Obsahy(2)
Muž z lepšej spoločnosti Charlie sa vracia domov z flámu v povznesenej nálade a zdá sa, že všetky predmety, ktoré ho obklopujú, sa spojili, aby mu zabránili v ceste do postele, po ktorej túži zo všetkého najviac. Charlie tak bojuje s dverami taxíku, kľúčom od bytu, ktorý sa vzpiera trafiť do zámku a zariadením domu od vypchatých zvierat až po skladaciu posteľ, v ohňostroji zo života dokonale odpozorovaných gagov. (STV)
(více)Recenze (37)
Proč jsem se zrovna u této grotesky rozhodnul dát plný počet? Protože je velice vtipná a hlavně Chaplin v ní vystupuje téměř sám. V prostředí, které čítá asi 4 lokace dokáže předvést herectví s totálním nasazením i coby kaskadér. Plno záběrů, například souboj se sklápěcí postelí je navíc natočeno bez jediného střihu. Pak se nemůžu nezamyslet kolik úsilí a kolik opakování muselo Chaplina (a to zejména jeho), než dostal film svou finální podobu. ()
„Keď som pozoroval husárske kúsky “Tuláka” , ktorý má ešte po ráne, v sebe nejaké to promile, ako sa intenzívne snaží, už pomaly hádam že aj unavený, dostať sa konečne do postele, pričom vyjsť po schodoch, je vskutku veľké umenie, keď okolo neho sú samé vypchaté zvieratá, tak to nie je nič absolútne jednoduché, skočiť s náručou do obľúbeného zlo/ zvyku nás všetkých..., a tak som si rýchlosťou svetla spomenul na niekoho, koho nerád poznám, a verte mi, že takýto “alkoholik” býva oproti mne, ktorý sa koľkokrát snaží dobiť do „Bastily” , a ani zďaleka to nie je také komické a vtipné, skôr lepšie povedané : „Na zaplakanie” ! , ale aj to je určitý druh komédie... Majstrovská nadčasovosť snímku, že takto nejak to je odjakživa, a aj to tak bude i na veky vekov. Amen” . ()
Kéž by i moje cesty z flámu byly takhle zábavné. Zatímco já se dopotácím domů, fláknu sebou na postel a spím, tak Charlie je jako postavička z počítačové hry a musí překonávat překážky, aby se do té postele dostal. Když se konečně vypořádá s vycpanými zvířaty a napodesátý se vyšplhá po schodech, tak ho sejme obří kyvadlo a on spadne znova do předchozího levelu. ()
Chaplin si dá trochu do nosa, čo bude mať v jeho prípade neprekvapivo takmer až smrteľné následky. Zrazu sú všetky veci v jeho dome jeho nepriateľom a to až takým absurdným spôsobom, že sa tomu nedá vôbec veriť. Asi sa s vačšinou nezhodnem, ale v tomto prípade si mohl dať viac záležať na predmetoch, ktoré po dome poumiestňoval a mohla to byť vačšia sranda. V roku 1916 to ale jednoznačne stačilo a grotesku určite videl aj Rowan Atkinson, ktorého mi tu Chaplin dosť pripomínal. Ak by som ako 12 ročný videl prv Chaplinovky, tak by to bolo samozrejme naopak. ()
Po několika sociálně laděných groteskách čistá řachanda a klasická groteska, kdy se Chaplin potýká se svou neschopností (teda v tomto případě svou indisponovaností - prostě je ožralej jak prase a pokouší se dostat domů do postele). Ač by se to nezdálo, i zde je skryto poselství - nechlastej a v pohodě a rychle se dostaneš do postele; a nebo chlastej a budeš mít život zajímavější, pestřejší, ne tak jednoduchej a místo postele nakonec skončíš ve vaně. Spousta dobrých fórků, Chaplin hravě zvládá to, na co se dneska najímají kaskadéři. ()
Galerie (7)
Photo © Lone Star Corporation
Zajímavosti (1)
- První film, ve kterém Chaplin zářil zcela sám. Nepočítáme - li epizodní roli Alberta Austina jako taxikáře. (Kulmon)
Reklama