkami. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (4)

  • Režisér Salle do hlavnej ženskej roly vybral Poľku Joannu Kulig, ktorá musela rozprávať s celým štábom anglicky. Svoju voľbu vysvetlil nasledovne: "Joanna má neuveriteľnú charizmu, energiu, krásu a osobnosť... Pre túto postavu som hľadal herečku, z ktorej vyžaruje táto zložitosť a nie klišé blonďavej Rusky, ktorú roky vídame v trileroch." (Arsenal83)
  • Scenár je veľmi voľne inšpirovaný skutočným príbehom Yoanna Barbereaua a jeho knihy "Dans les geôles de Sibérie" ("Vo väzeniach na Sibíri"). Film však nie je striktnou adaptáciou, producenti nevlastnia práva na adaptáciu knihy. (Arsenal83)
  • Film sa natáčal hlavne vo Vilniuse (Litva). Miesto nebolo vybrané náhodne. Kvôli námetu sa tímy zámerne rozhodli nenakrúcať v Rusku, najmä v regióne Irkutsk, kde sa dej celovečerného filmu odohráva. Niektoré scény boli natočené v Paríži. (Arsenal83)

Reklama

Reklama