Reklama

Reklama

Zrada a pomsta

  • Čína Tian guo en chou (více)

Vůbec první kung-fu film, který byl uveden v českých kinech v říjnu 1987. Odehrává se v Číně v sedmdesátých letech devatenáctého století, krátce po zániku „Nebeské říše velké rovnosti“. Hlavním hrdinou je potomek Opičího krále Jü-lung, odhodlaný pomstít smrt svého otce a znovu pozdvihnout prapor povstání. Léty usilovného tréninku však získá něco, co jeho protivníci postrádají – morální sílu, která v rozhodujících chvílích znásobí jeho fyzickou zdatnost a houževnatost. (NFA)

(více)

Recenze (55)

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Dnes je tento snímek pro mnohé nostalgicky hlavně vzpomínkou na dětství, neboť se jedná o první kung-fu film, který se dostal do československých kin a to dokonce ještě v dobách totalitní moci. Pamatuji se, jak ho také pomlouvali v Televizních novinách tehdejší československé televize. Bylo to něco, co do té doby ještě nikdo, nikdy, nikde neviděl a tak na to každý koukal jak na zjevení. Film je to kvalitní nejen úžasnou přehlídkou bojového umění, ale hlavně je výjimečný svým silným příběhem. To nebývá zase až tak často. O čem je děj již napovídá samotný název, což je motto téměř všech dalších. Příběh plyne zcela přirozeně a srozumitelně, což je velké plus. Určitého kýče se tvůrci nevyhnuli, ale těžko říci, jestli to nebylo úmyslně. Jedná se o jeden z mnoha výborných asijský počinů a je veliká škoda, že je u nás pořád opomíjen. Vydání alespoň na DVD by mnohým udělalo radost. ()

Stejšn 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem to kdysi, v osmdesátém šestém, na pionýrském táboře. Tenkrát to bylo něco naprosto nového a jako dítě jsem z toho měl oči navrch hlavy. Po23 letech jsem to našel tady na ČSFD a podle vzpomínek jsem tomu dal 3 hvězdičky. No a pak jsem to viděl znovu - včera. Příběh je slaboučký a předvídatelný, v podstatě je všechno řečeno už v názvu filmu. Herecké výkony nejdou hodnotit, asijské herectví je prostě úplně jiné než euroamerické. Jde tu především o kung-fu, které tu je ovšem v míře větší než obrovské, a provedené k úplné dokonalosti. Celkově je ten fil MNOHEM lepší než novodobé čínské historické velkofilmy (jako třeba matrixovský Klan létajících dýk) a hodnocení jsem neopravil - i po skoro čtvrt století stále 3 hvězdičky. ()

Reklama

Pulper 

všechny recenze uživatele

Klasika a de facto reklama na kung-fu, které je tu představeno v celé kráse. Čert vem ohraný příběh, patos, trapnou hudbu a nic moc herecké výkony. Tenhle film je jen a jen o boji a nutno dodat, že až na pár zbytečných scén, které to kazí, jako třeba různé nereálné výskoky, tu odvedli všichni zainteresovaní skvělé výkony. Vyloženě lahůdkou jsou různé styly boje, ať už v provedení komanda smrti hlavního padoucha nebo těch hodných. Obzvlášť se mi líbil styl opilce, o kterém jsem jen četl, ale viděl ho až tady. ()

mira007 

všechny recenze uživatele

Tak tahle bomba ( která je dneska za střízliva koukatelná jen jako hodně velká kuriozita ) bylo pro mne jako předškolního fandy akčních filmů a nadšence pro bojové sporty ten nejúžasnější film. Kung-fu jízda paar excelence a hlavně to salto o strom byl můj sen. Typ filmu, kterým čistě filmový diváci nedají víc než tři hvězdy, ale my ostatní, kteří kvůli takovým filmům naběhli do nejbližší tělocvičny karate a začali sportovat, oceníme tohle dílo jako inspiraci a dnes hodně sentimentální vzpomínku. ()

inutihar 

všechny recenze uživatele

Nostalgie je zrádná. Viděl jsem to nedávno znovu po nějakých více než 20 letech a upřímně si přiznám, že není to moc dobrý film. Předvídatelný scénář s řadou klišé, někdy až tragická choreografie soubojů i velmi svérázný střih akčních záběrů (v některých momentech je úplně vidět, jak bitky začínají na režisérův povel) se vůbec nedá srovnávat s běžnou hongkongskou produkcí dané doby. I Čína se to zkrátka musela někdy naučit. Ale prostě ten kult, který si to v 80. letech vytvořilo, ten se mi zaryl hluboko pod kůži. A moc by mě zajímalo, jak se tento film v 80. letech dostal do československých kin a následně TV. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (2)

  • Akční režii měli na starost Li Kai-Ming a Lu Yong-Bin. (Epistemolog)

Reklama

Reklama