Obsahy(1)
Mladou ženu Adèle (Séverine Ferrer) doslova pronásleduje smrt jejího manžela Jeana (David Doukhan), který zahynul v zákopu během první světové války. Zoufalá a neschopná čelit této tragické ztrátě se Adèle obrací k černé magii v naději, že jí milence přivede zpět. (JasonCZ)
Videa (1)
Recenze (22)
Husband Sematary. Výsledkem zahradničení s mandragorou a umístění Ježíška na kříži do šuplíku, je uskupení choťů v podobách těla bez duše, zombie naplněných vanilkovým jogurtem či případně Groota. Do mytologie zasvěcující úvodní titulky, zasazení do pro žánr nestandardního historického období, přijatelná délka a hudba, beroucí si něco z Goldsmithova Aliena částečně vykompenzují nepřesvědčivé triky a lehkou bezradnost při interakci nemrtvých postav (viz. přítomnost sauerkrauta s klobásou). Apropo, Adèle měla smůlu, že nad jejím stavením nedošla šťáva Lordu Flashheartovi. Nějaký čas by měla stojan na ručníky a na manžela by úplně zapomněla.. ()
Příjemně morbidní a málomluvná záležitost ve stylu novogotických strašidelných příběhů. Já vzpomněl třeba na Svatební košili z Erbenovy Kytice. A bezduchý muž-homunkulus mi zase připomněl aškenázské legendy o golemech. Stejně tak by se ovšem našlo pár mizerných digitálních triků, které nepříjemně narušují "viktoriánskou" atmosféru (dvouplošníky, stonožka na tváři). A ani výprava není z nejokázalejších, vizuálně mi film občas evokoval spíš televizní inscenaci než celovečerák. Ale nějaká ta drobná negativa vynahradí několik milých nechutností a brutalitek, korunovaných působivou závěrečnou scénu "porodu". ()
Film pre hluchonemých, takmer bez replík, avšak treba uznať, že možno práve vďaka tomuto má film celkom podmanivú atmosféru. Takú hnusnú, špinavú, mŕtvolne zapáchajúcu a to je určite niečo, čo každý hororový fanúšik ocení. Tempo môže byť niekedy ale až príliš spomalené a tak napriek nedlhej stopáži sa film pocitovo predlžuje. Na nízky rozpočet ale celkom ušlo, aj Séverine Ferrer na svoj vek ušla, no a ušla aj jednoduchá pointa, že ak ste vdova, nesnažte sa zbytočne vyhrabávať manžela z hrobu. Jednak bude problém s dedičstvom a jednak na dušičky by ste na frekventovanejšom cintoríne mohli vyzerať divne. ()
Prolog ze středověku napoví, že v lese se skrývá cosi strašlivého. Střih a píše se rok 1914. Adéle tuší, že její milý Jean se z války nevrátí, ale on narukovat musí. Nejprve prostřednictvím snů, pak náznaků a nakonec z listu - oznámení se divák dozvídá, že Jean padl. Temná síla z lesa si přisvojí podobu Jeana a nejprve jen v halucinačních obrazech vede Adéle tam, kde se ukrývá tajemná kniha. Rituál návratu z říše smrti je poměrně jednoduchý. Stačí kořen mandragory, krev a něco, co bylo součástí zemřelého. Adéle netuší, že bude oklamána a že její milý se rozhodně už nikdy nevrátí. Výborný pagan horor, co odkazuje tak trochu k Invazi lupičů těl a neopomene ani připomenutí památného Vetřelce. Vypadá to jako paralela s příběhy, jakými je Svatební košile, zde je to však o něco horší, jelikož Adéla vyvolala dávné temné síly, proti nimž se dá velmi těžko bojovat. Výborná kamera, zejména šerosvitné barokní obrazy při svíčkách mají atmosféru, smysl pro detail - chmýří z pampelišky bere vítr a skvělé speciální efekty a masky. Hudba navozuje neustále napětí a tajemno. Závěr je masakr a dojde na střeva ven. Rozhodně bych doporučil jen menšinovému divákovi. Děkuji riccimu za titulky. ()
1. svetová vojna. Manžel sa vybral do boja a neprežil, jeho prízrak však priviedol jeho ženu k démonickej knihe, pomocou ktorej ho priviedla späť. Čoskoro však svoje rozhodnutie oľutovala, najmä keď z neho začali vyliezať stonožky a vytekať podivná kvapalina. Pokiaľ si však myslí, že sa ho len tak ľahko zbaví, mýli sa! Slizký, záhrobný horor s minimom postáv a dialógov. Dej je pomerne priamočiary, záver dosť rozporuplný (čo tým chcel režisér povedať, vie asi len on sám). Masky sú však brilantné. Dočkáme sa aj nejakého gore, hoci len v malej miere, obmedzený rozpočet bolo cítiť. Atmosféra dobrá, mne sa to vlastne páčilo - opäť niečo, čo sa neobjavuje každý druhý deň. ()
Reklama