Reklama

Reklama

Jak blízko se můžete dostat k vrahovi, než se stanete jeho blízkým? Brighton, Anglie, 1959. Zkompromitovaný policista, který se stal soukromým detektivem, Tony Aaron (Liam Neeson) falšuje nevěry, aby je mohl použít jako důkaz v rozvodových řízeních. Zapojí do toho svou ženu jako fiktivní spolupachatelku známého malíře, ale dvojice je zastřelena v hotelovém pokoji. Případem je pověřen Frank, Tonyho bývalý parťák, který stále pracuje v brightonské policii. Jeho nejpravděpodobnějšími podezřelými jsou Angeline (Laura Giacomoová), malířova milenka, která má zdědit jeho dům a obrazy, a sám Tony, jenž horko těžko hledá v očích bývalých pomstychtivých kolegů alibi. (Česká televize)

(více)

Recenze (44)

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Velmi zajímavý film, který je podle mě ovšem nutno vidět 2x. Proč ? Protože zde nestačí vnímat dialogy, je nutno dávat pozor na každý krok a pohyb Liama NEESONA, což vám při prvém pozorování unikne, neboť tomu nepřikládáte význam a též ( a to hlavně), absolutně nečekáte takové rozuzlení. Výborný film, výborná réžie, ale Laura San GIACOMO mohla být živější, hrála příliš unyle a jakoby se jí to moc netýkalo (včetně závěrečné scény na dvoře věznice). ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Detektiv, ať již státní či soukromý, by si měl ohlídat únik mozkových buněk do pohlavních orgánů. Jenže Tony to neuhlídal a proto má problémy. Nebo to uhlídal a jen se tváří, že to neuhlídal? Ono je to celkem jedno, neboť tento snímek disponuje nemalým počtem zvratů v přepočtu na jedno natočené filmové okénko, ale na solidní krimi zábavě to kupodivu nijak zvlášť neubírá. ()

Reklama

Lupes 

všechny recenze uživatele

Žánrově poctivě vystavěná krimi, která s plynoucím časem trpí obsahovými zkratkami; předpokládaným soudním líčením v závěru se pak stává dosti nevěrohodná. Škoda. Navzdory poněkud zpackané konspiraci se totiž jedná o napínavý film, dokumentující zajímavou dobu 50. let v Británii. A nutno dodat, že i přes slabší důkazní rošády zůstává překvapivý závěr největší devizou příběhu; dávno po doznění titulků vás ponechá sedět a dumat, co by bylo, kdyby.... ()

NinonL 

všechny recenze uživatele

Hra na kočku a myš, kdy kočka a myš se několikrát vymění v roli. Detektiv Tony je podezříván ze smrti své ženy a muže, se kterým byla na hotelovém pokoji. Všemožně se snaží se vyvinit a hledá skutečného vraha. Manželka mrtvého muže byla celou dobu mimo kontinent, doma ale byla jeho krásná milenka. Tu se Tony rozhodne pořádně prověřit, jenže se do ní zamiluje a je najednou sám v ohrožení. ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Relativně slušný thriller řazený k neo-noirovým filmům, nepochybně má noirovou zápletku i hrdiny. Násilnický policajt, malý podvodníček, nestydatá milenka, zhrzená manželka či proradný kamarádíček tu splétají sítě nečestností a podlostí, jež se točí kolem dvojnásobné vraždy slavného malíře a manželky hlavního hrdiny. +++++ ZÁSADNÍ SPOILERY. Film je záměrně natočen tak, aby divákovo podezření neustále sklouzávalo z hlavního hrdiny někam jinam, nejlépe směrem k domnělé "femme fatale". Prostředky k tomu použité zahrnují prolínání malosti, strachu, bezelsnosti a výrazu "pomóc", který Liam Neeson poměrně přesvědčivě vtiskl do tváře hlavní postavy Tonyho Aarona. Tony Aaron navíc je středobodem téměř všech scén filmu, což vyvolává dojem, že vůbec nic neskrývá. Oproti tomu milenka zavražděného Angelina provokuje diváka už svým jménem, skrývá se zavřená v domě, rozčilují jí vpády do soukromí, ačkoliv zároveň působí dojmem, že umí ve všem chodit a lidmi vládnout. +++++ Divák pak je zmítán mezi dvěma podezřelými. Důkazy ukazují na Tonyho Aarona, ale filmová zkušenost napovídá, že nejspíše právě proto a pro řadu dalších důvodů je vrahem Angelina. Diváka o nevinně hlavního hrdiny nejspíš definitivně přesvědčí soudní přelíčení, v němž řada fakt a výpovědí na Aarona jasně ukáží, ale klíčová je výpověď právě Angeliny. To je ale bouda!. Divák si tak může užít jednu z finálních scén, v nichž se stříhá mezi metodickou přípravou popravy a zoufale horečnatou snahou zachránit nevinného člověka. Že se tak stane v poslední chvíli jen podtrhuje náš dojem o čistotě Tonyho. Mně osobně však tento okamžik sebral pocit pravděpodobnosti dění a tak jsem si závěrečný obrat, v němž navíc nebyla využita naznačovaná možnost neodhalit viníka, neužil. "Katarze" do ztracena. KONEC SPOILERŮ. +++++ Ačkoliv film v závěru opustí meze důvěryhodnosti, zůstává slušným příkladem toho, jak filmaři využívají toho, že diváci koukají na filmy, že mají filmovou zkušenost. ()

Galerie (20)

Reklama

Reklama