Reklama

Reklama

V šest ráno na letišti

  • Československo V 6 ráno na letišti (více)
všechny plakáty

Obsahy(1)

Pionýr Pepíček zaspí a na letiště k vítání zahraničních dlegátů přijde pozdě. Omylem odlétne tryskovým letadlem do Moskvy, kde stráví den na VI. mezinárodním festivalu mládeže. (oficiální text distributora)

Recenze (14)

fragre 

všechny recenze uživatele

Kvalitu tomuto opulentně barevnému propagandistickému dílku dodal čas, neb ta propaganda stala se zdrojem nechtěného humoru (svazácká reportérka Jana Dítětová je obvzláště zábavně trhlá figura) a k tomu přibylo kouzlo nostalgie. Však také nejhezčí pasáž je zde ta, co jen dělá podklad titulků, kdy autobus Škoda 706 RO projíždí ranní starou Prahou, téměř prázdnou, bez turistů a pouličních prodejců a výrobců kýčů, což je obvzláště patrné na Karlově mostě. Samotný děj je řídký, nepravděpodobný snad i v době vzniku snímku, ale stejně slouží jen jako spojovadlo jednotlivých atrakcí toho mezinárodního festivalu mládeže, který je plný folkloristického křepčení. Je to v podstatě monstrózní reklamní šot. Přesto to shora zmíněné kvality dotlačí na slabé tři hvězdičky. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Další z filmů o vřelém Ćeskoslovensko - Sovětském přátelství. Další podobný film - Přátelé na moři, který byl natočen o rok později měl zřejmě holčičkám kompenzovat, že na poprvé tu překrásnou Moskvu navštívil jen Pepíček. V Přátelích je to dívka a jinak je děj dosti podobný, dokonce i ona se sveze Migem apod... Film je samozřejmě hustou propagandou, všichni jsou hodní, milí, Sověti nás milují i naše děti... Musela to být radost být v područí takové velmoci! Všichni mají pro Pepíčka spoustu pochopení, ten si v Moskvě najde dokonce sovětského padruga. Navíc taxikář co je veze zrovna bojoval v Praze v květnu.... Moskva je zde znázorněna jako nádherné výstavní moderní město plné paláců a ruských mrakodrapů socialistického realismu v němž byl postaven i Internacionál v Praze... Většina záběrů z města je protkána záznamy z festivalu, takže divák neustále sleduje nějaké alegorické vozy plné Kubánců, Palestinců, Rumunů, Vietnaců a dalších hlavně socialistických zemí i když se tam mihla i vlajka USA! Ale i tam byli pionýři jak víme! Film tak může dnes zaujmout spíše milovníky letadel díky četným záběrům na Tupolev Tu-104, kterým Pepíček na černo odletěl do Moskvy. Jedná se o pozoruhodný letoun, který měl kabinu použitou z bombardéru a k brždění musel používat padáky (což se ve filmu neobjeví). Díky motorům v křídlech se jednalo o značně hlučný stroj i pro cestující uvnitř. Co mně ale zaujalo nejvíce byl ten obří model B17 nad Pepíčkovou postelí.. kde ten imperialistický bombaďák tehdy sehnal? :-)Dávám za dvě kopějky. * * ()

Reklama

argenson 

všechny recenze uživatele

Masochismus, ale nechtěně zábavnej. Československo-sovětské přátelství a nadšení z toho chčije niagarskými proudy a zcela cizí lidé mají příkladně otcovský, potažmo mateřský přístup k pražskému Pepíkovi, kterej toho v Moskvě stíhá tolik jako Muž z Ria během týdenní dovolené. Což mu na tváři vyčaruje kontinuální úsměv tydýta. Nemůžu ovšem souhlasit s tím, že moskevský kamarád Míša měl doma britskou mramorovanou kočku a spelloval do telefonu. To je přece ideologicky nepřijatelné. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Mocná je síla času. Stačí 50 let a z hloupoučké propagandistické hříčky jako Fénix z popela povstane nostalgická roztomilá komedie. 1) Devítiletý Tomáš Sedláček si asi natáčení užíval - koukl se do světa, získal sovětského kamaráda a proletěl se túčkem (TU 104). 2) Nazdobená fotogenická Moskva, kterou bych v této půvabně prosluněné náladě málem nepoznal, je plná nadšených muzikantů, zpěváků a tanečníků z různých zemí (samozřejmě jde výhradně o socialisticky zikonizovaný folklór). Nepřijdeme ani o technologický dernier cri (přinejmenším pro kluka z Ruzyně) - metro. 3) Milé je i to, jak tvůrci nechají Pepíčka proklouznout v Moskvě letištěm (sovětští pohraničníci, kteří by zastřelili vlastního bratra, ho pak udýchaně vyvolávají rozhlasem). I v Praze poté, co vystoupí po schůdkách z letadla, se chlapec otočí a dá se do běhu...běží a běží, až dorazí do svého bydliště v domku ve Staré Ruzyni. Jak prosté, milý Watsone... ()

Gekacuk 

všechny recenze uživatele

Koprodukční československo-sovětský film „V šest ráno na letišti“ je čistá propaganda. V Moskvě se koná mezinárodní festival studenstva a tak je třeba ho řádně prezentovat. S nadhledem bychom mohli říci, že je to jedno velké festivalové „PR“. Celý příběh by se mohl scvrknout na 10 minut. Ale to bychom zřejmě byli ochuzeni o záběry z festivalu. Úsměv Toma Sedláčka je asi nejcennější devizou filmu. Kamera nám na začátku filmu ukazuje krásy starých pražských ulic. Z leteckých záběrů však vidíme pouze TU 104 v oblacích, žádné hezké pohledy na Prahu nebo Moskvu. Kromě dvou hlavních dětských představitelů Tom-Pepíček a jeho sovětský kamarád (Vladimir Silujanov) ostatní herci mnoho prostoru nedostali. Ze sovětských jistě stojí za zmínku představitel taxikáře Nikolaj Krjučkov, který se uplatnil v mnoha dramatických rolích v sovětských filmech. Z českých herců jsme mohli vidět poněkud nešikovnou Janu Dítětovou, nerudného Miroslava Homolu a začínajícího Stanislava Fišera. Diváky jistě pobaví možnost snadno vycestovat, byť do SSSR. Hudba mi připomněla staré patetické sovětské filmy. Dialogy jsou pronášeny v češtině a ruštině. S přivřenýma očima dávám 2 hvězdičky. ()

Zajímavosti (1)

  • Filmovanie prebiehalo na ruzynskom letisku v Prahe a v Moskve. (dyfur)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno