Reklama

Reklama

J. Offenbach: Modrovous

(divadelní záznam)
  • Francie Offenbach : Barbe-Bleue
Hudební / Komedie
Francie, 2019, 123 min

Scénář:

Henri Meilhac (divadelní hra), Ludovic Halévy (divadelní hra)

Hrají:

Yann Beuron

Obsahy(1)

Hudební komedie o domnělém vrahu svých četných manželek v inscenaci Národní opery v Lyonu... Modrovous opéra bouffe o třech dějstvích a čtyřech obrazech je francouzská hudební komedie Jacquese Offenbacha na libreto Henriho Meilhaca a Ludovica Halévyho. Měla světovou premiéru v pařížském Theatre Varietés 5. února 1866, tedy v době, kdy v Praze byla poprvé uvedena Smetanova Prodaná nevěsta... V městě na Seině se tehdy představila velice populární operetní diva Hortense Schneiderová v roli Boulotky, vesnické hubaté dívky, která vyléčí záletného rytíře Modrovouse z jeho nezřízené touhy po stále nových ženách. Vy uvidíte představení režiséra Laurenta Pellyho, kterého již znáte z Offenbachova Pařížského života, jak inscenoval operetu o záletném vrahovi v Lyonské národní opeře s Yannem Beuronem a Héloise Masovou v hlavních rolích. Prohnaného alchymistu Popolaniho, který má nechat zmizet předešlé Modrovousovy ženy, ztvárnil Christophe Gay. V paralelním příběhu o ztracené princezně Fleurettě účinkují Jennifer Courcierová a Carl Ghazarossian jako její milý Safír, z něhož se nakonec vyklube princ urozeného rodu. Přitroublého krále Bobeše, obklopeného patolízalskými dvořany, hraje Christophe Mortagne. Pro postavy tohoto satirického příběhu čerpali jeho tvůrci pravděpodobně z Perraultovy pohádkové knížky z roku 1697 nazvané "Povídky mé matky Husy". Historickou předlohou byl rytíř Gilles de Rais, který se pokusil zabít svou poslední manželku Fatimu, protože otevřela dveře zakázané komnaty, kde se nacházely mrtvoly jeho předchozích zavražděných žen. (Česká televize)

(více)

Recenze (1)

Amonasr 

všechny recenze uživatele

Méně známá Offenbachova bláznivá opereta se satirickým ostřím namířeným proti omezenosti a nadutosti mocných a bohatých tohoto světa. Možná proto měli režiséři potřebu přenést její děj do současnosti, což je podle mne jen čím dál zbytečnější režisérská manýra, která už dávno ztratila punc originality a diváky to tak akorát mate a některé i otravuje, jako například mě. Někdy to (zcela výjimečně) může být sice účelné, tady to však určitě není ten případ., divák by se stále aktuální podtext dovtípil i sám. Ovšem hereckým a pěveckým výkonům, stejně jako kvalitě orchestru nelze nic vytknout. ()

Galerie (10)

Reklama

Reklama