Reklama

Reklama

Chaplin se vrací z flámu

  • USA One A.M. (více)

Muž z lepšej spoločnosti Charlie sa vracia domov z flámu v povznesenej nálade a zdá sa, že všetky predmety, ktoré ho obklopujú, sa spojili, aby mu zabránili v ceste do postele, po ktorej túži zo všetkého najviac.  Charlie tak bojuje s dverami taxíku, kľúčom od bytu, ktorý sa vzpiera trafiť do zámku a zariadením domu od vypchatých zvierat až po skladaciu posteľ, v ohňostroji zo života dokonale odpozorovaných gagov. (STV)

(více)

Recenze (37)

cheyene 

všechny recenze uživatele

Možná, že se v tom někdo pozná. :) One A.M. je jedna z těch grotesek, které utkví divákovi v paměti, protože Charlie tu ztvárnil netradičně osobu z lepší společnosti a krom malé roličky taxikáře tu hraje pouze on. A vystačí si. V podroušeném stavu se Chaplinovi stávají nepřítelem dveře taxíku, ale také celý jeho dům. Scény se schody byly sice až moc rozvláčné, avšak pád z nich poprvé a podruhé pobaví. Srandovní je, že opilci se nedaří dostat se do horního patra tou nejjednodušší cestou, kdežto tou nejkostrbatější ano. Vycpaná zvířata a bicí hodiny pobavily, stejně jako Charlieho skládací postel. ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Proč jsem se zrovna u této grotesky rozhodnul dát plný počet? Protože je velice vtipná a hlavně Chaplin v ní vystupuje téměř sám. V prostředí, které čítá asi 4 lokace dokáže předvést herectví s totálním nasazením i coby kaskadér. Plno záběrů, například souboj se sklápěcí postelí je navíc natočeno bez jediného střihu. Pak se nemůžu nezamyslet kolik úsilí a kolik opakování muselo Chaplina (a to zejména jeho), než dostal film svou finální podobu. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Chaplin si dá trochu do nosa, čo bude mať v jeho prípade neprekvapivo takmer až smrteľné následky. Zrazu sú všetky veci v jeho dome jeho nepriateľom a to až takým absurdným spôsobom, že sa tomu nedá vôbec veriť. Asi sa s vačšinou nezhodnem, ale v tomto prípade si mohl dať viac záležať na predmetoch, ktoré po dome poumiestňoval a mohla to byť vačšia sranda. V roku 1916 to ale jednoznačne stačilo a grotesku určite videl aj Rowan Atkinson, ktorého mi tu Chaplin dosť pripomínal. Ak by som ako 12 ročný videl prv Chaplinovky, tak by to bolo samozrejme naopak. ()

Kulmon 

všechny recenze uživatele

Charlie se malinkato opil a snaží se dostat do postele. Ale jak už to v životě bývá, známe to všichni, není to ža tak jednoduché. Jedna z Chapinových nejlepších grotesek. Zajímavost: První film, ve kterém Chaplin zářil zcela sám. Nepočítáme - li epizodní roli Alberta Austina jako taxikáře. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Riadne podgurážený Charlie ledva vystúpi z auta. Zdanlivo jednoduchá vec - dostať sa domov a ľahnúť do postele sa stáva v jeho prípade obtiažnou záležitosťou. Veľkými prekážkami sú postupne dvere taxíka, domové dvere, otáčavý stôl, podklzujúci koberček, schody,vypchaté zvieratá, kyvadlo nástenných hodín a posteľ. Umne prepojené a svižne nadväzujúce gagy v krátkom filme vytvorili srandovnú historku o opilcovi, ktorému všetko uteká pod rukami, nohami, istotu neposkytuje ani zvyšok tela. Chaplin si tentoraz vystačil sám so sebou (až na nehybného taxikára v úvode) a napriek tomu dokázal skvele zaujať a pobaviť. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (1)

  • První film, ve kterém Chaplin zářil zcela sám. Nepočítáme - li epizodní roli Alberta Austina jako taxikáře. (Kulmon)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno